ראש החוג לחינוך ולקויות למידה והמרכז לחינוך אורייני במכללה, פרופ׳ ורד וקנין-נוסבאום (צילום: המכללה האקדמית גליל מערבי)
ראש החוג לחינוך ולקויות למידה והמרכז לחינוך אורייני במכללה, פרופ׳ ורד וקנין-נוסבאום (צילום: המכללה האקדמית גליל מערבי)

מחר באקדמית גליל מערבי: כנס בינלאומי בנושא לקויות למידה והפרעות קשב

הכנס, שיועבר באפליקציית זום ירצו מומחים מובילים בתחום מחו"ל, הוא הזדמנות יוצאת דופן להיחשף לממצאי מחקר עדכניים בתחום של לקויות למידה והפרעות קשב. נשיא המכללה, פרופ' ניסים בן דוד: "אין לי ספק שתוצרי הכנס יהוו צעד נוסף לשיפור הידע ולהעלאת המודעות בנושא"

פורסם בתאריך: 10.4.22 18:59

החוג לחינוך במכללה האקדמית גליל מערבי, יקיים מחר (שני) כנס מקוון באמצעות אפליקציית זום בנושא "לקויות למידה, הפרעות קשב ומה שביניהן". מדובר בכנס בינלאומי שיעסוק בנושא הלקויות כבעיה בינלאומית.

בדברי ההסבר לכנס נאמר, כי בזכות שיתוף הפעולה הרחב שנוצר במאבק בקורונה והקשר לכל רחבי הגלובוס באמצעות הזום, ניתן מעתה לדבר על בעיות למידה עם מומחים מכל העולם ולהפיק מכך תובנות חשובות. "מגפת הקורונה העולמית חייבה את העולם להתאחד ולהכיר בעובדה שרק עזרה הדדית של כל המומחים מכל רחבי העולם ושיתוף פעולה מחקרי של כל המדינות יוכלו להביא לפריצת דרך משמעותית במאבק מול הנגיף שטרם הסתיים", אומרים במכללה, "כמו הקורונה, גם ליקויי למידה, הפרעת קשב והפרעות פסיכולוגיות נוספות מסוגים שונים מהווים בעיה בינלאומית כבר שנים רבות, אך בזכות שיתוף הפעולה הרחב שנוצר במאבק בקורונה, ניתן מעתה לדבר על בעיות בלמידה עם מומחים מכל העולם ולהפיק מכך תובנות חשובות להמשך הטיפול בתופעות משבשות לימודים ושגרת חיים השכיחות בקרב ילדים ומבוגרים כאחד".

 

 

בכנס תתקיים הרצאה של ד"ר גסמאי אעבד-אלחדי, חבר בקרן לשירותים חברתיים ממרוקו, שיסביר על ההבדלים בין הפרעת קשב וריכוז (ADHD) להפרעות למידה ועל השיטות החדשניות לטיפול בהן. מרצה נוסף שישתתף בכנס הוא הנוירופסיכולוג פרופ' סם גולדשטיין, מרצה במחלקה ללימודי פסיכיאטריה מאוניברסיטת יוטה בארה"ב, שידבר על העתיד באבחון הפרעת קשב וריכוז. פרופ' איריס מנור, פסיכיאטרית מומחית, חברת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, תציג תובנות מהמחקרים העוסקים באסוציאציה בין מאפייני קורונה שונים לבין אנשים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז ברמות שונות.

לדברי ראש החוג לחינוך ולקויות למידה והמרכז לחינוך אורייני במכללה, פרופ׳ ורד וקנין-נוסבאום, הכנס הוא הזדמנות יוצאת דופן להיחשף לממצאי מחקר עדכניים בתחום של לקויות למידה והפרעת קשב בארץ ובחו"ל.

נשיא המכללה האקדמית גליל מערבי, פרופ' ניסים בן דוד: "תחום לקויות הלמידה נוגע באופן אישי למאות אלפי אנשים בישראל ולמיליונים רבים ברחבי העולם, ולכן קיימת חשיבות להבין באופן מעמיק תחום זה ולקדם את היכולת לזהות את הלקויות ולהעניק סיוע שיכול לשנות את חייהם של אנשים רבים. אין לי ספק שתוצרי הכנס, שיתקיים במכללה, יהוו צעד נוסף לשיפור הידע ולהעלאת המודעות בנושא ואני מאחל לכולנו כנס מוצלח".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר