נמל המפרץ
נמל המפרץ

אושר היתר בנייה למשרדים בנמל הדלק העתידי

הפרוטוקול של רשות הרישוי של הוועדה המחוזית - חיפה מלמד שלא נזנחה כלל הכוונה להקים נמל דלק חדש לצד מסוף המכולות של נמל המפרץ. הנפקת ההיתר למשרדים הותנתה בכך שמערכת הניקוז שלהם תשתלב בתכנון המיועד של נמל הדלק

פורסם בתאריך: 29.12.19 13:48

רשות הרישוי של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה אישרה בקשה להיתרי בנייה להקמת משרדים זמניים בשטח המיועד להקמת נמל דלק בתחום נמל המפרץ.

לפי פרוטוקול החלטת רשות הרישוי, המשרדים הזמניים נחוצים כשטח התארגנות להשלמת הקמתם של תשתיות ורציפים בנמל המפרץ. כיום נמצא שטח ההתארגנות של פרויקט נמל המפרץ בתוך שטחי רציף קישון מזרח, והכוונה היא להעתיק את משרדיו היבילים לאתר זמני חדש בשטח נמל הדלק העתידי. בהחלטתה של רשות הרישוי נקבע פרק זמן של שלוש שנים להפעלת שטח ההתארגנות החדש, אך מדובר בפרק זמן מקסימלי ולפי הפרוטוקול צפוי חלק ניכר משטח ההתארגנות להתפנות כבר עד לסוף שנת 2021.

 

 

מהפרוטוקול עולה כי כלל לא נזנחה הכוונה להקים נמל דלק חדש, לצד מסוף המכולות של נמל המפרץ. מסקנה זו נובעת מכך שרשות הרישוי התנתה את הנפקת ההיתר למשרדים הזמניים בכך ש"יתקבל אישור המשרד להגנת הסביבה הן למערכת הביוב המוצעת והן לתוכנית ניקוז של שטח ההתארגנות הזמני שתציג את השתלבותו בתכנון המיועד של נמל הדלק". תנאי נוסף למתן ההיתר הוא הגשת מכתב המפרט את אופן פירוקו של האתר הזמני "עם תום השימוש".

בדצמבר 2017 חשף "כלבו – חיפה והצפון" כי התוכנית המפורטת של נמל המפרץ כוללת גם נמל דלק. בעקבות הלחץ הציבורי שיצר הפרסום, כעבור שבועיים גרעה הוועדה המחוזית את נמל הדלק מהתכנון המפורט וקבעה שהוא יסומן בתוכנית ברמה מתארית בלבד, כלומר לא ניתן יהיה להקימו ללא תוכנית מפורטת נפרדת. בהוראות התוכנית, שאושרה בחודש מאי השנה, צוין כי תנאי להפעלת נמל הדלק החדש יהיה הפסקת הפעילות בנמל הדלק הקיים בעיר התחתית.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר