נעמה כפרי (צילום: אלה אהרונוב)
נעמה כפרי (צילום: אלה אהרונוב)

מהאינסטוש לצלחת – אוכל, דיאטה ומה שביניהם

בהרצאתה "בטעם דיגיטלי - העולם שבמסך והעולם שבצלחת", שהתקיימה במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל שנערך ביוזמת רשת שוקן ובשיתוף עם שירותי בריאות כללית, אמרה הדיאטנית הקלינית נעמה כפרי כי הדיאטה המומלצת היא הדיאטה הים תיכונית

פורסם בתאריך: 20.11.19 09:22

במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל שנערך ביוזמת רשת שוקן ובשיתוף עם שירותי בריאות כללית, העבירה אתמול (שלישי) נעמה כפרי, דיאטנית קלינית במחוז חיפה וגליל מערבי של הכללית, את הרצאתה "בטעם דיגיטלי – העולם שבמסך והעולם שבצלחת" בפאב הבארקי בעיר התחתית.

כפרי דיברה על ההשפעות שיש לרשתות החברתיות על תפישת עולמנו בכלל ובתחום הדיאטות בפרט. לדבריה גרמו הרשתות החברתיות להתמכרות למסך ולתכנים הקצרים שלא תמיד משקפים את האמת, ובתחום התזונה גורם הדבר לחוסר רצון להשקיע בעבודה אישית ולקפיצה מדיאטה קיצונית אחת לשנייה במהירות, וזאת בשל דימויי הגוף המושלמים שמוצגים ברשת.

"מרוב קבוצות ועדכונים אנחנו חיים ברעש בלתי פוסק. איבדנו את שיקול הדעת, את חוש הביקורת, את היכולת להתמקד בדבר אחד ואת האמונה בעצמנו", אמרה כפרי, וציינה שבתזונה נכונה חשובים ארבעה גורמים – סוג המזון, כמות המזון, תזמון האכילה ותשומת הלב למה שאנחנו אוכלים.

כפרי ציינה כי משרד הבריאות, בהסתמך על מחקרים שונים, מצא הדיאטה המתאימה ביותר לדפוסי התזונה בישראל היא הדיאטה הים תיכונית. העקרונות המרכזיים בדיאטה זו הם שמירה על משקל בריא ומאוזן, ביצוע פעילות גופנית באופן קבוע לפחות 150 דקות בשבוע, תזונה מגוונת שמבוססת על מזון שמקורו בצומח שלא עבר עיבוד וללא תוספת של סוכר, מלח או רטבים עתירי קלוריות ושומן, שימוש בשיטות של אידוי והקפצה בבישול שמשמרות את רכיבי התזונה הטבעיים המצויים במזונות, והכנה עצמית של מזון על פני רכישתו.

 

ההרצאה של נעמה כפרי בפאב הבארקי (צילום: אלה אהרונוב)

ההרצאה של נעמה כפרי בפאב הבארקי (צילום: אלה אהרונוב)

 

 

כפרי התייחסה גם לחשיבות של גודל הארוחה וציינה כי ככל שאנחנו אוכלים ארוחה גדולה יותר, לגוף נדרש זמן רב יותר לחזור למצב הבסיסי שלו. לדבריה, גודל תקין של ארוחה הוא כגודל כף היד, וגודל תקין של מנת פרי הוא בגודל אגרוף.

בהמשך ההרצאה עסקה כפרי באיכויות של אכילה מודעת, ואמרה כי לרוב האנשים קשה לדעת מתי לסיים את הארוחה וכי נקודת השובע הטובה ביותר היא זו שיש בה תחושת נינוחות וסיפוק: "אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לאכול עוד כף, אך בוחרים לוותר עליה. תחושת השובע הנכונה מגיעה 20 דקות לאחר אכילת הארוחה".

לסיום המליצה כפרי לבחור בשניים עד ארבעה מזונות שונים בצלחת במקום במגוון גדול ולתרגל קשיבות לאכילה, כלומר ליצור תהליך של תשומת לב מכוונת, ממושכת ובלתי שיפוטית לחוויות שמתרחשות כאן ועכשיו.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר