השלב השני של שכונת נאות פרס (הדמיה: מינהל ההנדסה של עיריית חיפה)
השלב השני של שכונת נאות פרס (הדמיה: מינהל ההנדסה של עיריית חיפה)

נבחרו הזוכים להקמת 947 דירות בשלב השני של נאות פרס

רמ"י בחרה בזוכים בשני מכרזים לרכישת זכויות חכירה להקמתן של 947 דירות בשלב השני של שכונת נאות פרס, ש-662 מהן הן במתווה "מחיר למשתכן": קחם תבנה 712 דירות בשני מתחמים, ורמי שבירו תבנה 235 דירות במתחם אחד

פורסם בתאריך: 19.2.20 14:12

ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בחרה בזוכים בשני מכרזי מקרקעין לרכישת זכויות חכירה להקמתן של 947 דירות בשכונת נאות פרס, ש-662 מהן הן דירות במתווה "מחיר למשתכן". הדירות החדשות יוקמו בשטח התוכנית החדשה המאפשרת להרחיב את שכונת נאות פרס במסגרת השלב השני של הבנייה למגורים בשכונה אשר כולל בנייה של 5,072 דירות.

בהודעתה של רמ"י פורטו תוצאות שני המכרזים לכחמישית מהדירות שייבנו בשלב השני: קחם חברה להשקעות זכתה במכרז לרכישת זכויות חכירה לבנייתן של 712 דירות בשני מתחמים בבנייה רוויה, ש-498 מהן ישווקו במתווה "מחיר למשתכן" ושאר 214 הדירות יוצעו לשוק החופשי. חברת רמי שבירו הנדסה, בנייה והשקעות זכתה במכרז לרכישת זכויות חכירה לבנייתן של 235 דירות במתחם אחד בבנייה רוויה, ש-164 מהן ישווקו במתווה "מחיר למשתכן" ו-71 הדירות הנותרות יוצעו לשוק החופשי.

 

 

השלב השני, שהתוכנית ליישומו אושרה בספטמבר 2018, מתווסף לשלב הראשון הכולל כ-1,700 דירות בשמונה פרויקטים שונים. השלב הראשון, שרובו כבר מאוכלס, נבנה בהתאם לתוכנית שאושרה בתחילת שנת 2012 על שטח של 228 דונם, שגבולותיו הם מרכז קסטרא מצפון, רחוב הספורטאים ממזרח ואיצטדיון הכדורגל ממערב.

התוכנית לשלב השני, אשר מציעה פי שלושה יותר דירות ממספר הדירות שנבנו בשלב הראשון, גם משתרעת על שטח גדול יותר – 748 דונם שבבעלות רשות מקרקעי ישראל – בין האיצטדיון לגבול חיפה וטירת כרמל. המגורים בתוכנית החדשה תוכננו בצפיפות של 17.4 יחידות דיור לדונם.

המשמעות של מימוש התוכנית להרחבת נאות פרס היא תוספת של כ-20,000 תושבים לאוכלוסייתה של חיפה, המונה כיום כ-284,000 תושבים. אכלוס השלב השני בנאות פרס יאפשר לחיפה להתקדם אל היעד שנקבע עבורה בתוכנית המתאר החדשה של העיר – 330,000 תושבים בשנת 2025 – אם כי עדיין מרחף סימן שאלה גדול אם יעד זה אכן יושג.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עוד מחדל של יהב

    האצטדיון דפק את כל נאות פרס.
    כל הרחובות שם ייתפסו לחניות במשחקים או שמחסומי משטרה יהפכו את החיים לבלתי נסבלים
    עשו את אותה טעות של קרית אליעזר לעשות שכונה מסביב אצטדיון. טעות קשה היה צריך להיות
    מגדלי משרדים והיי טק. האצטדיון היה צריך לקום ליד בניין אינטל מול הרכבת ומרכזית חוף הכרמל.
    הזהירו שהקמתו ליד נאות פרס תייצר מטרד רעש ותחבורה קשה לשכונה ולא הקשיבו למומחים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יהב הטיפש הרס את חיפה ואת השכונה הדפוקה נאות פרץ

  3. אילן בורנשטיין

    איך יתמודדו עם קווי המתח העליון המוטמנים ואלו שיוטמנו בכביש מס' 11 – שהיא דרך עיקרית בתכנית – זו הרי מלכודת קרינת הסרטן המסוכנת ביותר בישראל ? מדוע הוסתרו הדו"ח הנוגע לקרינה ומסקנות המשרד להגנת הסביבה ? איש לא יוכל ללכת בדרך מס' 11 – לא במדרכות ולא בשצ"פ הצמוד – מעניין מי יעשה את הטעות וירכוש דירה בשכונה ?
    איפה הפארק העירוני בשטח של 100 דונם שנקבע בתכנית המתאר לעיר חיפה חפ/2000 (אושרה בחודש מרץ 2019) – אותו פארק שבא לגונן ולהציל את נחל עמירם ? מי האחראים להעלמת הפארק והעלמת וחיסול נחל עמירם ? מי האחראים לחיסול נחל עובדיה בתחום התכנית ? מה עם עצי הזית העתיקים בתחום התכנית – למי הם יועברו – לווילות בסביון – ייצוא לערב הסעודית – או סתם יחוסלו כמנהגן של עיריות הפועלות להעביר ולעקור ממקומם עצי זית עתיקים ומדהימים.
    מה יקרה בהתמודדות עם ההצפות – הנחלים שמחוסלים – בניגוד לדין – מתוכננים לעבור בצנרת עבה ויקרה מתחת לכבישים – ומה יקרה כאשר הצנרת לא תעמוד בלחץ ? אולי כן מוטב לייצר פארק עירוני ובו יעבור לכל הפחות נחל עמירם ?
    מדוע הורסים קרקע חקלאית שהיא בפועל בעיקר שטח פתוח – במקום להותירו לרווחת תושבי העיר ובמקום זאת ניתן לממש בניה במקומות המתאימים לבניה (ולא בקרקע החרסיתית שבתחום התכנית שלהתמודדות איתה נדרש להכין מחצבות חדשות בישראל – תוך פגיעה קשה באיכות הסביבה) – למשל בשכונות בהן קרקע מאושרת לבניה למגורים בתכניות מתקופת המנדט הבריטי – שטחים המתאימים מאוד למגורים – ואינם מתאימים לחקלאות ? אולי פשוט יש לקיים את הדין – הקבוע בתמ"א 35 – שאומרת – קודם כל מימוש בניה בשטחים המיועדים לבניה ורק כאשר אין ברירה להרוס שטחים חקלאיים ופתוחים – ואינם צורך בכלל להרוס – הכנתי תכנית לשכונות בהיקף של 11,000 דירות – אילן בורנשטיין – 050-7288177 [email protected]

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר