פרופ' חזי לוי וד"ר אבי גולדברג (צילום: המרכז הרפואי כרמל)
פרופ' חזי לוי וד"ר אבי גולדברג (צילום: המרכז הרפואי כרמל)

הקשר בין ההתמודדות עם הקורונה ל"מבצע סבתא"

מנכ"ל משרד הבריאות וצוותו ביקרו במרכז הרפואי כרמל וסיירו בחדר המיון ובמחלקת הקורונה. מנהל המחלקה ד"ר אורי סגול אמר לפרופ' לוי: "הצוות שוהה שעות רבות בתנאי מיגון שמקשים על התפקוד. זה דומה למה שאמר קרמבו בסרט 'מבצע סבתא' - אתה מתחיל הכי חזק ומשם מגביר את הקצב"

פורסם בתאריך: 9.8.20 09:38

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הגיע לביקור ראשון במרכז הרפואי כרמל. פרופ' לוי הגיע לכרמל עם צמרת משרד הבריאות ועם סמנכ"לית שירותי בריאות כללית ד"ר אורלי ויינשטיין, המשמשת גם ראש חטיבת בתי חולים בקופת החולים.

את הביקור פתח מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג שהציג בפני פרופ' לוי את בית החולים ואת התמודדותו בטיפול בחולי קורונה. בהמשך נערך סיור בחדר המיון, ושם אמרו מנהל המיון ד"ר סלים חלבי ומנהלת הסיעוד דניאלה בן נחום לפרופ' לוי כי "בגל השני האתגר הוא גדול במיוחד והמקרים המאומתים הם רבים יותר. חלוקת המיון למיון נשימתי עם צוותים ממוגנים, למיון פנימי ולמיון כירורגי מסייעת לנו להעניק טיפול מדויק ואיכותי יותר. לצערנו, מספר הפניות למיון כעת הוא גבוה יותר ביחס לפניות גל הראשון, ואנו עדים לתחלואה משמעותית יותר".

התחנה הבאה היתה מחלקת הקורונה שנפתחה מחדש לפני כשבועיים. מנהל המחלקה ד"ר אורי סגול ומנהלת הסיעוד האחות נורית יעקוב הציגו בפניו של פרופ' לוי את התמודדות המורכבת של הצוות בטיפול בחולים. "קיים הבדל מהותי בין הגל הראשון לבין ההתמודדות של המחלקה עם הגל השני", אמר ד"ר סגול, "החולים בסבב הנוכחי הם קשים יותר ועם מחלות רקע משמעותיות. חולים רבים הם חסרי ישע אשר זקוקים לעזרה בכל שעות היממה, וכולם זקוקים גם לטיפול סעודי. הצוות שוהה שעות רבות בתוך המחלקה בתנאי מיגון שמקשים על התפקוד. זה דומה למה שאמר קרמבו בסרט 'מבצע סבתא' – אתה מתחיל הכי חזק ומשם מגביר את הקצב".

את הביקור ליוו גם סגני מנהל כרמל ד"ר שני ברוש וד"ר בנידור רביב, מנהלת הסיעוד אהובה טל ומנהל המערך הלוגיסטי עוז יאיר.

 

 

בתום הביקור אמר פרופ' לוי: "שמחתי לבקר בכרמל כי חשוב לי ללמוד ולהכיר את בתי החולים. ההכנה לחורף ולתחלואה גם בקורונה וגם בשפעת היא תרחיש חשוב מאוד שיש להיערך אליו בקפדנות כבר מעכשיו. אנחנו מנסים לקדם רפואת בית ביחד עם כל קופות החולים כדי להפחית את העומסים בבתי החולים. לכן צריך לפתח בבתי החולים ובקהילה את האמצעים לטיפול מרחוק".

ד"ר גולדברג סיכם את הביקור ואמר: "הצגתי לפרופ' לוי את בית החולים, את פעילותו בחודשים האחרונים בתקופת הקורונה ואת התוכניות לחודשים הקרובים, כולל ההיערכות לחורף שצפוי להיות עמוס ביותר. הצגנו את צורכי בית החולים בציוד, בתשתיות ובכוח אדם כדי לעמוד במשימות, ואני בטוח שמשרד הבריאות עושה כל שביכולתו כדי להבטיח את מוכנותם של בתי החולים".

 

פרופ' חזי לוי וד"ר אורי סגול (צילום: המרכז הרפואי כרמל)

פרופ' חזי לוי וד"ר אורי סגול (צילום: המרכז הרפואי כרמל)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר