משאיות לפינוי אשפה חוסמות את הכניסה לבניין עיריית חיפה בשביתה הקודמת
משאיות לפינוי אשפה חוסמות את הכניסה לבניין עיריית חיפה בשביתה הקודמת

ההסתדרות צפויה להכריז על סכסוך עבודה בעירייה

חברי מזכירות הסתדרות העובדים החדשה במרחב חיפה הצביעו בעד הכרזת סכסוך העבודה בעיריית חיפה. הוועדה לתיאום וביצוע בהסתדרות הארצית צפויה לאשר את המהלך. המשמעות: 15 יום לאחר ההכרזה הרשמית יוכל ארגון עובדי העירייה לפתוח בשביתה

פורסם בתאריך: 26.12.19 13:55

מזכירות הסתדרות העובדים החדשה במרחב חיפה אישרה סכסוך עבודה בעיריית חיפה. 54 חברי המזכירות במרחב נדרשו אתמול (רביעי) בערב להצביע בעד או נגד הכרזת סכסוך עבודה בעירייה, ובהצבעה טלפונית היה רוב להכרזה. גורמים בהסתדרות מסרו כי 39 מ-41 החברים שהשתתפו בהצבעה תמכו בסכסוך עבודה, והיום עבר הנושא לוועדה לתיאום וביצוע בהסתדרות הארצית – הגוף האחראי על אישור סכסוכי עבודה – שתדון בכך וצפויה לאשר את המהלך.

סכסוך העבודה הראשון בקדנציה של ראש העיר עינת קליש רותם, שאותו הוביל היו"ר לשעבר דוד וקנין, הביא לשביתה שהתקיימה בחודש פברואר ושנמשכה שלושה ימים. מינויו של אמנון עידו ליו"ר הארגון לא שיפר את מערכת היחסים הרעועה בין הארגון להנהלת העירייה, שהחריף לאחר שתי חשיפות של "כלבו – חיפה והצפון" – הראשונה היתה הפוסט שפרסמה המנהלת האדמיניסטרטיבית של ראש העיר גלי סגל גרינברג, שבו נכתב כי "הכנופיה שחגגה סביב יונה יהב עוד לא הפנימה שהזיזו לה את הגבינה" ו"המאכערים, הקומבינטורים, מקבלי השוחד, התשקורת המקומית – כל אלה בבעיה חמורה" ושבעקבותיו שלח עידו מכתב חריף לקליש רותם בדרישה שתכפה על סגל גרינברג להתנצל; והשנייה היתה כוונתה של העירייה לשכור חברת חקירות כדי לבדוק תלונות אנונימיות נגד עובדים.

 

 

כזכור, ביום שני הודיע עידו כי הארגון יכריז על סכסוך עבודה בעקבות פגישה שנערכה בין קליש רותם לגורמים שלטענתו אינם מייצגים את העובדים. לטענת הארגון, ראש העיר נפגשה עם יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, עם סגן יו"ר המרחב ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות יצחק בלס ועם יו"ר ועד עובדי הדואר אייל דרעי, שאין להם כל קשר לוועד ולעובדי העירייה, ודנה איתם בסכסוך העבודה המתרקם.

עידו אמר אז: "ראש העיר עינת קליש רותם לא מצאה זמן להיפגש עם ועד עובדי עיריית חיפה, אך באורח פלא מצאה זמן להיפגש עם גופים מקבילים שאינם מייצגים את העובדים על מנת לזרוע פילוג בשיטת הפרד ומשול. אנו מצטערים לאכזב את ראש העיר, אך האקט המתנשא שלה שמתאים לפוליטיקאית בת יומה יגרור שתי תוצאות בלבד – האחת, הגשת קובלנה להסתדרות נגד הגורמים הלא רלוונטיים, שדוחפים את ראשם ואת אפם בניסיון להתערב בסכסוך עבודה שאין להם כל סמכות או קשר אליו. השנייה, הגשת סכסוך עבודה בגין התנהלות חד צדדית מתמשכת בניגוד להבנות ויחסי העבודה. נמשיך לעמוד לצד העובדים לאורך כל הדרך".

למחרת החל ארגון העובדים לקיים אסיפות הסברה, שגרמו לעיצומים גם בעבודת אגף הארנונה של העירייה וגם בעבודת מינהל ההנדסה.

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. חבל . העובדים המסורים רוצים לעבוד. במיוחד במזג אויר סוער התושבים זקוקים להם

    מיותר. מיותר. מיותר

  2. ענת הופמן בת גלים

    סכסוך העבודה בעיריית חיפה הוא עדות נוספת לכך שראשת העירייה אינה מצליחה לנהל את העירייה על מי מנוחות. העירייה של קליש אינה מספקת לעובדים ולתושבים את מה שהיא צריכה לספק.אני למשל שלחתי לראש העירייה מכתב רשום ב 11 בנובמבר ונכון להיום טרם קיבלתי תשובה.תאמרו…נו טוב זה מקרה כזה מיוחד בגלל החורף,או השפעת או חנוכה.אז זהו ,שלא.
    כתבתי לקליש לא מעט מכתבים בעבר כולם באותו הנושא וכולם לכתובתה המדוייקת וגיליתי שקליש פשוט לא עונה.מכתבי תוייק בפח הזבל.אז טוב שהעירייה סוערת.טוב שכולם ידעו שאצלינו בלגאן ושאין מבוגרת אחראית בראש המערכת.

  3. בני

    ככה זה כשבראשות העיר עומדת עבריינית מורשעת וש"היועץ" שלה לענייני עובדים הוא אייל דרעי. למי שלא יודע, דרעי הוא ראש ועד עובדי הדואר – הגוף העלוב ביותר במשק הישראלי, שמצטיין בחוסר יעילות ובעצלנות. להקיא.

  4. אילנה

    ומה עם העברת נקיון העיר לידי חברת חוץ? על כך לא שובתים, או שזה כבר נפתר? ולענת מבת גלים. גם למכתב שלי לא טרחה לענות מזה כחודשיים. אך היא לא לבד. יש עוד משרדים
    בעיר דמתעלמים מפניות. איני יודעת אם זה אופיני לימי ראשותה של הגב׳ קליש. אולי היה גם קודם

  5. לסגור את עיריית חיפה. ניקח שירותי תחזוקה ונקיון פרטיים בכל שכונה.

    גמלאי עיריית חיפה מקבלים פנסיה ממוצעת מעל 11 אלף שקל, מדובר בעלות של 300 מליון שקל לשנה, גבוהה יותר מכל התקציב של עיריית קרית מוצקין ל-40 אלף תושביה. שודדים, טסים לחו"ל, רכבים חדשים. והשבוע יכריזו העובדים "סכסוך עבודה".. הבנתם
    צריך לסגור את העירייה.
    תושבי חיפה יקחו שירותי ניהול עיר עצמאיים, יחסכו בערך חצי מליארד שקל לשנה שבהם אפשר לבנות טיילות ומבני ציבור
    במקום לממן פנסיות עתק ומשכורות מנופחות למנהלי אגפים מושחתים שבאים יום יום למשרד לשחק סוליטייר ולהרים שני טלפונים

  6. Red

    זו הסיבה ששונאים אץ ההסתדרות… סכסוך עבודה על פוסט בפייסבוק???? על שמועות… בושה!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר