אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)
אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)

המועצה להשכלה גבוהה החליטה: המרכז האקדמי ויצו יאוחד עם אוניברסיטת חיפה

בשלב הראשון ישתלב ויצו כבית הספר לעיצוב של האוניברסיטה, ובשלב הבא כפקולטה לעיצוב אמנות לצד שאר הפקולטות באוניברסיטה. פעילותו האקדמית של ויצו תימשך בקמפוס במושבה הגרמנית, זאת תחת אחריותה והפעלתה של אוניברסיטת חיפה

פורסם בתאריך: 14.6.22 17:36

המרכז האקדמי ויצו יאוחד עם אוניברסיטת חיפה ויהפוך לחלק אורגני של המוסד. כך נמסר היום (שלישי) מהמועצה להשכלה גבוהה (המל"ג). בשלב הראשון ישתלב המרכז כבית הספר לעיצוב של האוניברסיטה, ובשלב הבא כפקולטה לעיצוב אמנות לצד שאר הפקולטות באוניברסיטה. במסגרת האיחוד תימשך הפעילות האקדמית המתקיימת בקמפוס שבו שוכן כיום ויצו במושבה הגרמנית, זאת תחת אחריותה והפעלתה של אוניברסיטת חיפה.

מעבר המכללות האקדמיות לחינוך לאחריות הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של המל"ג הוא מהלך אסטרטגי משמעותי, שנועד לאפשר למדינה תכנון ותקצוב רוחבי כולל של מערכת ההשכלה הגבוהה באמצעות ות"ת-מל"ג תוך ייעול המערכת, יצירת מסה קריטית של סגל וסטודנטים והגברת החופש האקדמי והמינהלי של המכללות האקדמיות לחינוך.

במל"ג אומרים שהאיחוד משווה את מעמדן של המכללות למוסדות להשכלה גבוהה האחרים, למען העלאת איכות ההכשרה להוראה בישראל.

 

 

 

יו״ר המל"ג, שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון: "איחוד המוסדות הוא צעד חשוב בחיזוק לימודי החינוך וההוראה. האיחוד בעל ערך מוסף לשני המוסדות גם יחד ויסייע לנו גם בחיזוק מערכת החינוך הישראלית ובהשבחת איכות הכשרת המורים".

יו"ר ות"ת, פרופ' יוסי מקורי: "העברת המכללות האקדמיות לחינוך לתכנון ולתקצוב ות"ת היא מהלך מבורך, שיוביל להעלאת איכות ההכשרה להוראה בישראל. איחוד בין מכללה אקדמית לבין אוניברסיטה מהווה בשורה אקדמית משמעותית. החיבור בין המוסדות יביא לחיזוקם תוך יצירת זהות אקדמית וחזון חינוכי משותף תוך התחשבות בצורכי מערכת החינוך. בתקופה הקרובה תפעל ות"ת מול שני המוסדות כדי לקדם מיזוג, שישקף יעילות אקדמית, ארגונית ותקציבית. אני מקווה שמוסדות נוספים ילכו למודל איחוד מסוג זה".

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה: "שילובו של המרכז האקדמי ויצו בתוך אוניברסיטת חיפה הוא צעד מבורך וחשוב ואנחנו מודים לחברי המועצה להשכלה גבוהה על אישור המתווה. הצעד הזה יאפשר לאוניברסיטת חיפה לגדול עוד יותר ולהיכנס לתחומי לימוד ומחקר חדשים ואטרקטיביים עבור הסטודנטים שלנו. המהלך אף יעמיק עוד יותר את המעורבות שלנו במרקם החברתי של חיפה, בזכות הקמפוס של המרכז האקדמי שממוקם בלב המושבה הגרמנית בחיפה. בכך אנחנו מחזקים עוד יותר את המהלך שהתחלנו בו לפני מספר שנים – להפוך לאוניברסיטה עירונית, הנטועה במרחב העירוני, מהווה מוקד משיכה לסטודנטים וסטודנטיות ממגוון רחב של תחומי לימוד ומשפיעה על הקהילה שבה אנו חיים. אין ספק ששילובו של המרכז האקדמי ויצו באוניברסיטת חיפה הוא בשורה מרגשת ומשמחת לכל תושבי חיפה וצפון המדינה".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר