יונה יהב, גדי מרגלית וגלי סגל גרינברג (צילומים: מיכה בריקמן, עופר וקנין, בועז כהן)
יונה יהב, גדי מרגלית וגלי סגל גרינברג (צילומים: מיכה בריקמן, עופר וקנין, בועז כהן)

המחוזי דחה את הערעור של יהב ומרגלית בפרשת סגל גרינברג

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את ערעורם של ראש העיר לשעבר יונה יהב ומנכ"ל עיריית חיפה לשעבר גדי מרגלית על החלטת בית משפט השלום לדחות את הקובלנה הפלילית שהם הגישו נגד המנהלת האדמיניסטרטיבית בלשכת ראש העיר גלי סגל גרינברג, אך קבע כי מחיקת הקובלנה אינה מונעת מהם הגשת קובלנה חדשה

פורסם בתאריך: 6.9.20 12:24

שלושת שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה הנשיא רון שפירא, בטינה טאובר ועדי חן-ברק דחו את ערעורם של ראש העיר לשעבר יונה יהב ומנכ"ל עיריית חיפה לשעבר גדי מרגלית על החלטתו של שופט בית משפט השלום זאיד פלאח לדחות את הקובלנה הפלילית שהגישו השניים נגד המנהלת האדמיניסטרטיבית בלשכת ראש העיר גלי סגל גרינברג.

כזכור, ב-1 בינואר הגישו יהב ומרגלית קובלנה פלילית נגד סגל גרינברג וביקשו מבית המשפט "לחייב את הנאשמת בתשלום פיצוי כספי מירבי לכל אחד מהקובלים במסגרת התיק הפלילי" ו"לחלופין מבוקש לחייב את הנאשמת בתשלום פיצוי כספי בסך של 50,000 שקל לכל אחד מהקובלים בהתאם להוראת סעיף 7(א) לחוק לשון הרע". כמו כן ביקשו השניים מבית המשפט לקבוע כי "העבירה הפלילית שבה תורשע הנאשמת נושאת עמה קלון".

הקובלנה הוגשה לאחר שבחודש דצמבר 2019 פרסמה סגל גרינברג פוסט בדף הפייסבוק שלה ובו טענות והאשמות קשות נגד התנהלותה של העירייה בתקופתו של יהב. "כמה עובדות חשובות שחשוב שכל חיפאי יידע – יהב הפסיד, קליש רותם ניצחה", נכתב בפוסט, "בשנה האחרונה התגלו עומק אי הסדרים, החובות וחוסר המינהל התקין שהוא השאיר אחריו, והם עצומים. הגירעון התקציבי הוא ענק. הכנופיה שחגגה סביבו עוד לא הפנימה שהזיזו לה את הגבינה. המאכערים, הקומבינטורים, מקבלי השוחד, התשקורת המקומית שבמקום לדווח חדשות קיבלה טונות של תקציבים עבור סיקור אוהד – כל אלה בבעיה חמורה. כבר לא זוכרים מה תפקיד התקשורת שזה לסקר ולא לשקר".

בקובלנה טענו יהב ומרגלית כי סגל גרינברג "פרסמה פוסט זדוני ושיקרי שנועד לפגוע בקובלים ובאחרים, לרבות בכלל עובדי עיריית חיפה. פוסט זה, שפורסם בהרחבה באתר 'כלבו – חיפה והקריות' תחת הכותרת 'הכנופיה שחגגה סביב יהב עוד לא הפנימה שהזיזו לה את הגבינה' מהווה עוולה על פי חוק איסור לשון הרע, במיוחד בהיותו פרסום שנועד לפגוע בזדון בקובלים, להשפילם, לעשותם מטרה לבוז, לבזותם בשל מעשיהם ולהלבין את פניהם במיוחד בפני הציבור בחיפה, ובכללו עובדי העירייה שאותם הנהיגו הקובלים בתקופה הרלוונטית… כאמור, הנאשמת לא הסתפקה בפגיעה ישירה בקובלים אלא מצאה לנכון להטיח לשון הרע בכל ציבור עובדי העירייה".

 

 

בהחלטתו למחוק את הקובלנה ולסגור את התיק הבהיר השופט פלאח כי הוא לא התייחס לשאלה אם תוכן הפרסום מהווה עבירה אלא בשאלה אם התקיימו התנאים המוקדמים להגשת הקובלנה. השופט קבע כי הדרישה לקבלת את הסכמתו של היועץ המשפטי לממשלה טרם הגשת קובלנה פלילית נגד עובד ציבור, לרבות עובד עירייה, נועדה לשמור על השירות הציבורי חופשי מהטרדות ומרדיפות, וזאת במקרה שבו היעדר הזיקה אינו גלוי לעיני כל. כמו כן נקבע כי רמת ההוכחה הנדרשת לעניין היות המעשה תוך מילוי תפקידו של עובד הציבור היא כאשר היעדר הזיקה אינו גלוי לעיני כל, ונדרשת רמת הוכחה נמוכה.

השופט שפירא כתב בהחלטה על דחייתו של הערעור כי הרכב השופטים לא דן בטענות שבגוף כתב הקובלנה אלא במחלוקת בנוגע לאופן הגשת הקובלנה, ו"לאחר שבחנתי את טענות הצדדים אציע לחברותי להרכב לדחות את הערעור, שכן לא מצאתי כי יש מקום להתערב בהחלטתו של בית משפט קמא". עוד כתב השופט שפירא כי "ראוי להדגיש שמחיקת הקובלנה אינה חוסמת את הדרך מהגשת קובלנה חדשה, וככל שהקובלנה החדשה אכן תפרט תשתית עובדתית המנתקת את הזיקה שבין המשיבה לבין תפקידה, כי אז ממילא תהיה זו קובלנה "רגילה" שיכולה להתברר ללא צורך באישור של היועץ המשפטי. עוד ראוי להדגיש כי דרכם של המערערים לבירור טענותיהם לא נחסמה. פתוחה הדרך, שהיא דרך המלך בנסיבות אלו, לפנות ליועץ המשפטי בבקשה לאשר את הגשת הקובלנה, כפי שהוגשה במקור, או לאחר תיקונה. נחזור ונבהיר כי לגוף טענות המערערים נגד המשיבה איננו מביעים כל עמדה".

השופטות חן-ברק וטאובר הסכימו עם השופט שפירא כי דינו של הערעור להידחות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. גילה

    גם אם הם לא יגישו עוד קובלנה הציבור זכאי לדעת איך יתכן שעובדת ציבור מתנסחת ככה
    מטילה רפש בנבחרי ציבור (יותר מפעם אחת) ועובדי עירייה שפעלו לאורך זמן רב למען תושבי העיר בנאמנות
    והיא עוד נשארה בתפקידה ואף קודמה בו.
    יש לדון בתוכן הקובלנה למען ציבור התושבים ולהביא אותה על עונשה.
    בית המשפט משטה בציבור וזה לא תקין!!!
    אחר כך ישאלו למה קיים חוסר אמון הציבור בבתי המשפט בישראל.

  2. יורם

    טוב מאד. מקווה שבית המשפט יחייב את הצמד הזה גם לשלם פיצויים לגלי, שתגיש נגדם תביעה נגדית.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היא צרעכה לטעון אמת לשעתה, כמו אילנה דיין. ואם לומר את האמת כל מה שתיארה אכן היה.

  4. יואב

    יורם אתה כזה צבוע הרי היא(גלי) הפושעת ותחת חסותה של העבריינית המורשעת.

  5. נועה

    התקשורת מסקרת ולא משקרת:
    קליש צוק והחבורה כולל נושאת הכלים שלהם גלי עם הפה המלוכלך הם כישלון חרוץ בחיפה !!!

  6. ניר

    חחחח….יהב ומרגלית קיבלו שי לחג מבית המשפט…מסכנים, אכלו אותה בענק (:

  7. ד״ר בר מעיין דליה

    אנני מבינה הרבה בעולם המשפט אבל אני מבינה שהערעור נדחה בגלל ענין טכני וחבל כי גם יונה יהב הוא משפטן ,אבל ההכפשה של גרינברג היתה כל כך בוטה וולגרית ומגעילה מפי עובדת עירייה היתה ראויה להתיחסות הרבה יותר רצינית מכפי שעשה השופט רון שפירא וחבל כי בכאוס שמשתולל היום במדינה וגם בחיפה בחסות ראשת עיר ״שרק מנקה אורוות״ ומכניסה אנשים לא קומפטנטים לעבוד בעירייה זו שערוריה

  8. דליה, דניה

    גלי גרינברג נותנת תקווה למדינה הזו שיש בה עדיין אנשים כמוה בעלי מוסר, יושרה ואומץ. כל הכבוד לך, גב' גרינברג והצלחה במסעך נגד הריקבון והשחיתות.

  9. לדליה התושבת החצופה מדניה

    דליה את וגלי גרינברג שלך הם הבעיה והצביעות של המדינה.
    אתן בעלות חוסר מוסר וחוסר יושר רק בעלות חוצפה ומזהמות את התרבות הנקייה שהייתה פה.

  10. שירה

    תודה לד"ר בר מעיין דליה על הדברים האמתיים והנכונים .
    אולי מישהו בבתי המשפט ייקח זאת לתשומת ליבו

  11. דוד

    גלי גרינברג וראש העיר העלובה שנבחרה ברמאות יוצרים ריקבון ושחיתות כי אין להם יכולות וכישורים לניהול עיר.
    העיר בקריסה.
    חבל שיש עוד אנשים שחושבים שההנגה הנוכחית העלובה שווה משהו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר