הלבנייה שקרסה (צילום: דוברות איחוד הצלה)
הלבנייה שקרסה (צילום: דוברות איחוד הצלה)

העירייה דורשת מבז"ן לשקם ולשחזר את הלבנייה

במכתב שנשלח באמצעות היועצת המשפטית של הוועדה המקומית המשותפת לתכנון ובנייה למתחם בז"ן דורשת עיריית חיפה מקבוצת בז"ן לשקם ולשחזר את הלבנייה שקרסה ביום שישי בבוקר. מבז"ן נמסר בתגובה: "נפעל באחריות ובבטיחות תוך שיח עם הרשויות"

פורסם בתאריך: 16.6.20 07:45

עיריית חיפה דורשת מקבוצת בז"ן לשקם ולשחזר את הלבנייה שקרסה ביום שישי בבוקר. הדרישה הועברה למנהל רישוי ותשתיות של קבוצת בז"ן ארז דנאן באמצעות עו"ד דגנית קורן מהמחלקה המשפטית של עיריית חיפה בהיותה היועצת המשפטית של הוועדה המקומית המשותפת לתכנון ובנייה – מתחם בז"ן.

במכתב מתבקשת בז"ן על ידי קורן, "לנוכח קריסתו החלקית של המבנה אשר מוגדר כמבנה לשימור וממוקם סמוך למרכז מבקרים פעיל", להמציא "דוח הנדסי ערוך על ידי קונסטרוקטור מוסמך המתייחס למצבו הקונסטרוקטיבי של מבנה הלבנייה במצבו הנוכחי ועל כך שלא נשקפת סכנה קונסטרוקטיבית מהמבנה הקיים, בפרט בהתייחס למרכז המבקרים הסמוך, וכן האמצעים ההנדסיים שננקטו ו/או חובה לנקוט על מנת למנוע המשך קריסת המבנה ולשם חיזוקו", "תיעוד מצב קיים של פנים הלבנייה לאחר הקריסה החלקית, בהיבטי השימור", ו"תוכנית אדריכלית והנדסית לשיקום, לשחזור ולחיזוק של מבנה הלבנייה שקרס חלקית, בהתאמה לתיקי התיעוד שנערכו ביחס למבנה זה ובתיאום עם המחלקה לשימור בעיריית חיפה בצירוף לו"ז מוצע לביצוע עבודות אלה".

כמו כן מתבקשת בז"ן להגיש סקר מבנים מסוכנים של כלל המבנים והמתקנים המתחם: "כפי שכבר נדרש מכם עוד בשלבים קודמים, יש להגיש ללא דיחוי השלמה של סקר מבנים מסוכנים. הסקר יכלול את כל המבנים והמתקנים הבנויים והקיימים במתחם, כולל מיפוי מפורט ומלא ביחס לכל מבנה/מתקן". לפי המכתב, העירייה דוחה מכל וכל את טענתה של בז"ן, ולפיה "התוכנית אינה מחייבת עריכת סקר קונסטרוקטיבי גם ביחס למתקנים, למיכלים, לצנרות וכיו"ב המצויים במתחם בז"ן". עוד נכתב בהקשר זה כי "העובדה שהלבניות לא נכללו בסקר החלקי שנערך על ידי בז"ן, על רקע האירועים האחרונים, רק מדגישה את הצורך הדחוף בהשלמת הסקר הקונסטרוקטיבי ואת ביצוע עבודות החיזוק הנדרשות לפיו".

 

 

הדרישה לשקם את הלבנייה המזרחית שקרסה בחלקה העליון לא התקבלה בהפתעה. כבר ביום שישי, בסרטון שפרסמה עיריית חיפה מביקורה של ראש העיר עינת קליש רותם במתחם בז"ן שעות ספורות לאחר קריסת הלבנייה, היא אמרה: "זה סמל של חיפה. אלה מבנים שצריכים להיות משומרים ומשופצים. הם חשובים מאוד. זה לא קשור לנוכחות של בז"ן כאן. אנחנו עושים מאמצים לשנות את תמונת מפרץ חיפה. אני חושבת שבז"ן לא צריכים להיות כאן, אבל הסמלים האלה כן חייבים להישאר כאן. אולי אנחנו לא אוהבים את בז"ן אבל אנחנו אוהבים את הלבניות".

כשנשאלה אם היא קוראת לשקם את הלבנייה השיבה קליש רותם: "חד משמעית כן. לא בטוח שאפשר, אנחנו עכשיו עושים בדיקה להבין מה מצב המבנה הזה. זה מבנה לא פשוט בכלל".

 

 

יצוין כי אתמול (שני) פרסמה קליש רותם בדף הפייסבוק שלה תוכנית שלדבריה היא שרטטה כבר לפני עשר שנים להפוך את הלבנייה למרכז תרבות וספורט, "כולל הופעות על מרפסת גג".

מבז"ן נמסר בתגובה: "בז"ן בוחנת בימים אלה את ההשלכות מהאירוע עם שורה של מומחים מתחום ההנדסה והתכנון, ותפעל באחריות ובבטיחות תוך שיח עם הרשויות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. במשמרת של יונה -הוא פינה את מיכל האמוניה !! צדיק .

    איפה הקבלות שלך ?! רק קריסות מבנים מסוכנים וחזירים שולטים ברחובות.
    יש הרבה עבודה !!!

  2. עכשיו תצא הודעה מהלשכה שזו ירושה של הבריטים...

    ואין מה להתלונן על אסבסט ,זיהום … זה הכל ירושות.

    **תושבי חיפה שונאים שהתרוצים הופכים לשיטה **

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה מזכיר לי מכורים לסמים שחייהם נהרסו אבל מבחינתם הסם – זה הם… ככה גם הבז"ן והלבניות האלה, במקום להיגמל מסם הבז"ן שהורג את תושביה עיריית חיפה רואה בלבניות שלהם "סמל" מקומי… סמל של מה בדיוק?? סמל של הסירחון והרעל והסרטן שהורג פה את התושבים, סמל של זילזול בחיי אדם, בטבע בבריאות התושבים, סמל של עתימות של העיריה שלא איכפת לה מ3000 איש שמתים פה מסרטן כל שנה…

  4. אמנון קדוש

    צריך להשלים את הריסה ויפה שעה אחת קודם יש לפנות את בז"ן ואת כל מאגרי הנפט הגולמי והתעשייה המזוהמת לטובת ריאה ירוקה ואזור תעשייה ירוק ההיטק ומגורים.

  5. לסלק את המפגע הזה

    המבנים האלו סמל לזיהום ולהרס מפרץ חיפה ואין מה לשמר אותם.
    יש הזדמנות מצוינת להיפטר מהמבנים המסוכנים, המכוערים והמיותרים.
    אין שום סיבה לשקם את המבנים האלו. עירייה שחושבת לעתיד העיר צריכה לדרוש הריסה מיידית של המבנים.

  6. ככה יפה נוף שדדה את חיפה

    אף מפעיל פרטי לא רוצה להפעיל את הרכבל במפרץ.
    מסתבר כמובן לאחר שהוקם שהוא לא רווחי ויהיה בגרעון שנתי של 15 מליון שקל, אם עלות הנסיעה בו לא תגיע ל-25 שקל כמו בבת גלים!!
    עכשיו תקשיבו לדבר הכי יפה: אי הפעלת הרכבל כלומר שרק יעמוד ולא יזוז, גם היא תייצג הפסד של 5 מליון שקל שנתי…

  7. גזל מתמיד

    אם העיירה רוצה לבניות משוחזרות שתממן מעצמה מהארנונה המטורפת שהיא חולבת חיפה לבדה 75M בשנה וטוטאל אזורי 124M שזה פי מליון יותר רווח ממה שהרוויחה החברה מאז שהונפקה. הלבניות בעלות זכויות קניין. ולא מיועדות לשימוש
    תעשו בבקשה סטופ להוצאות , בבקשה דיי להוצאות הכספיות, מספיק הוצאתם הון עתק בשדרוג סביבתי.
    את כל המפעל החלפתם ושדרגתם מכסף של בעלי מניות, את הקישון מימנו בעלי החברה. זה נתן לכם נקודות זכות? תשקיעו ותשקעו לעד. גם כך בעל מניות שלא הביא כסף מהבית פטרוכימיים- פדרמן נמחקו. תכינו תכנית מגרה, לי נמאס שהאוצר יחזיר את מה שגנב, שישבור את הראש איך הוא משיג דלקים, וציוד רפואי- בעיקר בחרום.

  8. חיפאי

    גב' קאליש, שקמי את חיפה לעיר שהיא הייתה לפני הקדנציה שלך!

  9. לבכיין לפני

    חחח גזל
    המפעלים הפטרוכימיים מהרווחיים בעולם
    רווחים של מאות מליוני שקלים מדברים איתנו על גזל
    חולי סרטן מפסידים את פרנסתם וחייהם
    אם אי אפשר לפנות את בתי הזיקוק תשלמו פיצויים ותפנו את תושבי קרית חיים, נשר, וקרית שמואל

  10. למגיב לבכיין לפני

    מוכן לשים כאן טלפון/מייל, לעמוד מילה במילה במה שרשמת? ותיתן את הסכמתך לתביעת דיבה. מה שרשמת הינו פופוליזם נטו, הנתונים חשופים לכל- זו חברה ציבורית. אני אוכיח לך שהיחידים שהפסידו את המכנסיים אילו הם בעלי המניות. השקעות עתק בהלוואות יצאו להפחתת הזיהום- זו החברה שהשקיע הכי הרבה מהחברות. זו החברה שמעל הראש שלה העלו לה את הארנונה בצורה פסיכית הרבה מעבר למ"ר בהשוואה לתעשיה, זו חברה שניתן לה אישור בהנפקה להרחבה לתחנת כוח – ולא נעשה, זו חברה שמעל ראשה הורידו להנאת מרווח הזיקוק. אז מי כאן גרף הון???? וההשקעה הסביבתית מרוב שהיא הייתה עצומה נוצר רק חובות וכסף שהבאנו מהבית. ואני חוזר תעמוד במה שרשמת ופרסם מייל/ טל נגיע לבירור בנוגע להפצת שקרים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר