ח"כ וליד טאהא בדיון (צילום מתוך ערוץ הכנסת)
ח"כ וליד טאהא בדיון (צילום מתוך ערוץ הכנסת)

העירייה לא שלחה נציג לדיון בכנסת על חיוואר

על אף שהדיון של ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת עסק בבית הספר חיוואר ונערך במקביל גם בכנסת וגם באמצעות אפליקציית זום, עיריית חיפה לא שלחה אליו נציג מטעמה. חברי הוועדה תקפו את העירייה ואמרו שאי השתתפותה מבזה את הוועדה ואת הכנסת

פורסם בתאריך: 28.7.20 13:30

עיריית חיפה לא שלחה נציג מטעמה להשתתף בדיון שקיימה היום (שלישי) ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת בנושא בית הספר חיוואר. הדיון התקיים במקביל גם בכנסת וגם באמצעות אפליקציית זום, וחברי הוועדה תקפו את העירייה ואמרו שהחלטתה לא להשתתף בדיון מבזה את הוועדה ואת הכנסת. מהוועדה נמסר כי "העירייה קיבלה הזמנה לדיון והתראה בתחילת הדיון. לדובר העירייה נשלח גם לינק לדיון באפליקציית זום, ואם בעירייה היו רוצים ניתן היה להתחבר במהירות. לא היה צריך לנסוע לירושלים".

הדיון, שאותו ביקש לערוך ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת, עסק בהפסקת עבודתה של המנהלת מרים חרב ובמצבו הפיזי העגום של בית הספר. מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל הדגיש כי חרב לא פוטרה אלא לא זכתה במכרז לתפקיד וכי הזוכה היא מנהלת שאינה מהאזור. מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ וליד טאהא תקף את משרד החינוך ואמר שבתי הספר לא מוכנים לשנת הלימודים הבאה: "אלפי ילדים לא הצליחו ללמוד בתקופת סגר הקורונה בגלל חוסר באמצעי קצה או תשתית, ואני לא רואה שזה מקפיץ מישהו". בהקשר זה יצוין כי תלמידי חיוואר הם בין אלה שלא למדו מרחוק, וזאת בשל היעדר תשתית של אינטרנט בבית הספר.

כל משתתפי הדיון הסכימו שמצב התשתיות הפיזיות בבית הספר הוא גרוע מאוד. עו"ד סמר קודחה מהקלינקה המשפטית באוניברסיטת חיפה, אשר מייצגת את ועד הורי התלמידים בחיוואר, טענה כי דבריו של הראל על כך שמדובר בבית ספר קטן שבו יש כיתה אחת בכל שכבת גיל למעט בכיתות ז', אינם נכונים וציינה כי בכיתות ו' ו-ח' ובכיתות החינוך המיוחד יש שתי כיתות בכל שכבה. קודחה ציינה גם כי העירייה מונעת רישום של תלמידים נוספים לכיתה א' כדי לא לפתוח כיתה נוספת – דבר שפוגע בתקנים ובתקציב של בית הספר.

 

 

בדיון, שגלש לעתים לפסים אישיים, תקף פרופ׳ מוריר ח'מאיסי, לשעבר יו"ר ועד ההורים בחיוואר, את הראל שאמר כי משרד החינוך העביר 35 מחשבים לבית הספר כדי לפתור את בעיית המחשבים בו. "אם תשווה בין חיוואר לכל בית ספר יהודי תמצא שהכל שונה", אמר ח'מאיסי, "אתה מדבר איתנו על 35 מחשבים? אתה לועג לנו? אתה פשוט מצחיק. אתה שוכח שבבית הספר הזה אין מגרש משחקים ואין אולם ספורט. תסתכל על בית הספר ליאו באק – הילדים שם משחקים בסקווש ושוחים בבריכה. בחיוואר אין חדר מחשבים, אין מעבדת כימיה, אין לילדים אפילו מקום לשחק, אז אתה מדבר איתי על 35 מחשבים? לא צריכים את זה, אתה לא עושה טובה לאף אחד. תעבוד ישר ולעניין כמו מול כל בית ספר יהודי. אני מצטער להגיד לך, אבל משרד החינוך מפקיר את בית הספר ומתנהג אליו כמו בזימבבואה. זה ממש לא מתאים לשנת 2020. לכן אני מבקש ממך לקחת אחריות, לא לדבר בססמאות ריקות מתוכן ולתקן את העוול שנמשך יום יום בחיוואר".

הראל השיב כי הוא מדלג על "הניסיון לפגיעה אישית" וטען שהדברים של ח'מאיסי אינם מדויקים: "לגבי התשתיות, יש בהחלט צורך להמשיך ולשפר. אלו עניינים של הרשות המקומית אבל אנחנו רוצים מאוד להשפיע על התשתיות. יש פה עניינים מורכבים כמו מבנים לשימור, מכרז וגודלו של בית הספר. אנחנו דנים מול הרשות המקומית בעניין הזה. אלו עניינים שהרשות צריכה לקדם".

בסיכום הדיון הודיע טאהא כי חברי ועדת החינוך, התרבות והספורט יגיעו לביקור בבית הספר חיוואר ובבתי ספר אחרים במגזר הערבי בחיפה.

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 

ד"ר סער הראל בדיון (צילום מתוך ערוץ הכנסת)

ד"ר סער הראל בדיון (צילום מתוך ערוץ הכנסת)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. תוהה

    יכול להיות שהעירייה כל כך אטומה, למה אין התייחסות או נציגות. באי נוכחות בוועדה יש בה מעין אמירה, אבל מעניין למי היא מופנית?

  2. חיפאי

    ככה זה הסמולנים האלה המורשעים בפלילים אוהבי ערבים ימח שמם…

  3. חברי הכנסת הגזענים מוכיחים זאת שוב

    שוב פעם הוכח הערבים מתעניינים רק בערבים חברי הכנסת של הרשימה המשת"פית לחמאס כמובן נזעקים רק כשמדובר בבית ספר "ערבי" ולא עורכים דעון במצב אף בית ספר אחר ללמדכם שהכל מונע מפוליטיקה זולה והזויה ולא דאגה שוויונית לכל המגזרים. הם פשוט גזענים, עוסקים רק בערבים.

  4. שרי

    חרפה בראשות עיריית חיפה.
    הרבה בתי ספר בעיר ללא יכולת לפתוח את שנת הלימודים הבאה ואין תשובות.
    אטימות.
    עיריית חיפה נגד תושביה וילדי העיר.
    בפירוש יצאו נגד בית ספר ליאובק ונגד הורים מבתי ספר אחרים שמבקשים תשובות.
    מהר ועדה קרואה לעיר חיפה. יש גבול לנזק שאשפר לשאת. לפגוע בילדי העיר?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר