פרופ' אורי סיון ופרופ' רון רובין (צילומים: דוברות הטכניון, יניב קופל)
פרופ' אורי סיון ופרופ' רון רובין (צילומים: דוברות הטכניון, יניב קופל)

המל"ג לוחצת על האוניברסיטאות: דווחו על גילויי תמיכה בטרור

כשבועיים וחצי לאחר שהמועצה להשכלה גבוהה דרשה מראשי האוניברסיטאות לדווח לה על אופן הטיפול בתלונות על סטודנטים שהביעו הזדהות עם חמאס ובעקבות סירובם למלא אחר ההוראה, המועצה פנתה שוב לראשי האוניברסיטאות עם אותה הדרישה

פורסם בתאריך: 6.11.23 11:49

המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) פנתה אתמול (ראשון) שוב לראשי האוניברסיטאות והמכללות בדרישה לדווח לה על אופן הטיפול בתלונות על סטודנטים שהביעו הזדהות עם חמאס, בדגש על הרשתות החברתיות. דרישה דומה נשלחה בחודש אוקטובר, ונכתב בה כי המל"ג תנקוט צעדים נגד מי שלא ימלא אחריה ותעקוב מקרוב אחר הטיפול.

כזכור, ב-18 באוקטובר פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי תשעה ראשי אוניברסיטאות, ובהם נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון ונשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין, כתבו לשר החינוך יואב קיש בשבתו כיו"ר המל"ג כי הם איבדו אמון בו בעקבות החלטה שהעביר המחייבת אותם לברר את "כל התלונות בגין ביטויי הזדהות עם מעשי הטרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי ולדווח למל"ג". לטענתם, הם עושים זאת ממילא, וההחלטה שהעביר השר נועדה לצבור פופולריות בעת שהאוניברסיטאות קוברות את מתיהן ונעשתה בחוסר סמכות.

 

 

השר קיש מסר אז בתגובה: "המל"ג קיבלה דיווחים על אודות תלונות על תמיכה והבעת הזדהות עם מעשי הטרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי על ידי סטודנטים וחברי סגל ממוסדות להשכלה גבוהה, וכי קיימים מקרים שלא טופלו על ידי המוסדות. המועצה בראשותי מגנה בחריפות התבטאויות של תמיכה, הזדהות והסתה למעשי טרור או פגיעה במדינת ישראל, לרבות על ידי סטודנטים או חברי סגל. כל חברי המועצה שהשתתפו בישיבת המל"ג, אשר חלקם הם נציגי האוניברסיטאות עצמן, הצביעו פה אחד בעד ההחלטה בתוצאה של 0:17 והסכימו באופן מובהק וללא צל של ספק כי יש לגלות אפס סובלנות בטיפול בנושא – וכך יהיה".

בעקבות הדברים קיים קיש פגישות וירטואליות עם נשיאי האוניברסיטאות שהסבירו לו כי דרישתו "משדרת אווירת הפחדה ושיסוי, פותחת פתח להלשנות ולסגירת חשבונות בין סטודנטים בקמפוסים במהלך המלחמה, ופוגעת בחופש האקדמי", והבהירו כי הם לא מוכנים לדווח למל"ג על פעילותם בנושא גילויי תמיכה בטרור. הפעם בחרו ראשי האוניברסיטאות לא להגיב לדרישה החדשה של המל״ג.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אקדמיה חולה בראש

    כרגיל ההנהלה המשתפנת של האקדמיה מאשימה את הסטודנטים שמדווחים להם על סטודיטים תומכי טרור
    בכך שהם "יוצרים שסעים".
    אם היו מביאים להם התבטאות נגד ערבים בפייסבוק של סטודנטים יהודים היו מעמידים לועדת משמעת מיידית ומסלקים.
    אבל כשיש הסתה אנטישמית נגד יהודים אז מי שמדווח עליה הוא בעיני הנהלת הטכניון והאוניברסיטה הבעיה… לא ההסתה עצמה.
    אין גבול תגידו??
    באמת אין גבול ??????

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קיש(לון) : בלה בלה בלה
    ראשי האוניברסיטאות: …..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר