המרכז הרפואי בני ציון (צילום: תמיר אסרף)
המרכז הרפואי בני ציון צילום:: תמיר אסרף

ציון 100 לבני ציון במודל התמרוץ למניעת זיהומים

הציון 100 ניתן למרכז הרפואי בני ציון ממשרד הבריאות במסגרת התוכנית למניעת זיהומים שמופעלת זו השנה החמישית. השנה, לנוכח מגיפת הקורונה ועל מנת להקל על בתי החולים, עודכנו הנושאים והדיווח הממוקד כך שמחציתם עוסקים בהכנה ובהתמודדות למניעת התפרצויות קורונה בבתי החולים

פורסם בתאריך: 23.2.21 15:11

משרד הבריאות העניק את הציון 100 למרכז הרפואי בני ציון במודל התמרוץ למניעת זיהומים לשנת 2020. הציון ניתן במסגרת התוכנית למניעת זיהומים של משרד הבריאות אשר מופעלת זו השנה החמישית, כאשר השנה, לנוכח מגיפת הקורונה ועל מנת להקל על בתי החולים, עודכנו הנושאים והדיווח הממוקד כך שמחציתם עוסקים בהכנה ובהתמודדות למניעת התפרצויות קורונה בבתי החולים.

במסגרת התוכנית דירג משרד הבריאות את בתי החולים בארץ בקריטריונים כמו תשתית למניעת זיהום, שיפור יכולות בידוד לחולים, הפרדת חולים מונשמים, יכולות ניטור זיהומים והתנהלות נכונה בטיפול באנטיביוטיקה, ובחמישה תחומים – תשתיות ארגוניות ומקצועיותה של היחידה למניעת זיהומים; מעקב, ניהול, אבחון ודיווח של אלח דם; מניעת חשיפתם של מטופלים ואנשי צוות לקורונה במחלקות בסיכון גבוה; ניהול ותחקור של מקרי קורונה נוזוקומיאליים במטופלים ובאנשי צוות; ותחקור ודיווח של מקרי התפרצויות.

 

 

מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ולמניעת זיהומים בבני ציון ד"ר אלונה פז: "המלחמה בזיהומים היא שגרת יומנו. הציון 100 שקיבלנו הוא בראש ובראשונה בזכות שיתוף פעולה יוצא דופן מצד כל עובדי המרכז הרפואי שהציבו לעצמם מטרה לדאוג בכל עת לבטיחותם של המטופלים, ובזכות ההקפדה הרבה על כל כללי הזהירות המתבקשים במניעת זיהומים. רק כך ובעבודה קשה ואינטנסיבית ניתן להצליח במניעת זיהומים ובקטיעת שרשרת העברת הזיהומים ולשמור על בטיחות המטופלים".

מנכ"ל בני ציון ד"ר אוהד הוכמן: "מניעת זיהומים היא עשייה רוחבית ורב תחומית שמצריכה השקעה רבה בתשתיות, בהסברה בקרב אנשי הצוותים ובהטמעת המסר כי באמצעות מניעת הזיהומים ניתן להציל את חייהם של חולים. הציון המקסימלי שקיבל בני ציון הוא בזכות ההיענות והעבודה היומיומית במניעת זיהומים של כל הצוותים. פעילויות מצילות חיים הובילו גם לירידה משמעותית בהימצאות של חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה במחלקות שבהן קיים סיכון רב למטופלים, ובעיקר במחלקות הקורונה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר