שדה התעופה הרצליה (צילום: אייל טואג)
שדה התעופה הרצליה (צילום: אייל טואג)

עיריית חיפה לא מנפקת היתרי בנייה, רש"ת עושה שרירים

בהתנגדות שהגישה רשות שדות התעופה לתוכנית בנייה על שטח שדה התעופה של הרצליה היא מבקשת להתנות את ביצועה בהעברת פעילות התעופה הכללית לחיפה. רש"ת טוענת שעיריית חיפה מתמידה בסירוב להוציא את היתרי הבנייה הנדרשים לכך למרות שהתחייבה לאפשר זאת

פורסם בתאריך: 27.2.20 11:42

בעוד שעיריית חיפה מנסה לקדם, ללא הצלחה יתרה עד כה, מהלך להפיכת שדה התעופה בחיפה לשדה בין לאומי בעל פעילות משמעותית, גובר הלחץ להעברת פעילות מסוג אחר, זו של התעופה הכללית, משדה התעופה הרצליה לשדה החיפאי.

בהתנגדות שהגישה רשות שדות התעופה (רש"ת) לתוכנית שיוזמת רשות מקרקעי ישראל להקמת 1,650 דירות במתחם ששטחו 179 דונם, הכולל חלק משטח שדה התעופה הרצליה, ביקשה רש"ת להתנות את ביצוע התוכנית בהעברת פעילותו לשדה התעופה חיפה. הסיבה להתניה היא טענתה של רש"ת שעיריית חיפה מסרבת לנפק את היתרי הבנייה הדרושים להעברת הפעילות.

תוכנית הבנייה בהרצליה, הקרויה "קרית המסלול", נמצאת בשלב ההפקדה. שדה התעופה הרצליה, המופעל על ידי רש"ת, משמש כשדה התעופה העיקרי בישראל לתעופה כללית – פעילות הכוללת לימוד טיס, שמירת כשירות טייסים, מכוני בדק ותחזוקה, פעילות של חברות לתעופה קלה, השכרת מטוסים ומסוקים לטיסות פרטיות ושירותים למוניות אוויר.

מדיון שקיימה הוועדה המקומית של עיריית חיפה בחודש דצמבר 2018 עולה כי הנהגתה התנגדה אז להעברת פעילות התעופה הכללית לחיפה. מדברים שאמר בדיון מ"מ ראש העיר נחשון צוק עולה כי לפיתוחו של שדה התעופה חיפה כשדה תעופה אזורי משמעותי תהיה השפעה זניחה מבחינת הרעש בקרית חיים הסמוכה ("רעש של בית קפה רגיל, וזה בדוק", כדבריו), אך לעומת זאת העברת פעילות התעופה הכללית לחיפה תיצור בעיות רעש משמעותיות: "אם אתה לוקח היום מטוס סילון שממריא, שהטווח שלו הוא 700-600 מייל, הוא עושה פחות רעש מפייפר כי הוא עומד בתקני רעש חדשים. הפייפרים האלה – אתה שומע אותם".

 

 

אלא שב-14 באוגוסט אשתקד נחתם בין עיריית חיפה, חנ"י, משרד התחבורה ורש"ת ההסכם לקידום פעולות תכנון להארכת המסלול בשדה החיפאי ל-2,100 מטר ולהבטחת השלמת בנייתו של נמל המפרץ. ההסכם עיגן גם את הסכמת העירייה להעברת פעילות התעופה הכללית מהרצליה לחיפה, ונכתב בו: "העירייה תפעל בשיתוף פעולה מלא עם רש"ת ותסייע בהוצאת היתרי הבנייה הנדרשים להעברת שדה התעופה הרצליה, ובכלל זה תפעל ככל הניתן אל מול המשרד להגנת הסביבה כך שהוצאת ההיתרים תתאפשר בתוך שישה חודשים לכל היותר".

בהתנגדותה לתוכנית "קרית המסלול" טענה רש"ת: "עיריית חיפה, אשר מיד לאחר הבחירות המקומיות כרכה את העתקת פעילות התעופה הכללית לחיפה בהארכת המסלול בשדה החיפאי מעבר לתוכנית המפורטת לשדה (תת"ל 80), מתמידה בסירוב להוציא היתרים. בהסכם התחייבה העירייה כי תפעל בשיתוף פעולה ותסייע בהוצאת היתרים תוך חצי שנה, אך נכון למועד הגשת התנגדות זאת לא ניתן ולו היתר בנייה אחד מבין ההיתרים הנדרשים לצורך העתקת הפעילות".

עם זאת, חשוב לציין כי גם בתת"ל 80 טרם בוצע העדכון להארכת המסלול ל-2,100 מטר.

בהתנגדות הוסיפה רש"ת כי לאחר אישורה של תוכנית "קרית המסלול" יבוטל שדה התעופה בהרצליה "מבלי שמוסדות התכנון הצליחו לעמוד במשימה שנטלו על עצמם להבטיח רצף של פעילות התעופה הכללית". לפיכך היא ביקשה לקבוע בהוראות התוכנית שלביות שתקבע כי ביצועה יתאפשר רק לאחר קליטת התעופה הכללית בשדה תעופה חלופי – ככל שיאושר לפי התוכנית לשדה תעופה קבוע לתעופה הכללית במזרח חדרה שנמצאת רחוק מאוד מאישור, או באופן זמני בשדה התעופה חיפה, "לפי המוקדם מבין החלופות הללו".

רש"ת גם ביקשה לאחד את תוכנית "קרית המסלול" עם התוכנית הגדולה יותר לאזור שדה התעופה הרצליה, אשר חלה בין השאר על חלק אחר משטחו, משתרעת על שטח של 2,158 דונם וכוללת 10,000 דירות. "יש לקבוע כי בכל אחת מהתוכניות האלה, בין שיאושרו יחדיו ובין בנפרד, תיקבע כפיפותן לעיקרון רצף הפעילות של התעופה הכללית", הוסיפה רש"ת.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי עומד מאחורי רש"ת? בטוח לא הציבור אלא הפקידים של הועדות הארציות שאף אחד לא מכיר אותם ואף אחד מהציבור לא בחר אותם. #לחקור את הפקידים.

  2. אריה

    אפילו נחשון צוק מודה שהרחבת שדה התעופה חיפה שהוא רוצה תגביר את הרעש בחיפה. אז לכל הקוראים תדעו שהרעש יהייה כמו ביישובים סביב נמל בן גוריון. הכרמל יחזיר הד מהמטוסים הגדולים שחס וחלילה ינחתו שם. ממש טירוף

  3. ירבוע קליש

    מחקרים הוכיחו שהארכת שדה התעופה בחיפה יתרום רבות לעיר. רק כמה אוכלי חינם עדיין מתנגדים. הצחיקו אותנו, ניתן להם כרטיס חינם (רק הלוך) עד שדה התעופה ובחזרה

  4. בושה וחרפה למדינה על הרס העיר חיפה

    בהרצליה מסלקים את המפגע של שדה התעופה
    בעמק יזרעאל מתנגדים נחרצות למפגע של שדה התעופה
    ורק חיפה כרגיל פח הזבל הלאומי צריכה לקלוט את המטוסים הפרטיים המרעישים של עשירי הרצליה
    אין גבול לחוצפה של המדינה הזאת להעמיס את כל המפגעים אצלנו
    שהרצליה תקלוט בחוף שלה מתקן התפלה או שתיקח אליה את חוות הגז מחיפה בתמורה

  5. יגיל

    אבל ראש העיר חיפה במו ידיה רוצה את הרס העיר חיפה.
    להקים פה שדה תעופה בינלאומי במקום לפתח נמלי ים ברמה בינלאומית.
    מפגעי הרעש והזיהום יהרסו את העיר טוטלית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר