עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)
עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)

עכשיו זה רשמי: הוכרז סכסוך עבודה בעירייה

הוועדה לתיאום וביצוע בהסתדרות העובדים הכללית אישרה את החלטתה של מזכירות ההסתדרות במרחב חיפה, ובכך הוכרז סכסוך עבודה בעיריית חיפה. בעוד 15 יום צפוי ארגון עובדי העירייה לפתוח בשביתה

פורסם בתאריך: 31.12.19 14:52

הסתדרות העובדים הכללית הכריזה היום (שלישי) על סכסוך עבודה עבודה בעיריית חיפה, ובעוד 15 יום צפוי ארגון עובדי העירייה לפתוח בשביתה.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והצפון", ביום רביעי שעבר אישרה מזכירות ההסתדרות במרחב חיפה ברוב קולות הכרזה על סכסוך עבודה בעירייה, והנושא עבר למחרת לוועדה לתיאום וביצוע בהסתדרות הארצית – הגוף האחראי על אישור סכסוכי עבודה. היום התכנסה הוועדה ואישרה את המהלך.

סכסוך העבודה הראשון בקדנציה של ראש העיר עינת קליש רותם, שאותו הוביל היו"ר לשעבר דוד וקנין, הביא לשביתה שהתקיימה בחודש פברואר ושנמשכה שלושה ימים. מינויו של אמנון עידו ליו"ר הארגון לא שיפר את מערכת היחסים הרעועה בין הארגון להנהלת העירייה, שהחריף לאחר שתי חשיפות של "כלבו – חיפה והצפון" – הראשונה היתה הפוסט שפרסמה המנהלת האדמיניסטרטיבית של ראש העיר גלי סגל גרינברג, שבו נכתב כי "הכנופיה שחגגה סביב יונה יהב עוד לא הפנימה שהזיזו לה את הגבינה" ו"המאכערים, הקומבינטורים, מקבלי השוחד, התשקורת המקומית – כל אלה בבעיה חמורה" ושבעקבותיו שלח עידו מכתב חריף לקליש רותם בדרישה שתכפה על סגל גרינברג להתנצל; והשנייה היתה כוונתה של העירייה לשכור חברת חקירות כדי לבדוק תלונות אנונימיות נגד עובדים.

 

 

כזכור, ביום שני שעבר הודיע עידו כי הארגון יכריז על סכסוך עבודה בעקבות פגישה שנערכה בין קליש רותם לגורמים שלטענתו אינם מייצגים את העובדים. לטענת הארגון, ראש העיר נפגשה עם יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, עם סגן יו"ר המרחב ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות יצחק בלס ועם יו"ר ועד עובדי הדואר אייל דרעי, שאין להם כל קשר לוועד ולעובדי העירייה, ודנה איתם בסכסוך העבודה המתרקם.

עידו אמר אז: "ראש העיר עינת קליש רותם לא מצאה זמן להיפגש עם ועד עובדי עיריית חיפה, אך באורח פלא מצאה זמן להיפגש עם גופים מקבילים שאינם מייצגים את העובדים על מנת לזרוע פילוג בשיטת הפרד ומשול. אנו מצטערים לאכזב את ראש העיר, אך האקט המתנשא שלה שמתאים לפוליטיקאית בת יומה יגרור שתי תוצאות בלבד – האחת, הגשת קובלנה להסתדרות נגד הגורמים הלא רלוונטיים, שדוחפים את ראשם ואת אפם בניסיון להתערב בסכסוך עבודה שאין להם כל סמכות או קשר אליו. השנייה, הגשת סכסוך עבודה בגין התנהלות חד צדדית מתמשכת בניגוד להבנות ויחסי העבודה. נמשיך לעמוד לצד העובדים לאורך כל הדרך".

בשבוע שעבר החל ארגון העובדים לקיים אסיפות הסברה, שגרמו עד כה לעיצומים בעבודתם של אגף הארנונה, מינהל ההנדסה ורשות החניה.

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

20 תגובות
  1. חבל. יונה ב 20 דקות פותר את זה. וכולם מרוצים...

    איפה ישנם עוד אנשים… אכלנו אותה

  2. שמיל

    היכונו למבול האשמות מצד העבריינית המורשעת וקומנדו המטורללים

  3. שיר

    ראש עיר לא ראויה לתפקיד
    לא יודעת לנהל אפילו את עצמה
    חסרת כישורים אישיים בסיסיים

    ריבוי הנזקים שהיא יוצרת מצריך מינוי ועדה קרואה וסילוקה מתפקידה

  4. אבי הראל

    בשעה טובה מתחילים בניקוי האורוות. ברור שהפשפשים אינם מרוצים.

  5. ענת הופמן בת גלים

    אני שמחה שיש אי שקט בעירייה של עינת קליש.אי שקט תעשייתי הוא כמו שמקבלים חום כשחולים בשפעת.זה אומר שמשהו לא טוב קורה אצל ראשת העירייה שלנו.נדמה שהיא עדיין חוגגת את העובדה שזכתה בתפקיד,וטרם הפנימה שהיא צריכה גם לעבוד.אני למשל שלחתי לה מכתב רשום ,בעצם יותר מאחד והיא לא ענתה לי.אני מאמינה שהיא מתייקת מכתבים מתושבים ישר בפח הזבל.
    היא אפילו לא אישרהשהמכתב התקבל…ובינתיים ,בעוד היא מסתובבת במסדרונות העירייה ומזמרת" לא עובדת בשביל אף אחד" אני סובלת מהשלכות קשות של העובדה שהעירייה מעלימה עין מעבירות בניה קשות שמתבצעות אצלי בבית.
    אז אני רוצה לומר: עינת,את כן עובדת בשביל מישהו,את עובדת בשבילי ובשביל שאר הציבור החיפאי.אם תמשיכי לתייק אותנו בפח הזבל ולא להתייחס לפניות שלנו אנחנו נדע איפה לתייק אותך בבחירות המוניציפאליות הבאות.

  6. אפסית

    את מה שיונה שכח היא לעולם לא תלמד. ועדה קרואה עכשיו!!! עירייה שמנוהלת על ידי ליצנים

  7. לענת הופמן. אני מקווה שכל עבריינות הבניה של מיכל האגירה על הגג והבור מקווה שחפרו למטה. הכל יקרוס בסופה הבאה

    אמן !!!! כולנו בני ערובה של המגזר ששולט במסדרונות העירייה

  8. חלי

    ימים יגידו מה באמת מסתתר מאחורי השביתות
    ברור שיש שם במערכת הרבה המפחדים מנקוי האורוות…

  9. צחי

    ניקוי אורוות זה המונח שקליש יצרה כדי לסנוור את הציבור לבחור בה.
    בפועל האורווה היחידה זה הגברדיה שהיא יצרה סביבה והלשכה היקרה שבנתה לעצמה.
    צריך לטאטא את האורווה שעינת קליש-רותם הביאה איתה.

  10. יולי

    עירייה שמנוהלת שונה מהקדנציה הקודמת. אצל יהב הוועד שלט בכל הנעשה וככה היה שקט כי זה התאים לכולם. פה מנקים את האורוות בשקט ולמורת רוחו של הוועד שהורגל לנהל את העירייה. אז עינת שאפו| לכי בדרך שלך ותצליחי. הכי חשוב אל תיכנעי להם!!!!!!! שישבתו בסוף יבינו שהם רק ועד ולא מנהלים בפועל. שימשיכו לנסוע עם המשפחות שלהם לטיולים בארץ ובחו"ל ואת תמשיכי בדרכך.

  11. קליש חיפה איתך

    "הכנופיה שחגגה סביב יונה יהב עוד לא הפנימה שהזיזו לה את הגבינה" הכל נכון
    וועד מושחת עובדים לא יעילים ,כל-כך הרבה כסף משלמים על ארנונה ומקבלים עובדים שלא בא להם לעבוד כל היום מתעסקים בשרירים ובאגו מעפן…דיייי אנחנו איתך קליש עד הסוף

  12. המלך עירום. שעון החול הסתובב...

    התושבים לא מרוצים…בכל מקום הפנים נפולות. מכרו להם לוקש

  13. המלך עירום. שעון החול הסתובב...!!@

    התושבים לא מרוצים…בכל מקום הפנים נפולות. מכרו להם לוקש

  14. חי

    הועד לא ישלוט יותר . קאליש באה לנקות את האורוות ואם היא תצליח זה לטובת העיר. מה שהיא הבטיחה היא רוצה לקיים !!!!!!!!!!!

  15. לדרוש החלפת יו"ר הועד

    לא היה ראוי למנות את אמנון עידו ליו"ר ועד העובדים כשאחיו חבר מועצה באופוזיציה שמשון עידו..
    צריך לפנות לנציבות שירות המדינה לדרוש מינוי יו"ר ועד חלופי או התפטרות שמשון עידו ממועצת העיר חיפה
    לא יתכן שהאופוזיציה תחרחר סכסוכים בשימוש בקשרי המשפחה.

  16. חיפאי

    מדוע ראש העיר והנהלת העיריה אינן מדבררות את עצמן? הכל נעשה תחת מעטה שקט וערפל.

    יש טענות לפיהן היא לא נפגשת עם ועדי העובדים בעיריה. זה נכון? זה לא נכון?
    האם הייתה הרעה בתנאי ההעסקה? האם יש דרישות לשיפור תנאי העסקה שאינן נענות? האם יש יחס בעייתי לעובדים מסויימים? אם לא – תתכבד העיריה ותסביר. אם כן – תתכבד ותטפל בדבר.

    לגבי ה"כנופיה שחגגה סביב יונה יהב" – זו טענה מרחיקת לכת. אמנם אי-אפשר להוציא דיבתם של אנשים רעה, אך הדבר מצריך הסבר: מה היו אותן "חגיגות"? האם נמצאו הקצאות כספים פסולות מבחינה אתית (להבדיל מסדרי-עדיפויות שונים)? האם בוצעו מינויים פסולים? ואפילו – אם ראש העיר רוצה לגנות בעלי תפקידים מסוימים, מוטב בצורה של ביקורת עניינית על מה שנעשה ולא נעשה ולא בעקיפין דרך עקיצות ארסיות.

    נכון – מגיעה לקליש-רותם מידה של חסד: זו הכהונה הראשונה שלה, היא לא פוליטיקאית, ומפלגת השלטון והשלטון המרכזי בכלל לא מחבבים אותה. אבל היא צריכה להבין שהציבור לא יתמוך בה לאור ימים אם לא תיתן דין-וחשבון על הנעשה ועל כוונותיה, אם לא ישמעו יראו ויקראו אותה. (שלא לדבר על יוזמות מרחיקות-לכת, אשר ככל שהיא מעוניינת בהן – תצטרך לגייס תמיכה ציבורית מאסיבית.)

  17. דין דין

    אזרחי חיפה צריכים לדעת לאן הולכת הארנונה שמשלמים והיא כבדה.

  18. בני 1

    על כולם מוסכם שהיתה שחיתות ופרוטקציה בתקופות לפנח קאליש???

  19. שבי

    למה אנחנו צריכים להמשיך לסבול את הליצנים האלה בואו נעיףףףף אותםםםםם חוץ מלארגן לעצמם דברים בחינם ולחפש אנשים הם לא עושים כלום מי צריך ראש עיר וחבורת מוקיונים שלה שחוץ מלסגור לנו דברים בחיפה ולהזניח את קרית חיים היא לא עושה כלום טןב רודפים אחרי עובדים כמו חתול ועכבר נו באמתת העיקר להביא קבלן לא משנה מהתושבים שיסבלו מזה זה לא משנה לה שהעיר תיראה מוזנחת העיקר לחסוך לה כסף שתוכל לארגן לעצמה עוד סגנים ויועצים ( הזוי כמה את לא יודעת לנהל שאת צריכה את זה) בקיצור לא עשית כלום ולא תעשי כלום כי את לא יודעת כלום!!!
    צריך לעשות בדק בית ולהבין שקאליש לא מתאימה לזה תורידי אץ הכפפה זה גדול עלליך תתחילי עם ערים קטנות יותר לפני שאת נכנסת לנעליים גדולות כאלה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר