איתי דורון
איתי דורון

במאי חדש ללהקת התיאטרון החיפאית

השחקן, הבמאי והיוצר איתי דורון נבחר לבמאי של החיפאית - להקת התיאטרון הצעירה של תיאטרון חיפה. דורון יחליף את רוני ברודצקי שעזבה את תפקידה לאחר שלא השלימה עם הקיצוץ בתקציבה. במקביל הוציא התיאטרון קול קורא שמזמין שחקנים צעירים להצטרף ללהקה

פורסם בתאריך: 12.12.19 09:11

איתי דורון נבחר לתפקיד הבמאי של החיפאית – להקת התיאטרון הצעירה של תיאטרון חיפה. על הבחירה בדורון – שחקן, במאי ויוצר – הוחלט אתמול (רביעי), והוא יחליף את רוני ברודצקי שעזבה את הלהקה אחרי שלוש וחצי שנים מכיוון שלא הסכימה להשלים עם הקיצוץ בתקציבה.

ברזומה של דורון זכייה בשלושה פרסים בפסטיבל תיאטרון עכו בשנת 2005 על הצגתו הראשונה "M.C קוריולנוס" – פרס הבמאי, פרס השחקן ופרס השחקנית; בימוי בסטודיו של ניסן נתיב; משחק ובימוי בתיאטרון הידית בפרדס חנה-כרכור; עוזר במאי בתיאטרון Toneelgroep באמסטרדם; ובימוי בתיאטרון הלאומי של צפון מקדוניה.

במקביל הוציא התיאטרון העירוני קול קורא לשחקנים וליוצרים להציע את מועמדותם להצטרף ללהקה: "אנחנו מחפשים שחקניות ושחקנים, יוצרות ויוצרים צעירים שהם חיות במה, עם בערה פנימית ליצור ולהתמסר לתהליכים ארוכים של חיפוש בחדר חזרות ומחוצה לה".

על המועמדים להיות בעלי ניסיון בימתי מוכח, עניין וניסיון ביזמות אמנותית, ויכולת להתחייב באופן מלא ללהקה ולערכיה. כמו כן, על המועמדים להיות תושבי חיפה או להסכים לעבור להתגורר בה. את המועמדות ניתן להגיש עד 31 בדצמבר ולצרף אליה קורות חיים, סרטון וידאו ומסמך שבו מתאר המועמד את "תיאטרון החלומות שלו". השחקנים שיימצאו מתאימים יוזמנו לסדנה של שלושה ימים עם דורון.

 

 

דורון: "מרגש מאוד שפנו אלי ושיש לי כעת אפשרות ליצור ולנסח מודל שאני מאמין בו ולמצוא חברים בקבוצה. אנחנו ניצור ביחד מרחב תיאטרוני שהוא הרבה מעבר להפקת הצגות אלא משהו אחר שמחובר מאוד לחיפה ולדופק שלה. יש לנו הרבה מה ללמוד, להבין ולהכיר".

מנכ"לית תיאטרון חיפה ניצה בן צבי: "אני מתרגשת וגאה לחדש את שורות החיפאית. דורון הציג בפנינו חזון אמנותי שהעיר תהנה ממנו ושיהווה סצנה תרבותית לצעירי חיפה שלא היתה כדוגמתה בישראל".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר