סרן שירה קליגר (צילום: דובר צה"ל)
סרן שירה קליגר (צילום: דובר צה"ל)

הלוחמים החיפאים של ספינת הטילים החדשה "אח"י מגן"

בשבוע שעבר הגיעה ספינת הטילים החדשה של חיל הים "אח"י מגן" לישראל ועגנה בנמל חיפה, כאשר על סיפונה חמישה לוחמים חיפאים, ובהם החובלת הראשונה שמשרתת בספינות המגן. אלו הם שמותיהם

פורסם בתאריך: 11.12.20 08:11

ביום רביעי שעבר עגנה ספינת הטילים החדשה של חיל הים "אח"י מגן" בנמל חיפה. "אח"י מגן" היא הספינה הראשונה בסדרת סער 6, שנבנתה על ידי חברת טיסנקרופ הגרמנית, והיא הצטרפה לשייטת 3. "אח"י מגן" הושקה במאי 2019 והועברה רשמית לישראל בחודש שעבר, ומיד עם הגעתה לארץ החלו העבודות להרכבת מערכות מתוצרת ישראל, ובהן מערכות הבקרה, השליטה, הנשק והלוחמה האלקטרונית.

כעת מספק דובר צה"ל מידע על הלוחמים החיפאים בספינה החדשה, ובהם גם קצינה. ואלו שמותיהם:

סרן שירה קליגר, בת 22 מחיפה, משרתת כקצינת אלקטרוניקה ב"אח"י מגן". תפקיד קצינת האלקטרוניקה כולל ידע במערכות אלקטרוניקה שנמצאות על ספינת הטילים, עבודה עם מכ”מים ועם טילים, והגנה על הספינה. קליגר היא החובלת הראשונה שמשרתת בספינות המגן של זרוע הים. לפני כן היא שימשה קצינת לוחמה אלקטרונית בספינות הטילים "אח"י להב" ו"אח"י חנית" מדגם סער 5, ובתפקידה האחרון היא שירתה כקצינת האלקטרוניקה של "אח"י אילת", גם היא מדגם סער 5.

רס"ן טל רשקובסקי, בן 32 מחיפה, משרת כקצין המכונה ב"אח"י מגן". קצין המכונה בספינה מפקד על צוות הלוחמים האחראי על השטת הספינה ועל תפעולה. רשקובסקי שהה בגרמניה במשך שנתיים לאחר ששימש בתפקידים שונים בבסיס הציוד והתובלה של זרוע הים וקצין המכונה של "אח"י להב", והיה שותף בפרויקט החלוצי של ספינות המגן. רשקובסקי הוא נשוי, ובמהלך השליחות בגרמניה נולד בנו הבכור.

 

רס"ן טל רשקובסקי (צילום: דובר צה"ל)

רס"ן טל רשקובסקי (צילום: דובר צה"ל)

 

רס"ם יעקב חאין, בן 35 מחיפה, משמש רס"ר המכונה ב"אח"י מגן". צוות מחלקת המכונה אחראי על התפעול היומיומי של מנועי הספינה. חאין נולד באסטוניה ועלה לישראל ביחד עם משפחתו כשהיה בן 10. את שירותו בזרוע הים הוא החל בניריות – ספינות הטילים מדגם סער 5.4, ובהמשך שירת ב"אח"י אילת" מדגם סער 5, ועבר למשלחת המגן על מנת לתכנן ולבנות את ספינת המגן הראשונה של זרוע הים. חאין שהה בגרמניה במשך יותר משנתיים כחלק מהמשלחת ביחד עם אשתו ושני ילדיו.

 

רס"ם יעקב חאין (צילום: דובר צה"ל)

רס"ם יעקב חאין (צילום: דובר צה"ל)

 

 

רס"ם איליה אוסטרובסקי, בן 31 מחיפה, משרת כחשמלאי בכיר ב"אח"י מגן". כחלק מתפקידו הוא אחראי על תפקודן התקין של כל מערכות החשמל בספינה. הוא נולד ברוסיה ועלה לישראל ביחד עם משפחתו כשהיה בן 12. למשלחת המגן בגרמניה הוא הצטרף לפני כשנתיים עם אשתו ובתו, ובמהלך השליחות נולדה בתו השנייה. אוסטרובסקי החל את שירותו בזרוע הים בספינת הטילים "אח"י חרב" מדגם סער 5.4 כחשמלאי, ולאחר מכן עבר ל"אח"י אילת". במהלך שירותו הוא השתתף בכמה מבצעים משמעותיים עבור זרוע הים וצה”ל.

 

רס"ם איליה אוסטרובסקי (צילום: דובר צה"ל)

רס"ם איליה אוסטרובסקי (צילום: דובר צה"ל)

 

סמ"ר אביב גראואר, בן 20 מקרית חיים, משרת כימאי ב"אח"י מגן", ואחראי לביצוע תיקונים ולאחזקת כלי הנשק של הספינה. גראואר הצטרף למשלחת המגן בחודש מרץ והשתתף בבניית הצוות של הספינה. הוא החל את שירותו ב"אח"י תרשיש" של זרוע הים, שאליה הוא הגיע בעקבות אחיו ששירת ביחידה למשימות תת מימות.

 

סמ"ר אביב גראואר (צילום: דובר צה"ל)

סמ"ר אביב גראואר (צילום: דובר צה"ל)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממתי מותר לפרסם שמות חיילים ועוד תפקידים ?
    מי המטומטם שנתן לזה יד ?
    צריך לזרוק אותו לכלא מייד.
    ולסגור את העיתון.

  2. ברוך

    אני הייתי בחיל הים בשנים 1968 עד 1971. אחי יפו ק 42, אחי מבטח, אחי בת שבע, 2046470
    ברוך,

  3. ממש פאטתים

    מכסים בפנים של אנשים צעירים ותמימים את השחיתות המסריחה שעומדת בבסיס רכישת הספינות.

  4. לוחם

    מדוע מפרסמים שמות חיילים , איפא נעלם "בטחון שדה"? מישהו צריך לעמוד לדין על הפרת כלל ברזל זה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר