פארק המדע וההייטק (הדמיה: משרד האדריכלים משה צור)
פארק המדע וההייטק (הדמיה: משרד האדריכלים משה צור)

התקבל היתר חפירה בשלב ב' של פרויקט פארק המדע וההייטק בחיפה

שלב ב' של הפרויקט כולל שני בניינים של שמונה קומות, בשטח של כ-14 אלף מ"ר עילי כל אחד, ועוד שלוש קומות חנייה תת קרקעית המחוברת ביניהם, בשטח של כ-24 אלף מ"ר משותף. החברה הכלכלית לחיפה ו"מבנה" ישקיעו בפרויקט כ-270 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 9.5.21 14:00

החברה הכלכלית לחיפה וקבוצת "מבנה", הודיעו היום (ראשון), כי התקבל היתר לחפירה (ודיפון), לשלב ב', של פארק המדע וההייטק בחיפה – "פארק מדעי החיים". מדובר בפרויקט ייחודי שיכלול שני בנייני משרדים ומעבדות נוספים מתוך חמישה מתוכננים, כהמשך לבניין הראשון שאוכלס אשתקד. שני הבניינים של שלב ב' יהיו של שמונה קומות, בשטח של כ-14 אלף מ"ר עילי כל אחד, בסך הכל כ-28 אלף מ"ר, ועוד שלוש קומות חנייה תת קרקעית המחוברת ביניהם, בשטח של כ-24 אלף מ"ר משותף. החברה הכלכלית לחיפה ו"מבנה" ישקיעו בפרויקט כ-270 מיליון שקלים.

בבניין, שיבנה כולו בבנייה ירוקה, יהיו תשתיות למעבדות ופירים למנדפים. כמו כן, בקומת הגג הירוק, יהיו תשתיות לגג פעיל, מטבחים, פרגולות ופינות ישיבה, כהכנה לגינות קהילתיות, אירועי חברה ועוד. בקומת הקרקע של המבנים מתוכננות להיבנות תשתיות למסעדות ובתי קפה, שישרתו את עובדי חברות ההייטק והביוטק, שישתכנו במבני הפארק והסביבה. מסביב למבנים מתוכנן פיתוח סביבתי מתקדם וידידותי, כגון בריכה אקולוגית, מתקני כושר (גן כושר) ייחודיים ועוד. הצפי לסיום בנייה – בעוד כשלוש שנים.

סגן ראש העירייה ויו"ר החברה הכלכלית, דוד עציוני: " לאחרונה התבשרנו על שתי חברות ענק שמרחיבות את פעילותן בחיפה. המשך פרויקט פארק המדע וההייטק בחיפה יביא לאזור חברות בינלאומיות נוספות, שייצרו עבור תושבי חיפה מקומות עבודה משמעותיים ויסייעו בהשארת הצעירים המוכשרים שיש בעיר חיפה".

 

 

מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה, אור שחף: "בניית השלב הבא בפרויקט פארק המדע וההייטק חיפה היא בשורה משמעותית מאוד עבור העיר. הפארק משתלב באקוסיסטם של חיפה, הכולל בתי חולים מובילים, מוסדות אקדמיה מהשורה הראשונה, חברות מכשור רפואי מהגדולות בעולם, יוזמות סטארט-אפ ייחודי ועוד. אני משוכנע ששני הבניינים הבאים יחזקו את הצלחת הבניין הראשון המאוכלס בחברות בינלאומיות, שחברו לקחת חלק בתנופת הפיתוח הכלכלי של חיפה".

סמנכ"לית השיווק של קבוצת "מבנה", יעל פרי: "כמי שנולדה והתחנכה בחיפה, אני גאה ושמחה לקחת חלק בפיתוח פארק המדע וההייטק. עם לקוחותינו נמנות חברות בינלאומיות מתחומי ההייטק והביו-רפואה. הפארק מאופיין בשותפות מוצלחת והדוקה של חברתנו עם החברה הכלכלית חיפה. קבוצת "מבנה" רואה את עצמה כמובילת דרך בתכנון הפארק, בזכות מתן כל התנאים המיוחדים למקסימום נוחות, יחד עם תכנון דינמי וגמיש הנותן מענה מלא ופתרונות מותאמים אישית לכל חברה השוכרת בפארק. עם השלמת השלב הראשון ואכלוסו במלואו, אנו מלאי ציפייה להמשיך את ההצלחה גם בשלב ב' של הפארק, ולהזדמנויות אשר יביא איתו לחיפה ותושביה. עד שנת 2023, יתווספו שני בניינים המשתרעים על פני 14 אלף מ"ר נוספים כל אחד, הניתנים להשכרה ויתחברו ביניהם באמצעות חללים משותפים".

קומפלקס פארק המדע וההייטק חיפה, שממוקם על קרקע בשטח של כ-31 דונם, מתוכנן על ידי משרד האדריכלים החיפאי משה צור. הוא אמור להכיל חמישה מבנים בשטח כולל של 85 אלף מ"ר. בשנת 2016 אוכלס המבנה הראשון בפארק ופועלות בו החברות  GE Healthcare, LONZA, MindUP, BIORAD, SONOVA, מכביטק, מסעדת סינטה בר ועוד.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר