ניתוח וויפל בגישה לפרוסקופית מלאה במרכז הרפואי בני ציון (צילום: ד"ר ארמן בנויאן)
ניתוח וויפל בגישה לפרוסקופית מלאה במרכז הרפואי בני ציון (צילום: ד"ר ארמן בנויאן)

בני ציון: ניתוחי וויפל לכריתת גידולים בראש הלבלב בגישה לפרוסקופית

הניתוחים ע"ש וויפל בגישה לפרוסקופית מלאה מבוצעים במרכז הרפואי בני ציון על ידי סגן מנהל המחלקה הכירורגית ד"ר פורת סוייד, שהתמחה בשלושה מרכזים רפואיים מובילים בארצות הברית. הניתוח בגישה הלפרוסקופית חוסך מהחולים חתך בטני גדול, כאבים וסיבוכים ומקצר את משך האשפוז

פורסם בתאריך: 6.6.19 11:24

במרכז הרפואי בני ציון החלו לבצע ניתוחים ע"ש וויפל (Whipple) לכריתת גידולים בראש הלבלב בגישה לפרוסקופית מלאה, כלומר באמצעות חתכים קטנים בקוטר של כסנטימטר אחד בדופן הבטן, ללא פתיחת הבטן. חולים שעוברים ניתוח וויפל בגישה לפרוסקופית מלאה יכולים להתחיל בטיפולים הכימותרפיים המשלימים מוקדם יותר, ובכך לשפר את הישרדותם. יתרון נוסף הוא שהמצלמה הלפרוסקופית מספקת תמונה חדה בהגדלה של פי שבעה, המסייעת בזיהוי האנטומיה בצורה ברורה ומאפשרת דיוק מירבי.

באמצעות ניתוח על שם וויפל מתבצעות כריתת של ראש הלבלב, התריסריון, חלק מדרכי המרה, כיס המרה ולעתים גם חלק מהקיבה. בשיטת הניתוח המסורתית מתבצעת פתיחה של הבטן לאורכה או לרוחבה בחתך גדול, ולאחר הניתוח סובלים החולים מכאבים עזים בשל גודל החתך הניתוחי, אשר מגבילים את תנועות הנשימה ואת הניידות של החולה, ובכך עלולים לגרום לדלקות ריאות, להיווצרות קרישי דם ברגליים ולתסחיפים ריאתיים. נוסף על כך, החתך הגדול חשוף לזיהום הפצע, ובהמשך להיווצרות בקעים בצלקת הניתוחית. חולים שעוברים ניתוח בשיטה המסורתית שוהים פרק זמן ממושך של שבוע-שבועיים בבית חולים, בעוד שמחולים שעוברים ניתוח בגישה לפרוסקופית מלאה נחסכים החתך הגדול וסיבוכיו, ומשך האשפוז שלהם מתקצר באופן משמעותי.

 

 

בבני ציון מבוצעים ניתוחי וויפל בשיטה לפרוסקופית מלאה על ידי סגן מנהל המחלקה הכירורגית ד"ר פורת סוייד, שהתמחה בכירורגיית הכבד והלבלב במרכז הרפואי האוניברסיטאי בפיטסבורג, פנסילבניה, שנחשב למרכז מוביל בעולם בניתוחי כבד ולבלב, בטמפה, פלורידה, ובמאיו קליניק ברוצ׳סטר, מיניסוטה, שנחשב לבית החולים הטוב בעולם.

 

ד"ר פורת סוייד (צילום: עולא סוייד)

ד"ר פורת סוייד (צילום: עולא סוייד)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר