שלושה מתוך התיעודים של סטודנטים תומכי טרור בטכניון
שלושה מתוך התיעודים של סטודנטים תומכי טרור בטכניון

סטודנטים בטכניון: ההנהלה לא פועלת נגד תומכי טרור

סטודנט בטכניון טוען כי הוא העביר להנהלת המוסד 18 תיעודים נגד סטודנטים שהביעו תמיכה בחמאס וברצח ישראלים, אך הנהלת המוסד פתחה בהליכי משמעת נגד ארבעה סטודנטים בלבד, וגם הם חסרי שקיפות. הטכניון: "סטודנטית הושעתה היום זמנית מלימודים"

פורסם בתאריך: 26.10.23 18:03

סטודנטים בטכניון טוענים כי הנהלת המוסד לא פועלת נגד סטודנטים שהביעו תמיכה בחמאס וברצח ישראלים בעת מלחמה. הסטודנטים המוחים מביעים חרדה וחשש לגורלם, ואת הביקורת על ההנהלה הם מתחו בפוסטים ברשתות החברתיות.

"יש הרבה הוכחות לכך שמחבלים עשו לייקים ושיתפו פוסטים לפני שביצעו פיגוע בעצמם", אומר אחד מהסטודנטים, "יש כבר 18 תיעודים של תמיכה בטרור בקרב סטודנטים בטכניון שהוצגו להנהלה והועברו למשטרה. כתב N12 עמית סגל בעצמו פרסם בטלגרם שלו 16 תיעודים, והנושא עלה גם בגלי צה"ל. מדובר בסטודנטים שהביעו בפומבי תמיכה בטבח שביצע החמאס ב-7 באוקטובר, וממשיכים לזרום אלינו עוד ועוד תיעודים של סטודנטים נוספים שיוצגו לטכניון ולמשטרה".

לדבריו, מתוך 18 התיעודים שהוצגו לטכניון, הנהלת המוסד פתחה בארבעה הליכי משמעת בלבד, וגם הם חסרי כל שקיפות: "אנחנו אפילו לא יודעים אלו ארבעה תיעודים נלקחו להליך משמעתי, אז אנחנו לא יודעים ממי נצטרך להיזהר כאשר שנת הלימודים תיפתח. אנחנו גם לא יודעים מה זה אומר 'הליך משמעתי' ואיפה העניין הזה עומד. לא משתפים אותנו בזה. אנחנו נואשים, חרדים ומרגישים בסכנה קיומית".

 

 

עוד אמר הסטודנט כי "בשונה מאוניברסיטאות אחרות, הטכניון לא אמר לנו כלום בנושא – לא הודיע בצורה חד משמעית שתומכי טרור יסולקו מהקמפוס, לא השעה חשודים בתמיכה בטרור עד תום ההליכים, ובטח לא סילק סטודנטים שיש לנו ראיות חותכות שהם אכן תמכו בטבח הנורא. אנחנו מודעים לכך שיש מרצים ודיקנים מפקולטות מסוימות שבעצמם לא יודעים איך מתנהלים ההליכים המשמעתיים האלה ושלא נעשתה אפילו פעולה אחת בנושא אחרי כמעט שלושה שבועות. מתרגלים שוחחו איתי ושאלו מי הם הסטודנטים שהביעו תמיכה בטרור כי הם לא רוצים ללמד אותם".

מהטכניון נמסר בתגובה: "הנהלת הטכניון הודיעה כבר מעל לכל במה אפשרית שתגלה אפס סובלנות לביטויי תמיכה בטרור. צוות מיוחד שמונה על ידי נשיא הטכניון בדק לעומקן את התלונות שהתקבלו נגד 46 סטודנטים. כרבע מהתלונות לא נגעו כלל לאנשי הטכניון, ואחרות כללו גם האשמות כזב. ארבע תלונות הועברו לטיפול בית הדין המשמעתי לסטודנטים. היום (חמישי) הורה בית הדין בצו ביניים על השעייתה הזמנית מלימודים של סטודנטית ועל הרחקתה מקמפוס הטכניון עד למועד הכרעת הדין. מבלי להמעיט בחומרתה, נדגיש כי מדובר בתופעה מצומצמת בהיקפה, ואנו קוראים לשמור על מרקם החיים המשותפים בטכניון, בחיפה ובמדינת ישראל".

* כל התיעודים, כולל שמות הסטודנטים, נמצאים בידי "כלבו – חיפה והקריות"

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. לאמור את האמת

    כל סטודנט מושהה גורם למוסד אקדמי מפסיד כסף. עקרון מול כסף – הכסף מנצח.
    המידע חייב להגיע למשטרה/פרקליטות.
    עדיף לטכניון שהם יעשו את העבודה השחורה…

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הטכניון עושה תחרות עם האוניברסיטה איזה קן טרור יותר גדול

  3. יעקב

    אי אפשר לדרוש ממוסד להשכלה גבוהה, להתעסק עם מודיעין וחקירות.
    יש גופים שזה תפקידם—משטרה ושב"כ.

  4. סטודנטית

    הרחקה זמנית? אם היא תומכת בחמאס למה לא מפסיקים את הלימודים שלה לחלוטין?

  5. עדת ראיה

    לצערנו הטכניון כבר שנים עמוק בתוך הקונספציה הפוליטית במקום החזית האקדמית.
    ראינו כי גם בימי התקפת הסייבר המשתקת על הטכניון התרכז הנשיא בארגון הסעות למחאה והשתתפות הצוות בימי שיבוש.
    הטכניון איננו מוסד ציוני או פטריוטי.

  6. עופר

    הרחקה מהטכניון זה ברור. אבל איפה המשטרה? המחבלים האלה צריכים להיות בכלא.

  7. בוגר טכניון

    אם אכן נכון שהנהלת הטכניון לא עושה כלום בנידון – מה טוב.

    הנהלת הטכניון צריכה לנהל את הלימודים והמחקר והשירותים השונים בקמפוס הטכניון – ולא לנהל את הדעות הפוליטיות של התלמידים בטכניון, בין אם אלה דעות נאורות או בזויות, שוחרות-שלום או מחרחרות-מלחמה וכולי.

  8. מוטי

    הטכניון כרגע כבש בסערה את המקום הראשון ברשימת המוסדות הכי שמאלניים בארץ.
    הוא אנטי ציוני ואנטי דתי.
    פלא שהוא השעה 4 סטודנטים, כנראה עד שיפתח הסמסטר ההשעיה תתבטל (כי מי יזכור).

  9. אבי

    לדעתי זה לא תפקידו של המוסד. זה תפקידה של המשטרה הרשויות החוק לטפל בזה. שב"כ, משטרה, צבא וכד'..
    צריך לקום גוף ייעודי לנושא הזה עם סמכויות מתאימות שיטפל בהם. בכל הארץ. איתור, טיפול, והמשך מעקב. זאת אמורה להיות ייעודו של הגוף.

  10. לא חדש ולא מעכשיו

    סרטן אקדמי בצמרת מוסדות ההשכלה הגבוהה והמלג – הם שכפצ של הטרור נגד ישראל, במקום להאבק בו

  11. גיל

    כל זה בגלל שבשב"כ יש חולי נפש, בגלל עובדת שב"כ שנתנה להם כדורים פסיכיאטרים. וגם לרוני אלשיך. השב"כ ובית המשפט מסתירים את זה. היא רצחה את הזוג כדורי, ועוד אנשים רבים. והשב"כ משקר שוואסים אסעיד הוא הרוצח. תראו את הראיות.

    docdroid.net/SmwbQZR/9102023-pdf

  12. גיל

    כל זה בגלל שבשב"כ יש חולי נפש, בגלל עובדת שב"כ שנתנה להם כדורים פסיכיאטרים. וגם לרוני אלשיך. השב"כ ובית המשפט מסתירים את זה. היא רצחה את הזוג כדורי, ועוד אנשים רבים. והשב"כ משקר שוואסים אסעיד הוא הרוצח.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כתבה שיקרית ומטעה. הטכניון הקים גוף לברור התלונות ומעביר למשטרה את הממצאים. הטכניון לא צריך להשעות סטודנטים ערבים בגלל תלונות שקריות רק כדי לספק את התקשורת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר