השלב השני של שכונת נאות פרס (הדמיה: מינהל ההנדסה של עיריית חיפה)
השלב השני של שכונת נאות פרס (הדמיה: מינהל ההנדסה של עיריית חיפה)

הושלמו הליכי האישור של הרחבת נאות פרס

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה - חיפה איתמר בן דוד חתם על מסמכי התוכנית להקמת השלב השני של שכונת נאות פרס. במסגרת התוכנית ייבנו 5,072 דירות חדשות בצפיפות של 17.4 דירות לדונם

פורסם בתאריך: 5.9.18 08:15

הושלמו הליכי האישור של תוכנית הבנייה למגורים הגדולה ביותר בחיפה – התוכנית שיוזמת עיריית חיפה להרחבת שכונת נאות פרס בחיפה ב-5,072 דירות.

בטקס שנערך אתמול (שלישי) בלשכת ראש העיר יונה יהב חתם יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה – חיפה איתמר בן דוד על מסמכי התוכנית להקמת השלב השני של השכונה, וזאת לשם מתן תוקף לתוכנית. במקביל פרסם בן דוד את ההודעה הרשמית המלמדת על כך שהתוכנית עברה את כל מסלולי האישור.

התוכנית מאפשרת להרחיב את שכונת נאות פרס במסגרת השלב השני של הבנייה למגורים בשכונה, והיא תתווסף לשלב הראשון שכולל כ-1,700 דירות בשמונה פרויקטים שונים. השלב הראשון, שחלקו הניכר כבר מאוכלס, נבנה בהתאם לתוכנית שאושרה בתחילת שנת 2012 על שטח של 228 דונם שגבולותיו הם מרכז קסטרא מצפון, רחוב הספורטאים ממזרח ואיצטדיון הכדורגל העירוני ממערב.

התוכנית לשלב השני, אשר מציעה פי שלושה יותר דירות ממספר הדירות שנבנו בשלב הראשון, גם משתרעת על שטח גדול יותר – 748 דונם שבבעלות רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) – בין האיצטדיון לגבול חיפה-טירת כרמל. המגורים בתוכנית החדשה תוכננו בצפיפות של 17.4 יחידות דיור לדונם. התוכנית, שאושרה על ידי הוועדה המחוזית בחודש יוני, כוללת תמהיל דירות מגוון לצורך מתן מענה למגוון רחב של קהלים, כאשר 25 אחוז מהדירות יהיו בנות שני חדרים ושלושה חדרים.

 

 

יהב: "אישור התוכנית מבטיח מענה זמין להמשך תנופת הפיתוח של העיר. אין לי ספק כי השלב השני יפותח, בדומה לשלב הראשון, בקצב מהיר, ישלים את פיתוח הרובע כולו וירחיב את היצע הדירות בעיר לשנים הקרובות".

המשמעות של מימוש התוכנית החדשה היא תוספת של כ-20,000 תושבים לאוכלוסיית חיפה שמונה כיום כ-280,000 תושבים. אכלוס מתחם המגורים החדש בנאות פרס יאפשר לחיפה להתקדם אל היעד שנקבע עבורה בתוכנית המתאר החדשה של העיר – 330,000 תושבים בשנת 2025 – אם כי עדיין מרחף סימן שאלה גדול מעל לשאלה אם יעד זה אכן יושג.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. האמת

    בחיפה יש 273 אלף תושבים בדיוק כמו לפני 15 שנה. לא 280. העיר עם אפס צמיחה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר