הוונדרבר (צילום מתוך דף הפייסבוק של שלומי מנגר)
הוונדרבר (צילום מתוך דף הפייסבוק של שלומי מנגר)

"זה עלול להיות גזר דין מוות"

שלומי מנגר יצא במבצע גיוס המונים להצלת מועדון הוונדרבר שלו: "אנחנו נהיה האחרונים שיאפשרו להם לפתוח. אני מקווה שזה יקרה בעוד חודשיים-שלושה, אבל זה יכול לקחת גם חצי שנה. במקום הלוואות מהבנקים, אלווה מהקהל שלי ואחזיר לו בעתיד בכניסות למסיבות ולהופעות. כל דרך אחרת תחנוק אותנו"

פורסם בתאריך: 5.4.20 07:39

שלומי מנגר, הבעלים של מועדון ה-wunderbar בעיר התחתית בחיפה, פתח במבצע גיוס המונים כדי לסייע לו לממן את ההוצאות השוטפות של המקום שסגר את שעריו מאז ההכרזה של משרד הבריאות על ההנחיות האוסרות התקהלויות. המבצע, שמבחינתו של מנגר הוא יוזמה "להציל את הוונדרבר", קורא להמונים לשלם סכום מסוים, ועם סיום משבר הקורונה וכאשר יתאפשר לערוך שוב הופעות ומסיבות במועדון, השווי שיוחזר לתורם יהיה גדול מהסכום שנתרם והוא יוכל לנצל אותו לרכישת כרטיסים לאירועים שיתקיימו בו.

איסוף הכספים מתבצע באמצעות goshow – אתר האינטרנט שבאמצעותו ניתן היה לרכוש כרטיסים להופעות בוונדרבר – וסכום התרומה וההחזר הם כדלקמן: תרומה של 50 שקל תזכה בעתיד את התורם בסכום של 60 שקל, 100 שקל יזכו ב-120 שקל, 200 שקל יזכו ב-250 שקל, 300 שקל יזכו ב-380 שקל, ו-500 שקל יזכו ב-650 שקל.

"התחום שלנו הוא זה שניזוק הכי הרבה מכל התחומים של העצמאים", קובע מנגר, "כל העצמאים חטפו מכה אנושה, אבל המועדונים נפגעו אפילו יותר מהמסעדות ומהפאבים. במועדונים יש התקהלויות צפופות, ואני מעריך שהם יחזרו לפעול חודשיים אחרי שהמסעדות והפאבים יחזרו לעבודה. אנחנו נהיה האחרונים שיאפשרו להם לפתוח. אני מקווה שזה יקרה בעוד חודשיים-שלושה, אבל זה יכול לקחת גם חצי שנה. בינתיים את ההוצאות הקבועות צריך לשלם, וזה עלול להיות גזר דין מוות. אמרתי לעצמי שבמקום שאעשה שטויות ואכנס להלוואות מהבנקים, אלווה כביכול מהקהל שלי כסף ואחזיר לו בעתיד בכניסות למסיבות ולהופעות, ואז כולם נהנים מזה. זה ישאיר את המקום קיים ואני לא אחנק. כל דרך אחרת תחנוק אותנו".

 

 

משתלם לתת הטבות כאלו לתורמים?

"ההטבה הזו כדאית גם לי כי אשמח שאנשים יממשו אותה, וגם לקהל שביום שאחרי יקבל תמורה גדולה יותר לכסף שלו. עם הכסף שייאסף אוכל לשלם את ההוצאות, להישאר קיים ולא להיחנק. אם ניקח הלוואות ניחנק. אני יודע מה זה. ברור שארגיש את זה בעתיד כי יהיו אירועים עם פחות הכנסות, אבל זה עדיין כדאי כי זה יחזיק אותי בתקופה הרעה. זו הדרך היחידה להציל מקומות כאלה כי אף אחד אחר לא יעזור לנו".

את הפוסט בפייסבוק שמבשר על המבצע פרסם מנגר ביום שישי, ומאז נאספו כבר כ-15,000 שקל. "יש התלהבות די גדולה", אומר מנגר, "זה אמנם לא בשמים אבל ההיענות היא יפה יחסית. יש לנו קהל קבוע שמת עלינו, והקהל הזה יתרום לנו. אם המקום הזה ייסגר ייווצר בור כי אין עוד מועדון כזה בעיר, אין עוד וונדרבר. יש מועדונים אחרים אבל אין מקום שמשלב איכות, תרבות ותוכן בצורה מדהימה כזו. אין חוכמות, זה בפירוש מבצע להצלת הוונדרבר, כי אם לא – המקום ייסגר".

המעוניינים לתרום יכולים לעשות זאת כאן.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

18 תגובות
  1. חנית ג'אגר

    שלומי היקר צודק בהחלט מאחלת לך הצלחה ושהמועדון יפתח כבר מחדש ושתיגמר כבר הקורונה הארורה הזאת

  2. דניאל קאהן

    המועדון הזה באמת לא חשוב בשעות אלו יש לעשות דברים אחרים עם תרומות כגון עזרה לקשישים עזרה למיעוטי יכולת ועוד.מועדון שכזה שמחכה עד בוא יומו.

  3. לתרום למועדון אלק

    לתרום לבית אבות,לתרום לבית חולים,לתרום לעניים,למשפחות חד הוריות,לילדים רעבים,לנשים במצוקה,לקשישים מסכנים,לניצולי שואה,לבעלי חיים שננטשו ועוד ועוד
    אבל לתרום למועדון?? ירדתם מהפסים??
    עובדי המועדון לא ישארו ללא עבודה,יש עבודה בסופרים ובתי אבות ויש דרישה אדירה לעובדים כל הזמן

  4. עצמאים אוהבים כסף גדול

    אחרת הם היו שכירים ועובדים בקניון או בסופר או במפעל כלשהו
    ה"בעיה" שעצמאי אוהב לעשות קופה גדולה במינימום זמן.ולכן העצה של המגיבה האחרונה לא במקומה,סביר להניח שהם לא יעבדו בעבודות פשוטות עם משכורת כמו כולם

  5. לילך

    מקום שהוא מוסד, איש שהוא עצמו מוסד. בית תרבות שאין שני לו בעיר. שלומי נושא על גבו את בלון הניסוי שנקרא 'חיפה עיר לצעירים' כבר 40 שנה ולמרות הכל מצליח לצמוח ולהצמיח דורות של אנשים מעניינים שחיים מעבר לסטנדרט הנפוץ כל כך כל בעיר. תרבות עירונית חיפאית במיטבה היא לא מותרות אלא צורך, הוכיחו את זה כל מי שכבר שם 15,000 שקל במבצע הגיוס. לכל המודאגים תרומות והתנדבות זה משהו אחר, לא סותר – אפשר גם וגם!

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למרות הכל ….ולמרות הצער הנורא שיש, לא יודעים להבחין בין טפל לעיקר…לחיי הוללות ושכרות מגייסים תרומות….איך לא תהיה מגפה ? עיוורים מתי תפתחו את העיניים ותפסיקו לדאוג לתחת שלכם….אגואיזם ונקיסיזם לשמו…איך לא תהיה מגפה ?! תגייסו כסף לצדקה למועדוני קשישים אם איכפת לכם….ולא לאלכוהול והוללות!!!

  7. אילן אוהב ישראל

    למרות הכל ….ולמרות הצער הנורא שיש, לא יודעים להבחין בין טפל לעיקר…לחיי הוללות ושכרות מגייסים תרומות….איך לא תהיה מגפה ? עיוורים מתי תפתחו את העיניים ותפסיקו לדאוג לתחת שלכם….אגואיזם ונקיסיזם לשמו…איך לא תהיה מגפה ?! תגייסו כסף לצדקה למועדוני קשישים אם איכפת לכם….ולא לאלכוהול והוללות!!!

  8. להפוך למרכז לניצולי שואה

    האנושות לא צריכה יותר מועדונים,אלכוהול ורעש
    עדיף שכל המקומות האלה יכחדו מהעולם ובמקומם יקומו מתחמים ומרכזים של חסד וסיוע לאנשים חלשים,בתי אבות,מרכזי האכלה וכו'.
    לגבי העובדים שעבדו שם צריך לסייע להם שתהיה להם העסקה במקומות הללו כך שתהיה להם גם פרנסה וגם מצוות

  9. סעד סעד

    תסגור כמו וכלום אתה לא יותר טוב מאף אחד בעולם יהיה חיים או מוות מי אתה בכלל המשטרה יסגרו אותך ואת הקצינים שלל חולה מין ומסרחים

  10. אתם אמיתיים ?!

    נדפקנו על השכל ….. מי תורם לבעלי המועדון כסף ? שהמקום עבד כמו שצריך האם היה לכם הקהל הקבוע הנחות מסויימות ?
    האם אתם חושבים על מצב שאפילו אם נתתם כסף "על החשבון" המקום אולי יהיה בהפסדים והבעלים לא יוכל לפתוח מחדש ויסגור את המקום . קיבלתם התחייבות בכתב להחזר כספי ? כמה מטומטמים אפשר להיות ?!?!

  11. מנגר לך תהיה שומר בקניון או מטפל לקשישים

    לא מכירה אותך אבל לפי הכתבה אתה בחור נחמד ,תמצא לך עבודה קבועה ומסודרת בתור שומר או מטפל ,נכון השכר לא גכמו שהיית רגיל(כנראה)להרוויח מיליונים אבל מה שחשוב זה שיש הכנסה יציבה ובטוחה כי בשכר מינומום תמיד יש עבודה לגברים.
    עדיף ככה ראש שקט מאשר להרוויח מיליונים ויש הרבה דאגות

  12. אנשים אנלפבתים שלא קראו וישר מגיבים. כמה רועה

    הרבה תגובות של אנשים רעים שלא הבינו שלא מדובר בתרומה! מדובר ברכישה מראש (כמו מנוי להצגות תאטרון).
    כמה רועה ושנאה יש באנשים גם בימים אילה.
    סהכ יוזמה יצירתית של בעל עסק שלוקח אחריות על גורלו ולא מחכה או מתבכיין שהמדינה צריכה לפצות אותו…
    האופציה אחרת היא שהבנקים (שהם ישות כלכלית חסרת רחמים) יקחו לו ריביות מטורפות.

    אז מי שרוצה שיעזור. מי שלא שלא יפריע.
    אפשר לחשוב שיש הרבה אופציות בילוי בחיפה…

  13. לזה שרשם אנשים אנלפבתים ... ושזה לא תרומה ..... כמה וכמה פעמים מוזכר בכתבה עצמה את המילה תרומה

    המבצע, שמבחינתו של מנגר הוא יוזמה "להציל את הוונדרבר", קורא להמונים לשלם סכום מסוים, ועם סיום משבר הקורונה וכאשר יתאפשר לערוך שוב הופעות ומסיבות במועדון, השווי שיוחזר לתורם יהיה גדול מהסכום שנתרם והוא יוכל לנצל אותו לרכישת כרטיסים לאירועים שיתקיימו בו.

    איסוף הכספים מתבצע באמצעות goshow – אתר האינטרנט שבאמצעותו ניתן היה לרכוש כרטיסים להופעות בוונדרבר – וסכום התרומה וההחזר הם כדלקמן: תרומה של 50 שקל תזכה בעתיד את התורם בסכום של 60 שקל, 100 שקל יזכו ב-120 שקל, 200 שקל יזכו ב-250 שקל, 300 שקל יזכו ב-380 שקל, ו-500 שקל יזכו ב-650 המעוניינים לתרום יכולים לעשות זאת כאן.

  14. זה לא אישי

    לא מתוך "רוע" כמו שאתה אומר אנשים כועסים ומגיבים ככה.
    יש סדר עדיפויות ,קודם עוזרים לחלשים ולאומללים באמת,ולא ליזמים עשירים שאין להם כסף (תפעולי)חודש חודשיים לשלם שכירות,עם כל הכבוד.
    חלילה שמישהו כבר מגיע לפת לחם ואין לו כסף למזון תאמין לי שאנשים יעזרו ביותר מ50 שקל

  15. ישמרך

    לשלומי מנגר.
    שיהיה לך הטוב והאזון יושב..
    חשיבה חיובית הגיונית ממך שזו פרנסתך עד עתה.
    חשפת עצמך לתגובות .
    תשרוד את הלא מסוגל לקלוט.
    גם עסקים בינונים מעבר להם בני אדם.שלא חייבים להיות מקוטלגים כחלשים ופתרון בכבוד מעיד על יושר פנימי.
    הלוואי ותישאר שליו.והסדר שראוי לך יושב.
    ראוי בהחלט.

  16. י

    לשלומי מנגר.
    שיהיה לך הטוב והאזון יושב..
    חשיבה חיובית הגיונית ממך שזו פרנסתך עד עתה.
    חשפת עצמך לתגובות .
    תשרוד את הלא מסוגל לקלוט.
    גם עסקים בינונים מעבר להם בני אדם.שלא חייבים להיות מקוטלגים כחלשים ופתרון בכבוד מעיד על יושר פנימי.
    הלוואי ותישאר שליו.והסדר שראוי לך יושב.
    ראוי בהחלט.

  17. יורם

    לשלומי מנגר לא הייתי תורם שקל. איש מגעיל בעיניי וגם בכיין ידוע.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר