בית הספר חיואר (צילום: קובי פאר)
בית הספר חיואר (צילום: קובי פאר)

המשבר בחיוואר יגיע לכנסת ולמועצת העיר

בעקבות הצעה לסדר של ח"כ אחמד טיבי יידון נושא בית הספר חיוואר בחיפה ופיטורי המנהלת בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת. גם מועצת העיר תדון בכך בעקבות שאילתה שהגיש יו"ר סיעת חד"ש במועצה רג'א זעאתרה לראש העיר עינת קליש רותם

פורסם בתאריך: 27.7.20 10:00

המשבר בבית הספר הממלכתי חיוואר, שעליו פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" ביום רביעי, מגיע לכנסת. מחר (שלישי) יעלה לדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט נושא הפסקת עבודתה של מנהלת בית הספר מרים חרב, וזאת בעקבות הצעה לסדר שהעלה ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת.

כפי שפורסם כאן, ועד ההורים של חיוואר מאיים לא לפתוח את שנת הלימודים הבאה ב-1 בספטמבר, כאשר הסיבות לכך הן ההזנחה הפיזית בבית הספר שאינה מטופלת, סגירת כיתה א' אחת מתוך שתיים ואי קליטתם של 15 תלמידים שמבקשים ללמוד בכיתה א' בבית הספר, תנאי הלימוד של תלמידי כיתה א׳ בקרוון לא תקני ובצפיפות גדולה, הפסקת עבודתה של מנהלת בית הספר מרים חרב, ואי העברתו של המבנה הצמוד לחיוואר לשימוש של בית הספר.

 

צפיפות בכיתה בבית הספר חיוואר

צפיפות בכיתה בבית הספר חיוואר

 

יצוין כי כבר בחודש מרץ 2018 אישרה הוועדה לשימור אתרים של עיריית חיפה בקשה להיתר בנייה לשיקום המבנה הסמוך לחיוואר לצורך הרחבתו של בית הספר, וכי העברתו של המבנה אושרה באפריל 2019 על ידי גזבר העירייה ג'אקי ואקים שאישר לראש מינהל החינוך אילנה טרוק לשפץ את המבנה, אך עד היום הוא לא הועבר. כמו כן יש לציין כי כבר לפני שלוש שנים איים ועד ההורים להשבית את בית הספר, ומהעירייה נמסר אז כי היא "נמצאת בשלב תכנון השיפוץ, ולאחריו יחל שיפוץ המבנה ובינוי הכיתות הנוספות".

כאשר מצבו של בית הספר הגיע לידיעתו של ג'עפר פרח – יו"ר מרכז מוסאוא לזכויות הערבים בישראל, הוא פנה לטיבי, וזה פנה ליו"ר הכנסת יריב לוין וכתב: "אבקש להעלות על סדר יומה של הכנסת הצעה לדיון מהיר בנושא פיטורי מנהלת בית ספר חיוואר בחיפה. לפני מספר שנים התחיל מאבק של ההורים מול עיריית חיפה על הרחבת מבנה בית הספר, שבסופו אישרה העירייה תקציב לשיפוץ מבנה לשימור צמוד לבית הספר. היה מכרז ונבחר הזוכה בו, אך אז הוא בוטל במפתיע ללא שום סיבה. מצבו של בית הספר הוא גרוע מבחינת החדרים, הריהוט והחצר, המנהל פישל בשנתיים האחרונות, ובית הספר עבר טלטלה משמעותית מבחינת הישגים וגם מבחינת האווירה הכללית. בשנה האחרונה מונתה המנהלת מרים חרב למנהלת, והיא עשתה שינוי גדול, שיפרה את הישגי התלמידים ונתנה מענה להורים ולתלמידים ולמורים. לאחרונה העירייה לא שיתפה את ההורים בהגרלה לרישום לכיתה א', החליטה לסגור כיתה, ומנסה עכשיו גם להחליף את המנהלת אשר הצליחה לקדם את בית הספר בתקופה קצרה מאוד".

לדבריו של טיבי, "ב-16 ביולי התקיים מכרז לניהול בית הספר, וקיים חשש אצל ההורים וצוות ההוראה שההחלטה לא תיפול על חרב בשל עימות עם מיכאל שחר, בכיר במינהל החינוך בעירייה, ועם מחזיקת תיק החינוך סיגל ציוני, אשר פועלים נחרצות על מנת להפסיק את כהונתה של המנהלת ללא שום סיבה מוצדקת. על כן אני רואה לנכון לדון בנושא באופן בהול בוועדה".

בעקבות כך הודיעה מזכירות הכנסת כי "יו"ר הכנסת והסגנים החליטו להעביר לדיון מהיר בועדת החינוך, התרבות והספורט את הצעתו של ח"כ טיבי בנושא פיטורי מנהלת בית הספר חיוואר' בחיפה", וכי עם סיום הדיון בוועדה "יונחו מסקנותיה על שולחן הכנסת".

 

הזנחה בכיתה בבית הספר חיוואר

הזנחה בכיתה בבית הספר חיוואר

 

 

סוגיית בית הספר חיוואר תעלה לדיון גם במועצת העיר בעקבות שאילתה שהגיש יו"ר סיעת חד"ש במועצה רג'א זעאתרה. עם זאת, הדיון במועצה בנושא זה יידון רק בישיבה הבאה מכיוון שהשאילתה הוגשה פחות משבוע לפני כינוסה.

אל השאילתה צירף זעאתרה את הכתבה ואת התמונות שפורסמו ב"כלבו – חיפה והקריות", והציג לראש העיר עינת קליש רותם חמש שאלות: מדוע מתעכבת העברת המבנה שמאחורי בית הספר למרות שהנושא אושר על ידי גזבר העירייה כבר באפריל 2019? האם ייתכן שבשנת 2020 ייראה כך בית ספר בחיפה? מדוע אין בבית הספר ספרייה, מעבדות, מחשבים ורשת אינטרנט? מדוע אין מענה הולם ליו"ר ועד ההורים? מהו התקציב שהוקצה לשיפוץ ולציוד בית הספר?

 

תקרה בכיתה בבית הספר חיוואר

תקרה בכיתה בבית הספר חיוואר

 

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "המכרז לבחירת מנהל/ת לבית הספר מתנהל על ידי משרד החינוך לפי כל הקריטריונים הנדרשים. במסגרת זו התקיימה בשבוע שעבר ועדת יועצים, שרק אחד מהם הוא נציג העירייה וכל השאר הם נציגי משרד החינוך והסתדרות המורים. בבית הספר חיוואר לא התקיימה הגרלה לאחר שבתום תקופת הרישום הקובעת והרשמית לבית הספר הסתבר כי כל הנרשמים יכולים להיקלט, ואכן כל 34 התלמידים שנרשמו קיבלו אישור על קבלתם לבית הספר. מספר תלמידי בית הספר ירד השנים האחרונות, והצפיפות בבית הספר ירדה באופן טבעי. הבניין שבו מדובר הוא בניין לשימור, ולכן עבר ועדות מחוזיות וארציות. העירייה מקיימת מיפוי של כל המבנים בעיר, וכשזה יסתיים ניתן יהיה להתקדם גם עם הנדרש למוסד חינוכי זה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ששית

    המנהלת פוטרה בגלל היותה יהודיה. מדוע אחמד טיבי לא הזרים כסף לשפות והגדלת בית הספר הרי זה ביכולתו..

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ובעירוני ג שהוא מוזנח ומתפרק יו"ר הוועד (משה אטיה) היה תומך נלהב של יהב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר