בית הספר דוד ילין (צילום: דקלה ארד)
בית הספר דוד ילין (צילום: דקלה ארד)

סוף טוב: תלמידי דוד ילין לא ייחשפו לסכנות

ועדת המשנה לתכנון ובנייה דחתה את בקשתה של חברת ד.ע דירות עילית בע"מ מקבוצת זאבי, שיוזמת את תוכנית "מגדלי מגידו", לבצע חפירה סמוך לבית הספר דוד ילין

פורסם בתאריך: 4.5.17 15:42

ועדת המשנה לתכנון ובנייה חיפה דחתה את בקשתה של חברת ד.ע דירות עילית בע"מ מקבוצת זאבי, אשר יוזמת את תוכנית "מגדלי מגידו" לבצע חפירה סמוך לבית הספר דוד ילין. החברה ביקשה היתר לבצע חפירה בחודשים יולי ואוגוסט, שבהם היה אמור להתקיים בדוד ילין בית הספר של החופש הגדול, והתחייבה לממן הסעות לתלמידים לבית הספר אהוד שנקבע כמקום חלופי.

ועדת המשנה גם המליצה בפני הוועדה המחוזית לא לאשר את בקשת החברה לשינוי שלביות, כלומר להתחיל בבניית מגדלי המגורים לפני שבית הספר דוד ילין יתפנה לאתר חלופי. יצוין שהבקשה לשינוי השלביות הוגשה כבר בחודש ספטמבר 2016.

סגנית וממלאת מקום ראש העיר חדוה אלמוג, המשמשת יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה: "הוועדה המחוזית ביקשה שנדבר על נושא היתר החפירה שהגיש היזם, שהוא פועל יוצא של השלביות. המלצנו לוועדה המחוזית לא לאשר את שינוי השלביות, ולמעשה חזרנו לתוכנית המקורית".

מהו הנימוק שבעטיו החלטתם לא לאשר את הבקשה?

"נציג היזם בישיבה ביקש לחפור בקיץ, בין 1 ביולי ל-31 באוגוסט, וכשהוא נשאל 'מה יקרה אם לא תסיים?' הוא ענה 'אסגור את האתר'. שאלנו אותו 'אתה הולך לבנות?', והוא אמר 'לא, אני לא הולך לבנות אלא רק רוצה לחפור'. שאלנו 'אם אתה לא הולך לבנות אז למה אתה צריך להחזיק שם במשך שנתיים אתר חפירה? ואם אתה כן בונה אז זה לא מה שאמרת בהתחלה'. תוך כדי הישיבה אמר היזם 'כן אני מתכנן אחרי זה לבנות'. לכן החלטנו שאין לכך שום הצדקה מכיוון שלא ניתן לבנות בבית הספר בזמן שהתלמידים לומדים שם".

בתחילה דובר שבית הספר דוד ילין יעבור למתחם במפגש הרחובות ליאון בלום וחנה סנש, וכעת כבר ידוע שהוא יעבור למבנה של בית הספר חוגים. האם זה לא משנה את התוכנית?

"בהתחלה אמור היה להיבנות שם בית הספר דוד ילין, אבל לנוכח השינויים במספר התלמידים הוחלט לבנות שם את בית הספר חוגים ולהעביר את תלמידי דוד ילין למבנה של חוגים שיעבור התאמות ושיפוצים. רק כאשר שני הדברים הללו יסתיימו אפשר יהיה לצאת לחפירות ולהתחיל לבנות את פרויקט 'מגדלי מגידו'".

אבל הגדלת המבנה שיאכלס את תלמידי חוגים עדיין לא אושר.

"נכון, אושר רק החלק הראשון, אבל אנחנו מתכננים להעביר את חוגים למבנה החדש ב-31 לאוגוסט 2018, ואז להתאים את המבנה של חוגים לתלמידי דוד ילין".

תגובת חברת ד.ע דירות עילית בע"מ תובא לכשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר