מגדלי חוף הכרמל (צילום: איציק בן מלכי)
מגדלי חוף הכרמל (צילום: איציק בן מלכי)

משא ומתן בעתירת מגדלי חוף הכרמל

בית המשפט המחוזי קבע כי החברה היוזמת את השלמת פרויקט מגדלי חוף הכרמל והמתנגדים לתוכנית - המועצה הארצית, הוועדה המקומית, המשרד להגנת הסביבה ועיריית חיפה - יקיימו משא ומתן בניסיון להגיע להסכמות לגבי הפרויקט להקמת ארבעה מגדלים נוספים לאורך החוף בחיפה

פורסם בתאריך: 5.9.19 18:25

בהחלטת ביניים שקיבל היום (חמישי) בית המשפט המחוזי בחיפה בעתירה לקידום התוכנית להשלמת פרויקט מגדלי חוף הכרמל דווח כי הצדדים להליך הסכימו שיתנהל משא ומתן בניסיון להגיע להסכמות.

בחודש מאי הגישה חברת חוף הכרמל נופש ותיירות 89 בע"מ, יוזמת התוכנית להשלמת הפרויקט, עתירה מינהלית נגד עצירתו. העתירה הוגשה נגד החלטת ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה בחודש בפברואר לדחות את התוכנית שיזמה החברה לייבוש שטחי ים לצורך השלמת הפרויקט, ונגד החלטה קודמת לדחות את התוכנית שהתקבלה בוועדה המחוזית – חיפה בספטמבר 2013 בהסתמך על חוות דעת של המשרד להגנת הסביבה. המשיבים לעתירה הם ועדת המשנה לעררים, הוועדה המחוזית – חיפה, המשרד להגנת הסביבה, עיריית חיפה והוועדה המקומית שלה.

 

 

עד כה נבנו בפרויקט השנוי במחלוקת שני מגדלים, אך התוכנית המאושרת אשר חלה על המתחם משנת 1977 מאפשרת בנייה של כ-60,000 מ"ר בארבעה מגדלים נוספים. המשך הבינוי הותנה בייבוש שטח ים כדי ליצור רצועת חוף של 100 מטר שתפריד בין הבנייה לקו המים. לצורך יצירת רצועת חוף כזו נדרש ייבוש ים בהיקף משמעותי, ולפיכך הגישה החברה את התוכנית לייבוש שטחי הים.

בהחלטתה מהיום ציינה השופטת בטינה טאובר כי בהמשך לדיון שהתקיים "הסכימו הצדדים כי תינתן להם הזדמנות למצות הליך של משא ומתן שהתנהל בעבר בין העותרת לבין העירייה והוועדה המקומית, הנוגע להעתקת הזכויות במקרקעין, בשילוב עם הוועדה המחוזית ועם נציג של רשות מקרקעי ישראל, וזאת תוך 90 ימים. תוך פרק הזמן הזה יודיעו הצדדים גם את עמדתם לעניין הצעת הפשרה שהוצעה, ככל שהמשא ומתן לא יצלח. אם הצדדים לא יגיעו להסכמה יתקיים דיון בעתירה ב-9 בדצמבר".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיפאי

    אל תמכרו את החוף שלנו לטייקונים. גם ככה המגדלים הנוכחיים מכוערים ומסתירים את הנוף

  2. הזויים נמאסתם

    זה נקרא הרצחת וגם ירשת
    בנית מבנים מכוערים על קו המים קבלת ממצנע המושחת תוכניות לייבש ים לעוד מגדלים
    ועכשיו דורשים לתת להם קרקע חלופית בשווי מליארדי שקלים על מה ולמה??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר