פרופ' אורי סיון (צילום: דוברות הטכניון)
פרופ' אורי סיון (צילום: דוברות הטכניון)

הטכניון העביר לוועדת המשמעת ארבע תלונות על תמיכה בחמאס

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון דוחה את הטענות על כך שהטכניון אינו עושה די נגד גילויי תמיכה בחמאס: "מיניתי צוות לבדיקת התלונות בראשות סגנית הנשיא. לאחר בדיקת הצוות הועבר הטיפול בארבע תלונות לבית הדין המשמעתי, ובחלק מהמקרים מתנהלת חקירת משטרה"

פורסם בתאריך: 20.10.23 07:55

מתחילת המלחמה העביר הטכניון לוועדת המשמעת של המוסד ארבע תלונות נגד סטודנטים שהביעו תמיכה בחמאס, וחלק מהתלונות הועברו לטיפול המשטרה – כך עדכן נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון.

במכתב שנשלח אתמול (חמישי) לכל אנשי הטכניון דחה סיון את הטענות על כך שהטכניון אינו עושה די נגד גילויי תמיכה בחמאס שהביעו סטודנטים ברשתות החברתיות. "לאור תלונות שהגיעו להנהלת הטכניון מתחילת המלחמה על פרסומים ברשתות החברתיות הכוללים גילויי תמיכה בחמאס, מיניתי צוות לבדיקת התלונות בראשות סגנית הנשיא", כתב סיון, "לאחר בדיקת הצוות הועבר הטיפול בארבע תלונות לבית הדין המשמעתי, ובחלק מהמקרים מתנהלת חקירת משטרה. עוד עלה כי במקרים לא מעטים מדובר בפרסומים של אנשים שאינם נמנים על סגל הטכניון או על ציבור הסטודנטים, ובמקרים ספורים בהאשמת שווא".

 

 

לדבריו, "הנהלת הטכניון מביעה שאט נפש ודוחה כל גילוי תמיכה בארגון הטרור חמאס, ותגלה אפס סובלנות לאירועים מסוג זה. משפחת הטכניון כולה מאוחדת בגינוי הטבח הנורא שביצעו ארגוני הטרור. בימים קשים אלו אנו קוראים להיזהר מפגיעה במרקם החיים המשותפים בטכניון ובמדינת ישראל. אלפי סטודנטים וחברי סגל מינהלי ואקדמי שלנו גויסו בצו 8, ואנו מחזקים את ידיהם ואת ידי כוחות הביטחון באשר הם, ומתפללים לשובם בריאים ושלמים במהרה. קהילת הטכניון נרתמה לסיוע למפונים מהדרום ומהצפון, ואנו מארחים במעונות ברחבי הקמפוס עשרות משפחות. הנהלת הטכניון, ציבור העובדים והסטודנטים שולחים תנחומים למשפחות הנופלים והנרצחים, מאחלים החלמה מהירה לפצועים ומתפללים לשובם של החטופים והנעדרים משבי ארגוני הטרור".

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", סיון נמנה עם תשעה ראשי אוניברסיטאות שחתמו על מכתב לשר החינוך יואב קיש, בתפקידו כיו"ר ההמועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) והביעו אי אמון בו, לאחר שזה הזהיר כי המל"ג תנקוט צעדים נגד האוניברסיטאות אם הן לא יטפלו בתלונות נגד חברי סגל, עובדים סטודנטים שמביעים תמיכה בחמאס וברצח ישראלים. האוניברסיטאות נדרשו לדווח למל"ג על הטיפול בכל תלונה, וראשיהן השיבו לשר כי הם לא מתכוונים לעשות זאת, והאשימו אותו בפופוליזם ובהתעלמות מהמוסדות להשכלה גבוהה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חייבים לנצח בעזה. חייבים. כדי להבהיר שלא יהיה נצחון של חמאסטן והטרור הרצחני בשם אללה

    גיס חמישי מבפנים. בפסטיבל הסטודנט 2025, יתברר שקבוצת סטודנטים החדירה בתיקי ספורט מאות נשקים לחדרי המעונות שלהם, ויצאה בשם 'הנקמה ואללה' לבצע טבח בלב הקמפוס. הנשיא והסגל יביעו זעזוע. איך יתכן, משלנו, סטודנטים – רוצחים את חבריהם.
    בחקירה הם יגידו, שראו את כשלון צה"ל מול חמאס, וקיבלו עידוד מהדרשות של השייח כ'אמל מהתנועה האיסלמית 'לקרב את השחרור הגדול'. ניידות שידור מכל העולם יחנו ליד רחבת הקמפוס. יראיינו סטודנטים יהודים וערבים שידקלמו שהם מסרבים להיות אויבים.
    למחרת רק היהודים יגיעו להלוויות ולחדרי האשפוז של מאות הסטודנטים שנרצחו ונפצעו.
    האם זה תרחיש דמיוני? תחליטו בעצמכם

  2. שקמה ברסלר

    אז מינתה? מה זה אומר? אני הנחיתי אותם להמשיך להפגין. אני באמת לא מבינה למה הם לא לובשים מדים ועוברים לגור באום אל פאחם

  3. האקדמיה בגדה באזרחי ישראל

    ככה אי אפשר לנצח במלחמה על המדינה
    מוסדות אקדמיים שהסכימו לתת תארים אקדמיים למחבלים רוצחים, תתביישו לכם. איפה הייתם.
    אין לכם זכות לצייץ מילה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר