המפגש המרגש בין אריה וצ'לסי (צילום: דוברות רמב"ם)
המפגש המרגש בין אריה וצ'לסי (צילום: דוברות רמב"ם)

מרגש: החולה המאושפז נפגש עם כלבתו בבית החולים

כבר שלושה שבועות שאריה מקרית אתא מאושפז במחלקה הפנימית ברמב"ם. כשהגעגועים לשלושת כלביו גברו, הוחלט להפגיש אותו עם כלבתו האהובה צ'לסי. המפגש התקיים אתמול, שלישי, ברחבה החיצונית של בית החולים

פורסם בתאריך: 31.3.21 15:41

אריה, 72, אלמן מקרית אתא, מאושפז זה כשלושה שבועות במחלקת פנימית ד' בקריה הרפואית רמב"ם. שלושת ילדיו לא משים ממיטתו בבית החולים. אריה מגדל שלושה כלבים העונים לשמות "צ'לסי", "חבר" ו"שלקה", אותם לא ראה מאז אושפז, מה שעורר בו געגועים עזים.

"אדם המגדל כלב בבית מתייחס אליו כבן משפחה לכל דבר ועניין", מציינת אינסה שיטיק, אחות אחראית במחלקה שבה מאושפז אריה, "כבר שלושה שבועות שנבצר מאריה לראות את שלושת הכלבים שאותם הוא כה אוהב. בהתייעצות עם ילדיו, הוחלט לנסות להפגיש את אריה עם אחד הכלבים שלו בניסיון לשפר את מצבו הבריאותי".

בתיאום עם בני המשפחה, באישור אחות כללית ועובדת סוציאלית, הוחלט להפגיש בין אריה לאחד מכלביו. אמש, שלישי, התקיים המפגש המרגש בינו לבין צ'לסי, כלבתו האהובה והבוגרת.

 

 

המפגש בין השניים התאפשר רק לאחר שהצוות השתכנע, כי המפגש לא יסכן את אריה בשום אופן. אריה וצ'לסי נפגשו באוויר הפתוח, ברחבת הכניסה לבית החולים, כשהוא במיטתו, מלווה באחות ובשלושת ילדיו.

"חשוב להבין שאדם המאושפז כל כך הרבה זמן, למעשה מדחיק רגשות שהיו באים לידי ביטוי בסביבתו הטבעית. המפגש עם בעל החיים מאפשר למטופל להרגיש אהוב, מסייע לו להציף חזרה לפני השטח רגשות מודחקים, מעודד אצלו קבלת אחריות ומעלה את הערך העצמי שנשחק", אומרת שיטיק, "תחושת השמחה מסייעת להפרשת אנדורפינים, המחזקים את מערכת החיסון הטבעית ומסייעים למטופל להחלים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מאושפז לשעבר

    יחסי ציבור לעיני התקשורת במיטבם! אך כאשר צריך לנקות חולה מהפרשותיו, הוא ימתין במטה גם שעתיים עד שכוחות העזר יגיעו אליו, בזמן שהאחיות יושבות בתחנת אחיות ומתאוששות מעבודתן הקשה (חלוקת תרופות)!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר