חיים טובים בגיל הזהב (צילום: Photographee_eu / shutterstock.com)
חיים טובים בגיל הזהב (צילום: Photographee_eu / shutterstock.com)

המתכון לאריכות ימים

מתחמי הדיור המוגן התפתחו בישראל החל משנות ה-50 ומציעים לבני הגיל השלישי אלטרנטיבה איכותית לחיים עצמאים בבית שמספק מעטפת שירותים תומכת, דירות מרווחות ופיקוח רפואי צמוד לצד ומגוון עשיר של פעילויות, תרבות וחיי קהילה תוססים

פורסם בתאריך: 2.7.21 14:08

על פי נתוני קבוצת גיאוקרטוגרפיה משנת 2019, בישראל חיים כמיליון בני אדם בגילאי 65 ומעלה, מתוכם כ-450 אלף בני יותר מ-75 שנה. הגיל הממוצע המוערך בבתי הדיור המוגן הוא 70, והוא נמצא במגמת עלייה, שכן חלקם של בני הגיל השלישי באוכלוסייה צומח במהירות, כתוצאה של מערכת בריאות מתקדמת לצד עלייה ברמת החיים, שבאה לביטוי בעלייה ביכולת לרכוש שירותי רפואה מתקדמים, תזונה בריאה ושמירה על אורח חיים בריא. לפי התחזיות, עד שנת 2035 יחיו בישראל כ-1.6 מיליון קשישים.

כ-2 אחוז מכלל בני הגיל השלישי בישראל חיים בדיור מוגן. ברחבי המדינה קיימים כ-90 בתי דיור מוגן שבהם מתגוררים מעל 15,000 דיירים. בתי הדיור המוגן בישראל הציעו פתרון לאוכלוסייה הבוגרת כבר מאז שנות ה- 50. עד שנות ה-80 הייתה זו מסגרת דיור שהסקטור הוולונטרי שלט בה במסגרות של קבוצות כדוגמת יוצאי מזרח אירופה או חברי הסתדרות העובדים הכללית, ואילו הסקטור הפרטי היה כמעט לא פעיל. מציאות זו השתנתה החל מאמצע שנות ה- 80, כאשר יזמים פרטיים הפכו שחקנים ראשיים בתחום.

בשנת 2012 נחקק חוק הדיור המוגן, תשע"ב – 2012, שכלל הסדרים חוקיים בקשת מגוונת של נושאים, ביניהם, חובת האחזקה ברישיון הפעלה של בית דיור מוגן והתנאים הנדרשים לשם כך, זכויות הדיירים ועוד. בשנת 2018 נערכו מספר שינויים בחוק, כאשר המהותי שבהם עסק בהבטחת כספי הפיקדון של הדיירים.

אילו יתרונות מציע המעבר לדיור מוגן?

חשוב לציין כי בני הגיל השלישי נוטים לעבור לבית דיור מוגן בקרבת העיר בה התגוררו, וזאת כדי לשמור על הסביבה המוכרת להם וכן על מנת להישאר קרובים למשפחה והחברים. הם עצמאים ומעוניינים להמשיך לקיים אורח חיים רגיל.

סביבת מגורים יוקרתית, מגוון של פעילויות וחוגים וקהילה תוססת, הם היתרונות העיקריים של הדיור המוגן. מסגרת זו מותאמת בעיקר לבני גיל הזהב המעוניינים לחיות בסביבה עשירה בפעילויות, אשר תעניק להם איכות חיים.

חלק גדול מבתי הדיור המוגן מאובזרים במתקנים רבים ביניהם חדר כושר ובריכה, מספרה, שירותי קוסמטיקה, ספריה, אולם תיאטרון, חדרי פעילות, ספא וג'קוזי, ושירותי ניקיון. המקום מציע לדיירים מבחר חוגים, החל מלימודי שפות, שחמט וברידג', חוגי ספורט, לימודי אקטואליה, תנ"ך והיסטוריה וכלה באומנות, ציור, תכשיטים וסריגה. כל אלה מצטרפים לטיולים והרצאות ופעילות תרבותית עשירה.

בני הגיל השלישי נהנים ממגורים בדירות מרווחות, המאובזרות בכל הנדרש לחיים נוחים ונעימים, בתנאים מצוינים, לצד השגחה רפואית מלאה שכוללת סיוע בנטילת תרופות, בדיקות דם ומעקב אישי באמצעות רופא הבית, צוות מטפלים ואחיות מוסמך.

בחלקם הגדול של בתי הדיור המוגן כניסות מאובטחות, לחצני מצוקה בדירות, מה שמגביר את תחושת הביטחון, לצד שירותי תיקונים זמינים, ביניהם אינסטלציה, חשמל וכדומה.

מבחינת הקולינריה האפשרויות מגוונות, ישנם מתחמים בהם חדר אוכל, מסעדה, קפיטריה, שירותי קייטרינג או בנוסף, אפשרות לדירה מאובזרת במטבח לבישול עצמי. במתחמי הדיור המוגן הדיירים שומרים על תזונה מאוזנת, המזון מותאם לדיאטה האישית של כל אחד ורבים מעדיפים את האכילה בצוותא

מרבית המקומות נמצאים במיקומים נוחים ומספקים הסעות לנקודות מרכזיות, מרכזי קניות, בדיקות רפואיות, יש גם את אלה שנוהגים, אך מי שבוחר שלא לנהוג נהנה משירותי הניידות במתחם.

הדיירים מעורבים בנעשה בבית, יש ועד דיירים פעיל שעובד בצמוד להנהלה, הדיירים מתנדבים בבית ובקהילה. עם זאת הפרטיות נשמרת, והדייר יכול לבחור את מידת מעורבותו ומידת השתלבותו בחיי החברה.

במתחמים רבים קיימת מחלקה סיעודית וכך כאשר מצבו של הדייר אינו מאפשר לו עצמאות הוא עובר להתגורר במחלקה, המספקת טיפול רפואי מוקפד מבלי הצורך לעבור ולהסתגל למקום חדש.

התשלום משתנה מבית לבית וכולל מבחר אפשרויות בהתאמה ליכולותיו הכלכליות של האדם, עם פיקדון, בלי פיקדון, תשלום על בסיס חודשי וכן הלאה, כמו כן, ישנם שירותים אשר דורשים בעבורם תשלום נוסף.

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בהיצע יחידות הדיור בענף הדיור המוגן לצד העלייה בביקושים, במיוחד בעקבות נגיף הקורונה, שהגביר את הצורך של בני הגיל השלישי לצאת מהבית, לאחר שחוו בדידות קשה, סגרים וניתוק מהמשפחה והחברים. כך בדיור המוגן הם מקבלים את כל מה שחסר להם בבית ובעיקר, תשומת לב ויחס אישי.

בחיפה מספר מתחמים מובילים לדיור מוגן איכותי, המהווים חלופה נאה למגורים בסביבה הטבעית, במקום שמציע אריכות ימים בתנאים מיטיבים.


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר