הפקולטה לרפואה של הטכניון (צילום: Golf Bravo, via Wikimedia Commons)
הפקולטה לרפואה של הטכניון (צילום: Golf Bravo, via Wikimedia Commons)

רף הפסיכומטרי ללימודי רפואה ירד ב-80 נקודות

פורום דיקני הפקולטות לרפואה בישראל מנמיך את רף הקבלה ללימודים לסטודנטים שהחלו ללמוד בחו"ל ומעוניינים להשלים את לימודיהם בארץ, והוא יהיה 650 במקום 730. המטרה: לתת מענה לצורף הדחוף בכוח אדם במערכת הבריאות. השינוי הוא רק לשנת הלימודים הנוכחית

פורסם בתאריך: 28.12.23 11:11

ההקלות מרחיקות הלכת בתחום לימודי הרפואה בישראל לא עוצרות. פורום דיקני הפקולטות לרפואה בישראל, אשר פועל במסגרת ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) מנמיך את רף הקבלה ללימודים לסטודנטים שהחלו ללמוד בחו"ל ומעוניינים להשלים את לימודיהם בארץ, והוא יעמוד מעתה על 650 במקום 730. מטרתה של הנמכת הרף לתת מענה לצורף הדחוף בכוח אדם במערכת הבריאות, והשינוי הוא רק לשנת הלימודים הנוכחית (תשפ"ד).

מדובר בתיקון למתווה בנושא שפורסם בתחילת דצמבר, והוא מיועד לסטודנטים שגויסו בצו 8 או לאלו שנרשמו ללימודים בארץ ופספסו את הרף בנקודות בודדות. נוסף על כך, סטודנטים שלומדים בחו"ל בשנה השנייה והשלישית ואשר לא קיבלו ציון פסיכומטרי של 650, יוכלו להתקבל אם ממוצע ציוניהם בכל הקורסים שלמדו הוא 80 ומעלה.

בהודעת הפורום הודגש: "למען הסר ספק, בהכירנו את ההבדלים הרבים בין תוכניות הלימודים השונות ואת העומס הרב בתוכניות בישראל, יש להניח שחלק גדול מהמתקבלים ייאלץ לחזור על שנת לימודים אחת לצורך השלמות על מנת להבטיח הצלחה בלימודים".

 

 

כמו כן, סטודנטים בשנה ב' ובשנה ג' יוכלו לצבור ניקוד אקדמי במתכונת של חילופי סטודנטים. במתווה זה, הסטודנט ישלים את לימודיו ויקבל את התואר ממוסד האם בחו"ל.

סטודנטים שלומדים בחו"ל בשנה החמישית והשישית, המוקדשות לביצוע סבבים קליניים בבתי חולים, יזכו גם הם להקלות. "משרד הבריאות יפעל לקבלת אקרדיטציה אקדמית לסבבים קליניים שיתבצעו בבתי חולים בישראל", נכתב בהודעת הפורום. "ניתן יהיה לבצע את הסבבים בישראל במימון משרד הבריאות. החלוקה לבתי החולים תתואם על ידי פורום דיקני הפקולטות לרפואה. התואר יינתן על ידי המוסד בחו"ל ובהסכמתו".

כזכור, בתחילת דצמבר הודיע פורום דיקני הפקולטות לרפואה כי גובש מתווה לקליטת סטודנטים, אשר לומדים רפואה בחו"ל וגויסו בצו 8 ואינם יכולים לחזור ללימודיהם, בפקולטות לרפואה בישראל בעקבות המלחמה. כמו כן החליט הפורום כי מועמדים ללימודי רפואה בשנת הלימודים הקרובה בישראל, שלא נרשמו או התקבלו ללימודים בחו"ל, עברו את כל מסלול הקבלה לרפואה ולא התקבלו לאף אחד מבתי הספר לרפואה בישראל, יוכלו בכל זאת להתקבל ללימודים

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר