המתחם של עמותת לב ח"ש ברחוב יל"ג
המתחם של עמותת לב ח"ש ברחוב יל"ג

הושהה הפינוי של עמותת לב ח"ש

בעקבות הפרסום ב"כלבו - חיפה והצפון" ביטל משרד הפנים את פינויה של עמותת לב ח"ש ממתחמה ברחוב יל"ג 7 ואת אישור ההקצאה של המבנה לצורך הפעלת חטיבת ביניים של ארגון בית יעקב

פורסם בתאריך: 22.8.19 13:41

בעקבות הפרסום ב"כלבו – חיפה והצפון" השהה משרד הפנים את פינויה של עמותת לב ח"ש ממתחמה ברחוב יל"ג 7 ואת אישור ההקצאה של המבנה לצורך הפעלת חטיבת ביניים של ארגון בית יעקב.

כזכור, ביום שלישי פורסם כאן כי מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן נענה לפנייתו של מנכ"ל עיריית חיפה איתן שטיאסני ואישר את בקשתו להקצות שישה מבנים בבעלות עירונית להקמתם של מוסדות חינוך חרדיים. המבנים שאושרו נמצאים ברחוב ברזילי 8, ברחוב יל"ג 7 וברחוב בית"ר 8 בשכונת הדר; ברחוב הרב קניאל 11 בשכונת מעונות גאולה; ברחוב בית אלפא 27 בקרית חיים מערבית; וברחוב צה"ל 14 בקרית אליעזר.

ברחוב יל"ג 7 פועל מתחם של עמותת לב ח"ש אשר מסייעת לשכבות מוחלשות בחברה הנתונות במצוקה כלכלית, בריאותית ונפשית. העמותה הוקמה בשנת 1997 לזכרן של שרה ראוכברגר וחוה זייבלד והיא מסייעת לעשרות אלפי אנשים בשלושה תחומים עיקריים – מתן סיוע למשפחות נזקקות, מתן תמיכה וסיוע לילדים חולים ולמשפחותיהם, וסיוע לקשישים. במסגרת זו מפעילה העמותה מרפאות שיניים, מרכז ריהוט, חשמל וכלי בית, מרכז חלוקת מזון, פרויקטים למען ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, מועדון לקשישים ניצולי שואה, תוכניות סיוע לקשישים, קורסים ועוד.

בעקבות אישור ההקצאה על ידי מנכ"ל משרד הפנים שלחה מנכ"לית עמותת לב ח"ש דקלה כהן מיכאלי לשר הפנים אריה דרעי פנייה בהולה לעצירת מהלך פינויה ממשכנה ברחוב יל"ג 7, שם היא פועלת משנת 2001 במסגרת הקצאה שניתנה לה בימיו של עמרם מצנע כראש העיר.

וכך כתבה כהן מיכאלי לשר דרעי: "אנו פונים אליך באופן דחוף ביותר, מיד לאחר שהובא לידיעתנו כי נעשתה אליך או אל מנכ"ל המשרד פנייה מעיריית חיפה בכתב בדרישה לפנות את העמותה לאלתר ממקום מושבה זה כ-18 שנה, בטענה כי המבנה אינו בשימוש כביכול. נבהיר לאלתר כי מדובר בסילוף העובדות ובהטעיה חמורה ומכוונת של כבודו ושל משרד הפנים במטרה לפנות את העמותה לצרכים אחרים. העמותה מחזיקה כדין בנכסים, וניסיון של גורמים פוליטיים שונים לעשות שימוש בנכסי העמותה למטרות פוליטיות, תוך הפרת זכויות היסוד של העמותה, היא חמורה ביותר".

עוד כתבה כהן מיכאלי כי "לא פחות חמורה העובדה שהפנייה נעשתה מאחורי גבינו, ללא ידיעתנו ותוך הטעייה חמורה והכשלתו של השר על ידי הצגת תמונה מעוותת של מצב הדברים, בניסיון להוציא במחטף את החלטת השר ולפגוע באינטרס הציבורי ובעמותה לטובת אינטרסים פוליטיים זרים ופסולים. אנו דורשים כי העמותה והמבנה ימשיכו בפעילותם ובייעודם כפי שהיה ב-22 שנים האחרונות, וכן כי לא יבוצע כל שינוי שיגרום לקריסתה המיידית של העמותה, וכתוצאה מכך להפסקת סיוע הומניטרי הניתן לאלפי אנשים נזקקים וחולים מדי חודש בחיפה והצפון".

 

 

בפנייתה ציינה כהן מיכאלי כי "המבנה, כשניתן לעמותה, היה נטוש והרוס, והעמותה השקיעה מיליונים רבים במשך השנים על מנת לשקמו, כולל דלתות, חלונות, ריצוף חשמל, קירות, מערכות תקשורת ומחשבים ועוד. לעמותה 17 עובדים, ובהם רופאי שיניים וסייעות, כ-80 מתנדבים קבועים ועוד מאות מתנדבים נוספים שמגיעים בדרך של התנדבות מחברות במשק כגון אלקטרה, טכניון, פלוריסטם ועוד, אשר רובם ככולם ממוקמים במבנה העמותה ומנהלים משם את פעילותם. את המבנה פוקדים עשרות ולעתים מאות אנשים מדי יום, אשר באים לקבל טיפול רפואי, סיוע באבזור הבית, מזון באופן שבועי ועוד. העמותה מחזיקה בנכסים כדין זה שנים ארוכות, וביצוע מחטף מאחורי גבה מהווה עשיית דין עצמית, נוגד את האינטרס הציבורי ומפר את כל כללי המשפט והמינהל הציבורי התקינים, ובראשם זכות השימוע. לסיכום, ניתן לראות בנקל כי המבנה הוא שוקק חיים, פעיל ומשמש עשרות אלפי משפחות בשנה, וכי הפקעתו מהעמותה יגרום להפסקת כל הפעילות שבו, הן בשכר והן בהתנדבות".

את המכתב סיימה כהן מיכאלי בדברים: "אנו מצרים על ניסיון ההטעיה של כבודו ועל כך שאנו נאלצים לפנות בפנייה בהולה זו, ומקווים מאוד להזמין את כבודו לסיור במבנה העמותה כבר בימים אלו על מנת להתרשם מקרוב מפועלה ולסייע בחיזוק התשתית שלה. נודה מראש על סיוע לעמותה על דרך של אי היענות למכתב המטעה, ועל דרך של הותרת המצב על כנו".

לאחר שהמכתב התקבל במשרד הפנים נעשתה בדיקה חוזרת לבקשתה של העירייה, והיום כאמור הודיע המשרד על השהיית ההקצאה, ומשמעות הדבר הוא שלעת עתה עמותת לב ח"ש לא תפונה מהמתחם שלה ותמשיך לפעול ממנו.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "בהוראת מנכ"ל משרד הפנים, יצא לעיריית חיפה המכתב המבקש להשהות את ההקצאה עד לבדיקת הטענות ובירור הנסיבות".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. קוראת הדוקה

    כל הכבוד לכלבו שחשף את העניין לציבור. יש לכם הרבה בהחלטה זו

  2. טל

    עכשיו לעצור מיד את חמשת המבנים הנוספים!

    קליש את זבל של בת אדם וראש עיר מקווה שתעופי הרבה לפני שחבורת הזבל של החרדים ישתלטו לנו על חיפה היפה.

  3. יעקב

    ראשת עיריה חיפה לא משרתת את הציבור החילוני אשר בחר בה. נציג החרדים אלטר עושה וממלא לאחר דרישות החרדים .תוך הפעלת לחצים פוליטים, ושקרים. ישנם שכונות בחיפה שהחרדים הבריחו את הצעירים כמו נוה שאנן על ידי רכישות דירות בעזרת גמ"חים(אשר מתקבלים בחלקם בצורה לא חוקית)

  4. כשעמותות מחליפות את המדינה

    נעצר הפינוי, עמותה שבמקום
    עובד סוציאלי – שזורק אותך לתהום
    את כל מי שחלש, ולעזרה נזקק,
    וגם שם, יקבלו – קצת הבל, קצת סרק
    מנה חמה פה, לחמניה קטנה שם,
    אז איפה כאן אגף הרווחה? הוא – נאלם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר