משה נגר
משה נגר

הפלאפל שקיבל חיבוק גדול מחיפה

בחודש מרץ, ארבעה ימים לפני סגירת המשק, פתחו האחים משה ושלומי נגר את פלאפל בר-גיורא. "התאמנו את עצמנו לתקופה", אומר משה נגר, "המצאנו את מנות הפיקס שמתאימות למשפחה כי זה הזכיר לי את הבית". וכשהתחילו המשלוחים התחיל גם הטירוף

פורסם בתאריך: 31.12.20 09:21

ב-10 במרץ 2020 נפתח פלאפל בר-גיורא. ארבעה ימים אחר כך הוחלט על סגירת המשק ומערכת החינוך, ונאסרה התקהלות של יותר מעשרה אנשים. כעבור כמה ימים נוספים הוגבלה היציאה מהבית, והמילה סגר נשמעה לראשונה בתחילת אפריל, לפני ליל הסדר. קבלת פנים לא ממש מלבבת למי שרק הגיע לעיר.

"באתי לכאן מהמרכז כדי לבקר חבר ברחוב הס, ראיתי את הפינה הזו בבר גיורא-ארלוזורוב עם שלט להשכרה, וזה קרץ לי", מספר משה נגר, "שיתפתי את אחי הקטן שלומי, והוא בא, ראה ואהב. ככה זה נולד. היה לי עסק לגינון, ובהתחלה חשבתי שאצליח לתמרן בין השניים – שאחי יהיה כאן ואני רק אתן לו תגבורים בוויקאנדס – ובסוף נרתמנו שנינו לעניין".

פתחת עסק מזון ראשון בחייך, בלי ניסיון, בעיר זרה ובתקופת הקורונה.

"החיים הם לא משהו קבוע שאפשר לתכנן אותו. אם היית אומרת לי לפני זה שאעבור לגור בחיפה, הייתי עונה לך 'מה לי ולעיר הזו?'. לגבי הפלאפל, הקציצות הן מתכון של האמא התימנייה שלנו גאולה, והסלטים הקצוצים הם מאבא שלי אורי שנפטר לפני קצת יותר משנה. גדלנו במושב בית עזרא ליד אשדוד במשפחה של עשרה אחים, ולא קל להאכיל כל כך הרבה אנשים. זו לא ארוחת צהריים רגילה אלא כמו בכלא – אתה עומד בתור ומקבל. אמא היתה מכינה קציצות, אבא היה קוצץ סלטים, ואנחנו היינו עומדים בטור ומקבלים מנות".

לפי התגובות שאתה מקבל, חיפה חיבקה אותך.

"קבענו מחיר אטרקטיבי של שבעה שקלים למנה. הרעיון היה שאנשים יבואו לטעום, וזה תפס. התחלנו לעשות משלוחים, ומי תכנן על זה בכלל? הרחבנו את התפריט והתאמנו את עצמנו לתקופה – המצאנו את מנות הפיקס שמתאימות למשפחה כי זה הזכיר לי את הבית. לא היינו משפחה עשירה, אבל כשישבנו לאכול הרגשנו את השפע ונהנינו מהאוכל. זה סוג החוויה שרצינו להעביר".

 

 

התפריט: מנת פלאפל – שבעה שקלים; מנת פלאפל מחוזקת (עם יותר כדורים) – עשרה שקלים; מנה מפורקת בחמגשית עם שבעה כדורי פלאפל – 12 שקל; מנה מפורקת בחמגשית עם עשרה כדורים – 15 שקל; צ'יפס – עשרה שקלים; פיתה זעתר – חמישה שקלים; פיתה זעתר עם שום/עגבנייה – שישה שקלים; עראיס פלאפל – חצי פיתה/פיתה זעתר עם כדורי פלאפל – חמישה/תשעה שקלים; שש טבעות בצל – עשרה שקלים; שקשוקה בר גיורא בפיתה/בבגט/בחמגשית – 20/14/11 שקל; חומוס גרגרים – 25 שקל; חומוס עם ביצה וכדורי פלאפל – 35 שקל.

מנות פיקס: יערה – 40 כדורי פלאפל, שלוש מנות צ'יפס, סלטים (ירקות, כרוב לבן וסגול), חמוצים (כרוב כבוש, מלפפונים חמוצים ושיפקות), חומוס, טחינה, עמבה, ארבע פיתות, ארבע פיתות זעתר ובקבוק שתייה גדול – 111 שקל, כולל משלוח, וניתן להוסיף טבעות בצל בתשעה שקלים; ובר-גיורא – ארבע מנות פלאפל, שתי מנות צ'יפס, חמוצים, חריף, טחינה, עמבה ושתי פיתות זעתר – 72 שקל, כולל משלוח.

קינוחים: כנאפה בר-גיורא אישית/משפחתית – 48/17 שקל.

רחוב בר גיורא 2, משלוחים שבעה ימים בשבוע בשעות 23:00-10:00, טלפון: 052-4844305.

 

כדורי הפלאפל של בר-גיורא

כדורי הפלאפל של בר-גיורא

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. אביאל עבודיאן

    אין אל פלאפל בר גיורא מקום נקי פלאפל מדהים כדיי לאכול ולהנות

  2. אנרכיפאי

    אני לא כזה חסיד של אוכל מטוגן, אבל הכתבה שכנעה אותי לנסות אותם 🙂

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פלאפל מדהים!!! היה ממש טעים…אנחנו נחזור

  4. כוכבית

    גם אני הולכת לחפש את המקום הזה כי הריר כבר נוזל למשמע השפע והטעם של המושבניקים התימניים. נתראה בקרוב.

  5. אבי

    פלאפל אוכלים אך ורק אצל ערבים. נקודה הפלאפל שמצולם מלא בשמן לא נראה טוב וגם יקר. רק בגלל שהוא מקבל פרסומת לאנשים יורד ריר מהפה .מעניין כמה כסף קיבל הכתב מהצד על הפרסומת

  6. אחד שיודע

    כל הכבוד לפתוח שם במקום שכזה בזמנים שכאלה אלוהים שולח את הפרנסה לפי חישובים שלו. אין מילים ראיתי את המקום רק מרחוק ונידהמתי.

  7. שרונה

    באנו( בתי ואני) לטייל במחוזות ילדותי ואכלנו את הפלאפל בהנאה רבה. עד כדי כך שבתי ביקשה להעדיף את הפלאפל הזה למחרת במקום אר. צהרים( למ קטרגים; אוהבת מאד מאד את הבישולים שלי…..)
    הקשה אחת לחמם את הפיתה…

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פלאפל טעים ומשביע, תמורה מצוינת למחיר. שירות אדיב, חייכני וחם. עלו והצליחו!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר