מצוקת החניה ברחוב ברכה חבס
מצוקת החניה ברחוב ברכה חבס

מצוקת החניה ברחוב ברכה חבס: "אנחנו דורשים פתרון"

תושבי רחוב ברכה חבס הסמוך למרכז הרפואי בני ציון מחתימים עצומה בדרישה שעיריית חיפה תפתור את מצוקת החניה ברחובם. איל דרור מיוזמי העצומה: "הצענו פתרון - שיגדירו את החניה ברחוב משעה מסוימת לדיירי הרחוב בלבד". העירייה בתגובה: "בוחנים את מדיניות החנייה העירונית בכל העיר"

פורסם בתאריך: 10.1.21 19:54

תושבי רחוב ברכה חבס דורשים מעיריית חיפה לפתור את מצוקת החניה ברחובם, שהפכה בשנים האחרונות לתופעה מוכרת ברחובות הסמוכים למרכז הרפואי בני ציון. התושבים תלו עצומה ברחוב שעליה חתמו עשרות דיירים, ובכוונתם לשלוח אותה לעירייה.

"אנחנו, דיירי הרחוב ברכה חבס, סובלים מחוסר חניה", נכתב בעצומה, "חלקנו הגדול הם עובדים חיוניים, וכשאנו חוזרים הביתה אנחנו לא יכולים לחנות בשל חוסר בחניות. מחצית מהחניות נתפסות על ידי עובדי בני ציון, חלק גדול נוסף נתפס על ידי מבקרים בבית החולים, ולדיירים אין חניה. אנו מבקשים להקים חניות רק לדיירי הרחוב".

כבר בתחילת השנה שעברה פנו כמה דיירים לעירייה בנושא מצוקת החניה ברחוב, והעלו את האפשרות כי החניות בו ישמשו את דייריו בלבד. בתשובה להם נכתב: "אין לעיריית חיפה פתרונות קסם למצוקת החנייה שקיימת בכל העיר, ולכן בוצע במקום הסדר חנייה המאפשר לדייריו להחנות בכל אזור החניה ללא תשלום, וזאת מתוך ההבנה כי יש במקום מוסד ציבורי גדול שיוצר מצוקת חניה. נוסף על כך, במקום יש מספר רב של חניות פרטיות אשר נועדו לתת מענה לתושבים בעלי החנייה".

עוד נכתב: "נבהיר כי עיריית חיפה נמנעת מלהסדיר חניה לדיירי הרחוב בלבד למעט במקרים נדירים, וזאת מכיוון שמדובר בשטח ציבורי, ולא ניתן להקצותו לקבוצת תושבים זו או אחרת. נציין כי במקום מתבצעת אכיפת חנייה שוטפת שנועדה להבטיח תחלופת חנייה של באי המקום. זאת כאמור בעוד שהתושבים יכולים להחנות בכל האזור ללא תשלום".

איל דרור, יו"ר ועד הבית ברחוב ברכה חבס 13 ומיוזמי העצומה: "תושבי הרחוב דורשים פתרון, ובגלל שלעירייה אין פתרון אנחנו הצענו פתרון – שיגדירו את החניה ברחוב משעה מסוימת לדיירי הרחוב בלבד, וזה אומר שצריך גם לאכוף את זה ולא רק להגיד את זה. פתרון נוסף שאני הצעתי לפני כשנה הוא להגדיר לכל בעל דירה ברחוב חניה אחת שהיא שמורה לו, וכך הדייר יודע שכשהוא יוצא יש לו לאן לחזור. נכון לעכשיו כל המדרכות ברחוב צבועות בכחול-לבן, ואמנם יש לנו מדבקת תושב שמאפשרת לנו לחנות ללא תשלום, אבל כשאתה מגיע ואין לך מקום – מה עוזרת המדבקה? עכשיו, בזמן שאנחנו משוחחים, יש חמש מכוניות שחונות בדאבל פארקינג כי אין כאן חניה. אם אני צריך ללכת לבנק אני נאלץ לנסוע בכרמלית או בתחבורה ציבורית כי אם אני מוציא את האוטו אין לי לאן לחזור. נכון שתמיד היתה מצוקת חניה ברחוב, אבל מעולם זה לא היה חמור כל כך. המצב החריף מאוד בשנה-שנתיים האחרונות".

 

 

לדבריו של דרור, הדיירים תולים את האשמה גם בהסדר החניה ברחוב. לטענתו, לפני כחודשיים הרחיבה העירייה את שטח החניות המותרות בהסדר החניה אשר מתיר חניה בחינם בו לאורך כל שעות היום, למעט מ-16:00 אחר הצהריים עד 20:00 בערב: "הפתרון של העירייה היה להגדיל את מספר החניות שמותרות בחינם עד לשעה 16:00. אם עד אז הותרו 20 חניות בחינם עד לשעה זו, היום מדובר בכ-40 חניות. זה לא פתרון כי זה אומר שיש יותר מכוניות שיכולות לחנות בחינם עד לשעה 16:00".

עוד אומר דרור כי "המצב כרגע הוא מאתגר, ובכל פנייה שלנו התשובה תהיה שיש עניינים דחופים יותר בשל תקופת הקורונה ושהנושא יטופל במועד מאוחר יותר. גם בבעיות אחרות שהיו פה ברחוב דחו אותנו תמיד לתקציב של שנה הבאה. אז נגמרה שנת 2020 ועכשיו זו שנת 2021, והשאלה היא אם ימצאו פתרון או שאנחנו נהיה אלה שנצטרך למצוא פתרון. זה צריך לבוא יד ביד עם העירייה, תוך הבנה שיש כאן מצוקה שנמשכת לאורך שנים ושמחייבת פתרון".

מהעירייה נמסר בתגובה: "בימים אלו עומדים להיפתח באזור המרכז הרפואי בני ציון שלושה מגרשי חנייה חדשים – האחד במגרש פנימי של בית החולים ושניים נוספים יוקמו על ידי יזמים פרטיים בקרבת בית החולים. עובדי בני ציון הופנו לחניון התיאטרון העירוני שעומד לרשותם במחירים מסובסדים, עם הסעות אל בית החולים ובחזרה, והכל במטרה להפחית ככל הניתן את מצוקת החנייה באזור".

עוד נמסר כי "העירייה בוחנת בימים אלה את מדיניות החנייה העירונית בכל העיר, ובכלל זה נבחנות גם שעות החנייה בשטחים הציבוריים במטרה להקל ככל הניתן על החנייה במוקדים שבהם יש מצוקת מקום".

 

השלט ברחוב ברכה חבס

השלט ברחוב ברכה חבס

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. ליברליזם כלכלי

    יש לי פסנתר כנף אבל אין לי מקום בדירה / במחסן של הבניין. למה שהעירייה לא תבנה לי מחסן או תרחיב לי את הדירה על חשבונה?
    צריך להפסיק עם האמונה שגוף ציבורי (העירייה) צריך לתת פתרונות לחפצים פרטיים (מכוניות).

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עובדי בני ציון השתלטו על החניות בכל האיזור. למה תושבי ארלוזורוב עליון, מבלפור ועד גולומב, צריכים לסבול מהעדר חניה הנתפסת על ידי העובדים?

  3. מצוקת המפונקים

    כל משפחה עם רכב ולפעמים עם 2 רכבים בזמן שהם נמצאים על הציר הכי חזק של התחבורה הציבורית בחיפה,יש להם קווי אוטובוס בתדירות של 10-5 דקות.אפילו בשבת קו 37.תעברו לאוטובוסים

  4. המתקתק

    הפתרון מתחת לאף. שעובדי בית החולים יסעו בתיקתק בסבסוד העיריה. בטוח יותר זול מחניון בהדר עם שאטלים.

  5. אייל חיפה

    ליברליזם כלכלי אתה בטח גר בדניה עם חניון לשני רכבים
    מה לעשות לא כולנו יכולים בצביעות להטיף.. כן במקום צפוף כזה על העירייה להציע פתרונות.
    הפתרון למנוע הגעה לבני ציון ברכב פרטי.

  6. בית החולים מטרד לכל האזור

    לאסור חניית עובדי בית החולים ברחובות הסמוכים עם תג. שישלמו על חניה כחול לבן.
    רחוב מלא תחבורה ציבורית, כרמלית. שיגיעו בה לעבודה.

  7. עירייה פח

    איכשהו הם מחריבים את כל השכונות הקצת חזקות וגורמים לבעלי קצת כסף לברוח מחיפה. אותו סיפור בקרית אליעזר שהגיעה לשכונה אוכלוסיה חזקה שעכשיו כבר בורחת חזרה למרכז, כי שליחי העירייה צוחקים עליהם (בעיקר במה שקשור לגנים מעונות ובתי ספר). אותו הסיפור קורה גם בכרמל צרפתי עם האסבסט בליאו באק. העירייה במקרה הטוב מתעלמת, במקרה הפחות טוב מתעמרת קשות בליאו באק מבלי לחשוב שאולי מפגע אסבסט פוגע בכל השכונה. כבר עזבו ועוד יעזבו משפחות חזקות בגלל השטויות של קליש והליצנים שמקיפים אותה. רק תזכרו שם למעלה: הורסים בשנייה, זה ממש קל. לבנות זה קשה יותר. אז תתאמצו ואל תנהלו מתוך האגו העצום שלכם!!! העיר היא של כולנו, אתם שליחי ציבור ולא מלכים, אז תתנהגו בהתאם! אנחנו כבר מצאנו בית בישובי חוף כרמל אבל עדיין חיפה חשובה לנו בלב, גם אם התייאשנו ממנה סופית.

  8. חיפאי מיואש

    כל מי שיש לו רכב שיעבור דירה לרחוב אחר. מי רוצה בכלל לגור ברחוב פח כזה. או בעיר פח כזאת.

  9. השינוי בכל הארץ: הפסקת תשלום על הוצאות רכב

    בתי החולים כרמל, רמבם ובני ציון מעודדים את העובדים להגיע ברכב פרטי ולרבים יש מקום שמור. גם קמפוסים כמו הטכניון והאוניברסיטה עם לא מעט תחבורה ציבורית אליהם פשוט מעודדים הגעה ברכב ועושים הרבה כסף מתוויות חניה.
    הגיע זמן לאסור הגעה ברכב הפרטי לעבודה, מאד פשוט

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר