נמל המפרץ (צילום: רמי שלוש)
נמל המפרץ (צילום: רמי שלוש)

הושלמו הליכי האישור של תוכנית נמל המפרץ

עשרה ימים לאחר דחיית העררים נגד התוכנית המפורטת לנמל המפרץ פרסמה היום הוועדה המחוזית את ההודעה הרשמית בדבר סיום הליכי אישור התוכנית. המשמעות: מהיום יכולה חברת נמלי ישראל להגיש בקשות לאישור היתרי בנייה למתקני הנמל

פורסם בתאריך: 28.5.19 14:02

המהלכים להשלמת הקמתו של נמל המפרץ ממשיכים להתקדם באופן תכליתי. עשרה ימים בלבד לאחר שוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את שבעת העררים שהוגשו נגד התוכנית המפורטת לנמל המפרץ, פרסמה היום (שלישי) הוועדה המחוזית – חיפה את ההודעה הרשמית בדבר סיום הליכי האישור של התוכנית.

ההודעה נגזרת מחוק התכנון והבנייה אשר מחייב פרסום של השלמת הליכי אישור תוכניות. הפרסום משקף את כניסתה לתוקף של התוכנית, ולמעשה החל מהיום יכולה חברת נמלי ישראל (חנ"י), יוזמת התוכנית, להגיש בקשות לאישור היתרי בנייה להקמת מתקני הנמל מעל לשטח הים שיובש לצורך בנייתו. עם זאת, בהוראות התוכנית נקבע כי תנאי להיתר בנייה למתקנים יהיה הגשת תוכנית בינוי בהתאם לדרישות מהנדס הוועדה המקומית, כלומר הבקשות להיתרים ישולבו בפעולה תכנונית נוספת.

 

 

נמל המפרץ שפתיחתו מתוכננת לינואר 2021 נמצא אמנם בשלבי בנייה מתקדמים, בהסתמך על תוכנית מתאר ארצית לייבוש שטחי ים שאושרה בפברואר 2014, אך לא ניתן היה להפעילו ללא אישור התוכנית המפורטת אשר קובעת את השימושים המדויקים בנמל.

הליך האישור של התוכנית המפורטת הוא סיפור עצוב מבחינת האינטרס העירוני בחיפה מכיוון שבמהלכו נדחתה רשימת דרישות שהוצגה על ידי מתנגדי התוכנית לאיזון בין האינטרס הנמלי לאינטרס העירוני. הרשימה כללה דרישות לחייב את חנ"י בסיוע לפיתוחו של פארק מורד נחל הקישון, להתנות את הפעלת נמל המפרץ בביצוע פרויקט חזית הים העירונית במערב הנמל, לקדם את פיתוחו של שדה תעופה אזורי משמעותי בחיפה, לחייב את חנ"י בהקמת שוברי גלים בחופי העיר הדרומיים ובחופי קרית חיים, למנוע מעבר של רכבות משא לנמל המפרץ וממנו בתוואי עילי בתוך חיפה, להתנות את הפעלת נמל המפרץ בהעברת שטחו לתחום חיפה ולתת מענה ברור לשאלה אם נמל המפרץ יתגבר את פעילות מפעלי התעשייה המזהמים במפרץ חיפה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. דבי

    סופית – המדינה רואה בחיפה את פח הזבל שלה ותושבי חיפה והמפרץ לא מעניינים לה את קצה הציפורן.

  2. חיפה גמורה

    חיפה גמורה מלבד פח זבל לאומי ומסרטן מה יישאר פה?
    הכל יעבור לגוש דן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר