אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)
אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)

"כולנו מתביישים להיות חלק מהאוניברסיטה בעת הזו"

בנאום תקיף נגד הנהלת אוניברסיטת חיפה אמר יו"ר אגודת הסטודנטים אלעד עסיס: "כמה צביעות נדרשת כדי לארגן עצרת הזדהות כזו עם משפחות החטופים כשבוע בלבד אחרי שהחזרתם לפה תומכי טרור? זו בגידה במדינת ישראל"

פורסם בתאריך: 14.1.24 12:51

דברים קשים של יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה על הנהלת המוסד האקדמי. בטקס שנערך היום (ראשון) באוניברסיטה לציון 100 ימים לשבת השחורה ולהימצאותם של החטופים בשבי החמאס עלה יו"ר אגודת הסטודנטים אלעד עסיס לנאום ואמר: "כולנו מתביישים להיות חלק מאוניברסיטת חיפה בעת הזו".

"היום אנו מציינים מציאות בלתי נתפשת", אמר עסיס, "100 ימים שבהם נמצאים היקרים של כולנו בשבי חמאס. 136 חטופים וחטופות נותרו בידי האויב. הלב שלי באמת כואב. אני לא מסוגל לקרוא את מה שכתוב, לא כשאני מסתכל עליכם. הנהלת האוניברסיטה המכובדת, אני מסתכל עליכם, אני מקשיב לדברים שאמרתם ואני תוהה לעצמי – כמה צביעות? כמה צביעות נדרשת כדי לארגן עצרת הזדהות כזו עם משפחות החטופים כשבוע בלבד אחרי שהחזרתם לפה תומכי טרור? החזרתם את אותם הסטודנטים שתמכו בחיות האדם שחטפו את מי שעבורם ארגנתם את העצרת".

 

 

עסיס הוסיף: "אני מתבייש, ואני אומר לכם – רובה המוחלט של קהילת האוניברסיטה – יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים – כולנו מתביישים להיות חלק מאוניברסיטת חיפה בעת הזו. מה שעשיתם זו בגידה בנו, בציבור הסטודנטים, אבל חמור מכך – זו בגידה בהם (מצביע על תמונות החטופים שהוצבו מאחור; ב"כ). זו בגידה בחטופים, זו בגידה במשרתי המילואים, באנשי כוחות הביטחון ובקורבנות 7 באוקטובר. זו בגידה במדינת ישראל. ודווקא היום אני אומר לכם – זה הזמן שלכם לתקן את הטעות. אבל עד שתעשו את זה אנחנו נתמוך במשפחות החטופים, הלב שלנו איתם. אבל אנחנו נעשה את זה מבמה אמיתית וכנה, לא מפה".

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה: "אנו מצרים על כך שיו"ר אגודת הסטודנטים בחר לפגוע במכוון במטרה לשמה עצרה היום כל מדינת ישראל – לקרוא לשחרור כל החטופים והחטופות. דבריו היו מסולפים ומגמתיים, ולא כיבדו משהו שהוא גדול הרבה יותר מהאוניברסיטה או מאגודת הסטודנטים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

29 תגובות
  1. סטודנט אנונימי

    הוא צודק. הנהלת האוניברסיטה גורמת בהחלטותיה המזעזעות לתחושת חוסר ביטחון משוועת בקרב הסטודנטים. חברותיי לספסל הלימודים שיתפו אותי בתחושותיהן ומבחינתן מרחף איום ממשי על ביטחונן. הן לא יודעות מה שמות המושעים, כיצד הם נראים ולכן אין להן אפילו אמצעים לדעת ממי להיזהר. אני תוהה איך מצופה מאיתנו לשים מבטחנו באוניברסיטה שלוקחת החלטות כאלו.

  2. בוגרת לשעבר

    לצערי הרב, מאז,ומתמיד אוניברסיטת חיפה היתה נטתה להבליג ולהתעלם מכל פרובוקציה שהתקיימה בקמפוס בשם הגוש הפלסטיני. ואני מדברת 40 שנה אחורנית.
    עצוב לי לשמוע שעדיין אותו גוש מרשה לעצמו להביע מחאה, להכריז על גאוותם הפלסטינאית בראש חוצות והאוניברסיטה ע"עוצמת עיניים" בשם חופש הביטוי.
    אסור לתת לזה יד. אסור לתת לזה ביטוי. מספיק לטמון את הראש בחול ולחשוב שהכול יעבור מעל ולא יחלחל פנימה.

  3. לאמור את האמת

    באוניברסיטת ביר זית בלב הכרמל בקומה העליונה יושבים מנהלים שמנותקים מהמציאות כי בגובה הזה חסר חמצן למוח

  4. חיפאי

    עזבו אותו מחטופים, זה משעמם אותו. הוא מעדיף בהרבה ציוץ אצל ינון מגל.

  5. מנחם

    במכללות החרדיות אין מחבלים.תעזבו את האונביברסיטאות למחבלים ולשמאלנים ,שיהנו….

  6. ענת

    מה האוניברסיטה לא תעשה בשביל עוד סטודנטים ועוד כסף. אולי שתפרסם תגובה למה היא ויתרה להם? מאיזה נימוקים מלומדים החליטה לוותר למי שיורק לבאר, לא יורק, מקיא לבאר שהוא שותה ממנה?
    כל הכבוד עסיס. מחר אני מצטרפת לאגודה.

  7. ליהי

    אוניברסיטה בושה. אין גבול לחנופה לעוכרי ישראל היושבים בספסליה. גם בתקופתי המקום שרץ בהם וגם האווירה. נותנים לאסלאמיסטים להרגיש "בעלי הבית". צבועים שנהנים מכל הזכויות וצועקים "כיבוש". תומכים בטרור בגלוי, ועכשיו גם קיבלו גיבוי במקום סילוק.

  8. ליהי

    אוניברסיטה בושה. לא די בכך שהיא בינונית ברמה גם אין גבול לחנופה לעוכרי ישראל היושבים בספסליה. גם בתקופתי המקום שרץ בהם וגם האווירה. נותנים לאסלאמיסטים להרגיש "בעלי הבית". צבועים שנהנים מכל הזכויות וצועקים "כיבוש". תומכים בטרור בגלוי, ועכשיו גם קיבלו גיבוי במקום סילוק.

  9. נטלי

    רוב של פרופסורה של ישראל, ולא רק באוניברסיטת חיפה, הם פרו-פלסטינים. לא מעניין להם מדינת ישראל ולא עם. הם חיים באולם חלומות שלהם. הם לא מבינים שיום אחת הילדים או נכדים שלהם יעברו אותו גיהנום, כמו שהיה ב 7 לאוקטובר. הכי מצחיק מתי שהם מדברים על דמוקרטיה, כי דמוקרטיה שלהם וחופש ביטוי תמיד חד צדדי. עם זה היה בארצות הברית כבר היו בשימוע בקומגרס

  10. עסיס שופר

    סתם גזען צעקן
    קשה תמיד לשמוע דעות נוספות אה
    הבושה מתה מבושה
    מתביישים בך חלאה

  11. פרח

    עובדות:היו סטודנטים וסטודנטיות שהיללו את הטבח? כן? דווחו עליהם לרשויות החוק.והוציאו אותם מהאוניברסיטה.
    וכל המוחים כנגד הנהלת האוניברסיטה עשו מעשה.אל תמשיכו ללמוד שם.אל תהיו בבחינת "טובל ושרץ בידו"

  12. יהודה 1

    תתביישו כלל מחנכי האוניברסיטאות המובילים את עם ישראל לכיליון כמו סייעני הנאצים תתביישו לכם משאלות מוות לא במדינת היהודים

  13. גילה

    מכירה את האוניברסיטה כ 35 שנה . לפחות ב 2 העשורים האחרונים ולמעלה מזה הערבים מרשים לעצמם להפגין לזלזל ולהתרבות בחוגים ברמה של לעבור במסדרונות אתה שומע ורואה רק ערבים. זה נורא . החוצפה שלהם בהשתרשות חופש הביטוי נגד המדינה מחוייבים עצירה מוחלטת של לימודיהם !!!!!!!!!!!!!!! ובמיוחד לבטל זהותם. הגיע הזמן שבוגדי המדינה אלה שרק מקבלים ממנה וברוב חוצפתם מחזירים בשנאה אנטי יהודים ואנטי המדינה .

  14. דוד

    בטכניון אותו הדבר. הכלה וגיוון. גיוון והכלה. מכבסת מילים שכל מטרתה לאפשר לתומכי טרור ללמוד ולפעול בקמפוס ללא הפרעה. ועוד עושים לנו סדנת אקורד איך לגרום להם להרגיש נוח ולא להגיד מילים ציוניות כדי שלא לעורר בהם הטרוריסטים המסכנים אי נוחות

  15. עסיס פוליטיקאי קטן

    מדברים על בגידה, כל תומכי החמאס הימניים??? עדיף שישתקו!!

  16. לא כולנו מתבישים בצהובון העלוב שלכם

    חיפה רחוקה מלהיות מושלמת
    אבל היא עיר מעורבת צבעונית ומקיימת חיי דו קיום
    גם אם זה לא מוצא חן בעיני גזענים כמוכם

  17. דוד סמבוסק כשר

    צודק בכל מילה. מוסד אקדמי צריך להוקיע משורותיו כל מי שאינו נאמן לערכי מדינת ישראל. רוצים לתמוך בחסאס זה בסדר ולא על חשבון המיסים שלי. שילכו ללמוד במוסדות בשטחים או בירדן או בטורקיה. יש להבדיל בין הכלה וגיוון ולבין שלילת זכות הקיום של עם ישראל. זו הדוקטרינה של חמאס ולכן כל תומך חמאס מקומו בארץ אחרת ובוודאי לא במוסד ישראלי שממוקם מכספי האזרחים שרוצים לחיות בדו קיום אמיתי.

  18. מסתערב

    אוניברסיטת חיפה מזמן הפכה לכפר עכברושי גועל נפש התקבלתי לרפואה אבל לא ילך ללמוד שם מעדיך את תל אביב או ירשלים שיפסיקו להכניס מחבלים ללמד הנדסה ודקה אחרי מכינים מטען חיפה דיייי עם העכברושים יש גבול זה פשוט מגעיל הרגשה של כפר ערבי בעזה

  19. בוגרת שלא תחזור למוסד הזה לעולם

    מוסד פח, עם הנהלה פח, לא סתם שנים של המוסד הזה הפך להיות ערברסיטה. כל הזדמנות שיש מכניסים פוליטיקה, מאפשרים מחדלים, תקועים במגדל השן ולא נגעשים לכולם, חלק מהמרצים תקועים בגלל שהם עם הסכם שכר מתקופת הדינוזאורים , כמעט על אספקט בה לוקה בחסר. לא מפתיע אבל כואב כל כך.
    הכסף מגלגל את העולם וגם את המוסד הנלוז הזה, מה כם יעשן ללא כספי הסטודנטים???

  20. אורנה

    יש גם מרצים יהודים שתומכים בטרור וממשיכים ללמד. כנסו לפייסבוק שלהם. הם לא מסתירים כלום. גועל נפש

  21. טרומפלדור

    רק בזכות הרוח מדינת ישראל קמה מתופת הגלות והאנטישמיות. אוניברסיטת חיפה במקום לחזק רוח זו – פוגעת בה אנושות. בעוד חיילי צה"ל נלחמים בחירוף נפש – אוייביהם מוחזרים לספסל הלימודים. אשמח באם האוניברסיטה תואיל בטובה להסביר את תגובתה כי יו"ר אגודת הסטודנטים מתעלם מדבר גדול יותר. מה גדול יותר מהאמת כי בינינו חיים אנשים המתנגדים לעצם קיום מדינת ישראל, ואין זה מפריע להם לקבל סבסוד ללימודיהם כאשר סטודנטים אחרים נלחמים כדי שיוכלו ללמוד.

  22. הציוני בוגר לשעבר!

    צר לי שתחושותי לגבי כל השחצנים/ מתנשאים ופארצ'בים הארורים למיניהם כעת מגיחים מהחורים ומדיפים צחנת שנאת ישראל

  23. חיפאית

    בושה של אוניברסיטה… מחבקת תומכי רוצחי ילדים ואונסי נשים.
    נאורות לשמה.

  24. מחרחר ריב

    עסיס הזה ביביסט מחרחר ריב ומדון. בושה שהוא יו"ר האגודה שלי

  25. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה אתם מצפים בדיוק מהאוניברסיטה המוסלמית היחידה בעולם, שמקבלת יהודים?
    בזיוניברסיטת חרפה. אם שר החינוך ושר הפנים לא היו כאלה אפסים, הם היו סוגרים אותה מזמן.

  26. אחת העם

    לא. ברור מה לא בסדר
    שהם הביעו את כאבו של העם הפלשתיני?
    זה תומך טרור?
    אין ספק שארועי 7 באוקטובר איומים ונוראים, אבל גם בצד פלשתיני יש ילדים, נשים, זקנים… האם החמאס הוא הסרגל המוסרי שלנו?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר