אולם מועצת העיר חיפה (צילום: בועז כהן)
אולם מועצת העיר חיפה (צילום: בועז כהן)

הפסד לקליש בבית המשפט: מועצת העיר תתכנס היום

נשיא בית המשפט המחוזי, רון שפירא, קבע בעתירה שהגישו קליש-רותם וממלא מקומה, צוק, כי מועד קיום ישיבת המועצה יהיה היום. בכך דחה את בקשתם של השניים. עוד קבע שפירא כי קליש-רותם וצוק ישלמו 12 אלף₪ הוצאות משפט לחברי קואליציית השינוי.

פורסם בתאריך: 18.7.21 15:53

בית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים החליט לפני שעה קלה בעתירה שהגישו עינת קליש-רותם ונחשון צוק כי ישיבת מועצת העיר תתקיים היום כפי שנקבע מראש. "בהתאם, על מועצת העיר לקיים את ישיבתה היום בשעה 18:00, כפי שנקבע וכפי שהודיעה על כך עורכת דין קליין, ב"כ עיריית חיפה", קבע שפירא.
"בהעדר ראיה לקיומו של הסכם בכתב בשלב זה (ומבלי לפגוע בכלי התקשורת), פרסומים עיתונאיים אינם בגדר ראיה קבילה, לא כל שכן לאמיתות התוכן, בשונה מראיה לפרסומו, לא מצאתי מקום לקבוע כי קיים הסכם, לא כל שכן, הסכם בכתב וזאת בהתאם להוראות סעיף 45א לחוק. בהתאם אין גם כל עילה לביטול ישיבת מועצת העיר האמורה להתקיים היום בשעה 18:00, כפי שהודיעה ב"כ עיריית חיפה", כתב שפירא.
עוד כתב שפירא כי "מאחר ולא הוכח ולמעשה לא הובאו ראיות של ממש לקיומו של הסכם בכתב בין סיעות או בין חברי מועצה מסיעות שונות, או בין חבר מועצה לבין סיעה, לא בכלל ולא בהקשר נושאים המפורטים בסעיף 45א לחוק, אני מורה על דחיית העתירה שהגישו ראש העיר וממלא מקומה שעניינה בפועל דחיית ישיבת מועצת העיר וזאת עד שיוצגו בפני מועצת העיר הסכמים פוליטיים נטענים".

 

סאגת מועד קיומה של ישיבת מועצת העיר החלה עוד בשבוע שעבר לאחר ששבעה עשר חברי מועצת עיר הגישו בקשה לכינוס ישיבה מיוחדת לפיטורי שלושת סגני ראש העיר דוד עציוני, לזר קפלון ושהירה שלבי. הישיבה נקבעה ליום רביעי שעבר, אולם בעקבות דברים שאמר חבר המועצה יואב רמתי וצוטטו בעיתון "כלבו חיפה והקריות", מתוכם עלה כי בין חברי המועצה בקואליציית השינוי נחתם תקנון לכאורה, הודיעה מזכירת מועצת העיר עדנה הררי אברהם לחבי המועצה כי אם עד יום רביעי בבוקר לא יוצגו ההסכמים או התקנון שלכאורה עולה כי קיימים – תדחה המועצה ליום ראשון, התרעה שלבסוף יושמה.
קואליציית השינוי עתרה לבית משפט ודרשה מתן צו ביניים לקיום הישיבה עוד באותו יום. למחרת הגישו קליש-רותם וצוק עתירה מיוזמתם שבה דרשו, בין היתר, מתן צו ביניים הקובע כי ישיבת המועצה לא תתקיים עד אשר יחשפו כלל ההסכמים או ההסכמות בין חברי קואליציית השינוי. בית המשפט דחה את בקשתם למתן צו וקבע את הדיון בעתירה להיום.
כאמור, לפני זמן קצר נתן השופט, נשיא בית המשפט המחוזי רון שפירא, את החלטתו בעתירה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לינדה

    זהו זה. שימי את המפתחות ותשחררי אותנו מי מך
    על הדרך קחי איתך את כל השלטים המפוזרים בעיר עם תמונות החזירים כי החזירים בינתיים איתנו. שלום לך ולנחשון ולא להתראות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר