איציק כרסנטי ולימור מגן
איציק כרסנטי ולימור מגן

ישראל ביתנו בקנטינה

איציק כרסנטי הזמין את לימור מגן - לשעבר סגנית מלכת היופי והיום עורכת דין מצליחה ומספר 9 ברשימת ישראל ביתנו לכנסת - אל בר היין קנטינה סושיאל במרכז הכרמל, ושמע ממנה בעיקר שמילה של אביגדור ליברמן היא מילה

פורסם בתאריך: 13.9.19 12:18

מסלול חייה של לימור מגן מילדותה ועד ימינו אלה היה גורם ללבו של כל הורה להתפוצץ מגאווה. את לימודיה בבית הספר הריאלי היא סיימה בהצטיינות חרף היעדרויות רבות בשל קריירת דוגמנות מצליחה, שבשיאה היא זכתה בתואר סגנית מלכת היופי של ישראל כשהיתה רק בכיתה י”א, ונשלחה לייצג את ישראל בתחרות מיס אירופה שגם בה היא נבחרה לסגנית.

לאורך שנות לימודיה בתיכון הובילה מגן קמפיינים ותצוגות אופנה, ולאחר שירות צבאי בחיל הים היא שינתה כיוון ופנתה ללימודי משפטים. היא מחזיקה בתואר שני בתחום, משמשת כיועצת המשפטית של עיריית מגדל העמק ומכהנת כדירקטורית בחברות ציבוריות.
במהלך נסיעה לחו”ל מטעם משרד הקליטה, שבה היא ייצגה את עיריית מגדל העמק, קיבלה מגן פנייה ממפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן להצטרף לשירותיה, ולקראת הבחירות לכנסת שייערכו ביום שלישי היא ממוקמת במקום התשיעי ברשימה.

מגן ואנוכי הכרנו כבר לפני כ־30 שנה, כשחזיתי בה בתצוגות אופנה נחשבות, והשבוע סגרנו מעגל. אבל תחילה ניגש לפינתנו הקבועה ונציג את חמשת הדברים שלא ידעתם על מגן:
1. מגיל צעיר אמרו לה שהיא תהיה חברת כנסת בגלל חוש הצדק שלה.
2. בנה הוא כוכב הרשת עידן תלם.
3. לאחר תחרות מלכת היופי שבה השתתפה היא אמרה שאם תהיה לה בת היא תרצה שתשתתף בתחרות כמוה.
4. היא לא מתכוונת לעצור בתואר שני ומתכננת לעשות דוקטורט במשפטים.
5. המטרה שלה היא להיות שרת המשפטים בממשלת ישראל.

 

 

תמיד זכרתי את מגן חייכנית, אמינה, נעימה וטובת לב, אך שלושה עשורים עושים את שלהם לבני האדם, ולכן הייתי דרוך מאוד בציפייה לדמות שבה אפגוש. נפגשנו בערב קיץ לוהט פגשנו בבר היין קנטינה סושיאל ברחוב מחניים במרכז הכרמל – מקום קטן וחבוי, ששוכן מתחת למפלס הכביש.

מגן הגיעה מעט לפני. הבטתי בה מרחוק ולא היה קשה לזהות את הנערה מפעם – גבוהה וזקופה, עם שיער שופע וחיוך נצחי. נדמה היה שרק אתמול נפגשנו לראשונה, והעלינו זיכרונות מימים יפים שלא ישובו עוד.

ירדנו בגרם המדרגות המוזנח אל הבר, והבעלים דורון גולדנברג קידם את פנינו וסיפר לנו שהגענו לבר יין שבו 150 סוגי יינות מכל העולם ושהוא ישמח לארח אותנו. והיתה לו גם אזהרה: “אל תזמינו הרבה מנות כי הן גדולות ומשביעות”.

התפריט בקנטינה סושיאל הוא מצומצם – סלטים, פסטות ולחמים בעבודת בית. המקום, איך לומר, נראה כמו עצר מלכת – עיצוב לא עדכני, שולחנות גבוהים של פאבים משנות ה־90 והרבה מאוד עץ. אני לא התלהבתי מהאמירה המיושנת, אבל מגן אמרה שהמקום נעים לה, אינטימי ומזמין.

לא חיכיתי יותר מדי לפני שפתחתי בשיחה. “מה שמעת על ליברמן לפני שהצטרפת למפלגתו ומה חשבת על דעותיו?”, יריתי את השאלה הראשונה, ומגן, כמו פוליטיקאית ותיקה, פצחה בתעמולת בחירות: “ליברמן משמש תמיד לשון מאזניים. הוא יקבע את אופייה של הממשלה הבאה ואת אופייה של המדינה. אם הליכוד ירכיב ממשלה צרה עם החרדים זה אומר מדינת הלכה עם יעקב ליצמן כשר הבריאות ועם אריה דרעי כשר הפנים. בצלאל סמוטריץ’ רוצה להחזיר אותנו למשפט דוד המלך ושלמה המלך, ראה ערך הדרת נשים. אם כחול לבן תרכיב את הקואליציה גם לה תהיה ממשלה צרה עם החרדים, וכל מה שאמרתי לגבי הליכוד תקף גם פה”.

“ואז?”, שאלתי, והיא ענתה שאם ישראל ביתנו תקבל את מספר המנדטים שצופים לה הסקרים, המפלגה תכפה ממשלת אחדות לאומית ליברלית.

גולדנברג הביא לשולחן שלנו סלט פנצ’לה – סלט של עגבניות שרי ענק עם עלי בייבי, זיתי קלמטה וגבינת מוצרלה בבלסמי. לכאורה, מנה בנאלית, אך היא היתה דווקא מאירת עיניים – עגבניות טריות ונוצצות, חתיכות גבינה שספגו טעמים, זיתים טעימים ועלים במידה הנכונה.

 

סלט פנצ'לה

סלט פנצ'לה

 

“עד היום איש לא הצליח לנתק את הדת מהפוליטיקה”, אמרתי למגן, “את חושבת שזה באמת אפשרי?”. “חד משמעית כן”, היא השיבה, “אם תוקם ממשלת אחדות לאומית רחבה, ללא החרדים, זה בדיוק מה שיקרה וזה בדיוק מה שהציבור רוצה. הציבור החילוני מאס בכפייה דתית. הוא רוצה תחבורה ציבורית בשבת ומרכולים פתוחים בשבת, וזהו בדיוק המוטו של ישראל ביתנו – חיה ותן לחיות. במקומות עם רוב חילוני תקבע הרשות המקומית אם לפתוח מרכולים ולהפעיל תחבורה ציבורית בשבת, וזה יקרה רק אם לא יהיו חרדים בקואליציה”.

בזמן שמגן נאמה ואני כתבתי, הבחנתי לפתע בגולדנברג עומד לצדנו בשקט ובסבלנות, ממתין שהיא תסיים את המניפסט. כשהיא סיימה הוא הגיש לנו מנת ניוקי נדיבה עם ערמונים. למרות שניכר היה כי הניוקי יצא למסע אנתרופולוגי במחוזות הקורנפלור, המנה הציגה רכות וחלקלקות נעימות ולא הפכה ליציקה כבדה של פחמימות. מחית הכמהין שעברה דילול מדויק והמינון הנכון של הפטריות שיוו למנה גלאם מאופק.

 

ניוקי ערמונים

ניוקי ערמונים

 

“הציבור החילוני שמאס בכפייה דתית לוטש עיניים לכיוונו של ליברמן, אך בשל הזגזוג שלו והנטישה את בנימין נתניהו בבחירות 2019 מועד א’, שהובילו לבחירות 2019 מועד ב’, מתעורר החשש שהדבר יחזור על עצמו”, אמרתי למגן. היא ענתה שבבחירות האחרונות הוכיח ליברמן שמילה שלו זו מילה: “הוא הבטיח שיילחם בכפייה הדתית ושיעביר את חוק הגיוס כפי שהוא, ולמרות שהוצע לו להיות שר הביטחון ולקבל את משרד הקליטה ואת רשות ועדת הפנים, הוא סירב להיכנס לקואליציה כי הוא הבטיח לציבור בוחריו לעמוד בהבטחותיו. היום הוא זוכה לאהדה ולתמיכה גם מהמגזר הרוסי וגם מישראלים צברים, והוא הכפיל את כוחו. לפי הסקרים נכניס 11 מושבים לכנסת”.

לחם המחמצת שהוגש לנו עם המנות, ולצדו שמן זית וחומץ בלסמי, נותר כמעט יתום, כי האמת היא ששבענו. אבל לא הרשיתי לעצמי להשאיר אתכם בלי מילה על הלחם, ולכן נגסתי בו. הוא היה כבד מאוד וקשה בשוליו (לא מומלץ לבעלי שיניים חלשות), אך בפנים התגלתה רכות ריחנית וענוגה.

 

לחם מחמצת

לחם מחמצת

 

לסיום שאלתי את מגן מה היא מביאה איתה למפלגה, והיא השיבה: “אני רוצה לקדם את נושא החינוך שהוא יקר מאוד ללבי, ואני מעוניינת להכניס לתוכנית הלימוד נושאים כמו נאום מול קהל והכשרה למנהיגות ולניהול. אלחם למען פתיחתה של תוכנית שתכשיר נשים למשרות ניהול בכירות, ואדאג לכך שגמלאים ואזרחים ותיקים יתוגמלו כראוי כדי שיתאפשר להם לחיות בכבוד”.

המדדים

מדד השירות: אדיב, סבלני וידעני.

מדד העיצוב: מיושן אך אינטימי, כבד אך רומנטי.

מדד הניקיון: המקום הוא נקי, אך הכניסה אליו דורשת רענון מיידי.

מדד המחירים:
סלט פנצ’לה – 45 שקל
ניוקי ערמונים – 55 שקל
קמפרי תפוזים – 31 שקל
אפרול שפריץ – 31 שקל
סך הכל – 162 שקל

הציון: 4 מספרי זהב

קנטינה סושיאל
רחוב מחניים 4
טל’: 050-9877617

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר