פרופ' אורי סיון ופרופ' רון רובין (צילומים: דוברות הטכניון, יניב קופל)
פרופ' אורי סיון ופרופ' רון רובין (צילומים: דוברות הטכניון, יניב קופל)

האוניברסיטאות לשר החינוך: "איבדנו אמון בך"

תשעה ראשי אוניברסיטאות, ובהם נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון ונשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין, זועמים על שר החינוך יואב קיש בשבתו כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה בשל החלטה שהעביר המחייבת אותם לדווח למועצה על בירור כל התלונות בגין ביטויי הזדהות עם מעשי טרור. קיש: "תלונות לא טופלו"

פורסם בתאריך: 18.10.23 17:03

תשעה ראשי אוניברסיטאות כתבו לשר החינוך יואב קיש בשבתו כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) כי איבדו בו אמון בעקבות החלטה שהעביר המחייבת אותם לברר את "כל התלונות בגין ביטויי הזדהות עם מעשי הטרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי ולדווח למל"ג". לטענתם, הם עושים זאת ממילא, וההחלטה שהעביר השר נועדה לצבור פופולריות בעת שהאוניברסיטאות קוברות את מתיהן ונעשתה בחוסר סמכות. עם התשעה נמנים נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון ונשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין.

ראשי האוניברסיטאות הודיעו כי לא ימלאו אחר הוראת המל"ג לדווח לו על כך תלונה ועל הטיפול בה: "מצד אחד, ההחלטה הזו מחייבת אותנו לעשות דברים שאנחנו ממילא עושים. אנחנו מבררים במהירות וברצינות כל תלונה של הסתה והזדהות עם ארגוני הטרור, וממצים את הדין עם מי שנמצא אשם. אין תלונה שלא נבדקת. מצד שני, החלטת המל"ג גם מחייבת אותנו לדווח למל"ג על כל פעולה שלנו באשר לטיפול בתלונות ומאיימת בנקיטת צעדים נגדנו אם לא נעשה זאת. אין בכוונתנו לקיים הוראה זו אשר עלולה ליצור אווירה של מקארתיזם ולשנות הדדיות בקמפוסים. כבר עכשיו אנחנו מזהים תלונות והאשמות שווא, והחלטת המל"ג רק תלבה אותם. יתרה מזו, החלטה זו ניתנה בחוסר סמכות ובניגוד ברור לסעיף 15 לחוק המל"ג שמטרתו היא לשמור על עצמאותם של המוסדות להשכלה גבוהה".

 

 

עוד כתבו המרצים: "מההחלטה עולה כאילו האוניברסיטאות עוברות לסדר היום על ביטויי תמיכה כאלו. הכיצד אתה מטיף לנו מוסר? האם יש לך מושג מה קורה באוניברסיטאות בימים אלו? האם ידוע לך כי מכללת ספיר בסכנה של קריסה ממש בגין הפגיעות הקשות שספגה וכי כולנו מנסים לסייע לה? האם ידוע לך כמה חברי סגל, סטודנטים ועובדים באוניברסיטת בן גוריון ובכל שאר האוניברסיטאות נהרגו, נחטפו ונפצעו? הן לא טרחת ליצור קשר מאז פרוץ המלחמה. בעוד אנו קוברים את מתינו, מבקרים את משפחות חללינו, דואגים לעשרות אלפי תלמידינו המשרתים במילואים, יוזמים פעולות התנדבות בכל מקום שרק אפשר, וכן – גם מטפלים במספר קטן מאוד של מקרי הזדהות עם ארגוני המרצחים, אתה מקדם החלטה כזו. איבדנו אמון בך".

את מכתבם סיימו ראשי האוניברסיטאות במילים: "הרושם שיצרת אצלנו הוא שכל רצונך הוא לצבור פופולריות שאינך ראוי לה, ולהמשיך בקו של פילוג ושיסוי שאין לו שום מקום בזמן המלחמה ובכלל. אנחנו דורשים ממך לפעול מיידית כפי שמצופה מתפקידך כיו"ר המל"ג לסייע למוסדות האקדמיים בהתמודדות עם המצב הקשה שבו נמצאת מדינת ישראל, ואם אינך עושה זאת לפחות לא להפריע לנו לבצע את תפקידנו".

השר קיש מסר בתגובה: "המל"ג קיבלה דיווחים על אודות תלונות על תמיכה והבעת הזדהות עם מעשי הטרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי על ידי סטודנטים וחברי סגל ממוסדות להשכלה גבוהה, וכי קיימים מקרים שלא טופלו על ידי המוסדות. המועצה בראשותי מגנה בחריפות התבטאויות של תמיכה, הזדהות והסתה למעשי טרור או פגיעה במדינת ישראל, לרבות על ידי סטודנטים או חברי סגל. כל חברי המועצה שהשתתפו בישיבת המל"ג אתמול, אשר חלקם נציגי האוניברסיטאות עצמן, הצביעו פה אחד בעד ההחלטה בתוצאה של 0:17 והסכימו באופן מובהק וללא צל של ספק כי יש לגלות אפס סובלנות בטיפול בנושא – וכך יהיה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אלה לא אוניברסיטאות אלא קיני טרור.
    קיש, תפסיק את התמיכה בהם. הם תאבי בצע, רק ככה הם ילמדו

  2. דוד מלך ישראל

    ראשי האוניברסיטאות מנוולים שנותנים גג ןהסכמה למחבלים אויבי ישראל בשטח המוסד אליהם אחראים.
    בושה, אני בז לנמושות הפרוגרסבים חסרי אידאל

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רדיקלים שקרנים. אם הם ממילא מדווחים אז למה ההוראה החדשה מקוממת אותם. יש לי תחושה שלא היה להם אמון או סימפטיה לקיש גם לפני כן. הכי הן שונאים אנשים משלהם שלא כפופים לאידאולוגיית השמאל. סגן אלוף במילואים, טייס קרב, חילוני, תל אביבי ואיש ימין אמיתי. זה מטריף אותם.

  4. הורה

    לי אין בכלל אמון במשרד החינוך כולו. אני כל הזמן מנטר את החומר הלימודי וה"חינוך" בכיתות של ילדי.

  5. נמאס לנו ממכם - אבדנו אמון באוניברסיטת ההסתה חיפה

    הם מבררים ברצינות ובמהירות כל תלונה על הסתה – ואז גונזים אותה ולא עושים כלום
    אבדנו אמון באוניברסיטת חיפה-חרפה שבה יומיים אחרי טבח ב-1300 בני אדם וחטיפת 200, קבוצת מרצים שלחה מכתב תמיכה בתומכי הטבח של חמאס… לאן הגענו
    פאקינג לאן הגענו חתיכת דו-פרצופיים עלאק הומניזם – אתם חיות אדם אקדמיות

  6. אבי ובר

    אנו האזרחים איבדנו אמון בכם !! חבורה של אנשים,לכאורה מלומדים,מתהדרים בתארים אקדמיים ובתפיקים ובעצם רקובים עד העצם והכל מתקציבי מדינה.איני נוהג להתבטא כך אבל במצב קיצון כזה- לכו לעזאזאל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר