פוסט התמיכה בחמאס
פוסט התמיכה בחמאס

נעצרה סטודנטית בטכניון שהביעה תמיכה בחמאס

הסטודנטית, שלומדת הנדסה בטכניון, פרסמה סטורי באינסטגרם, ובו סרטון של שקשוקה שבישלה עם הכיתוב "בקרוב נאכל את שקשוקת הניצחון". היא נעצרה ללילה אחד, לאחר מכן הועברה למעצר בית, ובמקביל הושעתה מהלימודים ומתנהל נגדה הליך משמעתי

פורסם בתאריך: 30.10.23 12:39

סטודנטית ערבייה שלומדת בטכניון נעצרה בשבוע שעבר בעקבות פרסום סטורי באינסטגרם, ובו סרטון של שקשוקה שבישלה עם הכיתוב "בקרוב נאכל את שקשוקת הניצחון". היא נעצרה ללילה אחד ולאחר מכן הועברה למעצר בית. במקביל היא הושעתה מהלימודים ומתנהל נגדה הליך משמעתי.

הסטודנטית נעצרה בעקבות חשיפת הסרטון ותלונות של סטודנטים יהודים, והיא חשודה בעבירות של הסתה והתנהגות שעלולה להפר את שלום הציבור. המשטרה ביקשה מבית משפט השלום בנצרת להאריך את מעצרה של הסטודנטית בשישה ימים נוספים, אך השופטת מיכל ברלינר לוי קבעה כי המעצר יוארך ביום אחד בלבד.

בהחלטתה כתבה ברלינר לוי: "זוהי בקשה להארכת מעצרה של החשודה בשישה ימים, וזאת לאחר שנטען כי קיים חשד סביר כי החשודה עברה עבירות של התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור, הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. מעיון בבקשה ובחומר החקירה נוכחתי כי קיימת תשתית ראייתית הקושרת את החשודה לביצוע העבירות המיוחסות לה וכי קיים חשד סביר שהחשודה עברה את העבירות דנן".

 

 

עוד כתבה השופטת: "קיים יסוד סביר לחשש כי שחרור החשודה יביא לשיבוש הליכי החקירה או המשפט, או יביא לפגיעה בראיות בדרך אחרת, וכן קיים יסוד סביר לחשש כי החשודה תסכן את ביטחון הציבור. הדברים אמורים על רקע ימי המלחמה ומצב החירום על המשתמע מכך. החקירה בתיק זה טרם הסתיימה, ומן הדין בשל החשש האמור לאפשר למשטרה לסיימה ללא הפרעה. הוצגו בפניי פעולות חקירה שבדעת המשטרה לבצע בימים המבוקשים, ושוכנעתי כי בהתייחס לחלק מהפעולות לא ניתן לבצען אלא כאשר החשודה נתונה במעצר. עם זאת, איני מוצאת כי דרושים לשם כך מלוא הימים המבוקשים". המעצר הוארך כאמור ביום אחד בלבד.

להחלטה צורפה דבריה של הסטודנטית החשודה שאמרה: "חשוב לי לציין שאני נגד פגיעה באזרחים. אני סטודנטית להנדסה בטכניון, סובלת מהעדפה פוליטית, סובלת ממחיר גדול ועוברת הליך משפטי איתם. אני לא רוצה לשלם עוד. כאזרחים במדינה יש מחיר כבד לכולנו. כולם תוקפים אותי ברשתות חברתיות ובמדיה. סטודנטים לא רוצים ללמוד איתי. המצב הוא מצב חירום שכולנו עכשיו נתקפים מכל מיני דברים, אני לא תומכת בכלום ובאף ארגון".

בעקבות ההחלטה הגיש עו"ד עדי מנסור מארגון עדאלה ערער לבית המשפט המחוזי בנצרת, והשופט ערפאת טהא הורה לשחרר את הסטודנטית למעצר בית של חמישה ימים בבית הוריה והטיל עליה איסור להשתמש ברשתות חברתיות. טהא העיר שתוכן הפוסט שהעלתה וסמיכות פרסומו לאירועי 7 באוקטובר, ביחד עם דגל פלסטין, "מקיימים חשד סביר לעבירות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מי אתם הטכניון

    18 מקרים כאלו שהובאו הוכחות ברורות אפילו דברי נאצה מבחילים יותר – מטיוחים.

  2. הכסף שלנו מממן מחבלים

    כמה כסף המדינה נותנת/מסבסדת מוסד אקדמי על כל סטודנט שלומד בו? (במקביל לשכ"ל שמשלם הסטודנט)

  3. טאי

    לתת לה נסיעת חינם כיוון אחד לעזה שום דבר אחר לא בא בחשבון. שלילת נקודות הלימוד, שלילת אזרחות ונסיעה לעזה בלי יכולת לחזור.

  4. מאיר

    בע"ה שתאכל שקשוקה בגיהינום. אין לי ספק כי ההקלות שהיא מקבלת בלימודיה על פני היהודים אין להן גבול.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר