שיקום רצפת אגן - מארי נתיב
שיקום רצפת אגן - מארי נתיב

נכון או לא נכון- חמישה מיתוסים נפוצים על רצפת האגן

פורסם בתאריך: 20.9.18 15:05

להלן חמישה מיתוסים נפוצים על רצפת האגן, האם הם נכונים או לא?

1. כדי להתרוקן בשירותים כמו שצריך, כדאי ללחוץ.
לא נכון! כאשר אנו הולכים לשירותים ההתרוקנות אמורה להתרחש ללא מאמץ הכולל לחץ או דחיפה. נשתדל לשבת בנוחות, במידת הצורך ניתן להגביה מעט את הרגליים על שרפרף ולרכון עם הגב לפנים. נרפה את השרירים, במידה ויש קושי בהרפיה ניתן לשלב נשימות – לפתוח קלות את הפה ולהוציא את האויר בנשיפה ארוכה ואיטית.

2. לפני נסיעה או יציאה מהבית כדאי להתרוקן "ליתר ביטחון"
לא נכון! רובינו הורגלנו עוד מילדות לגשת לשירותים על מנת להתרוקן- לפני סרט, נסיעה ארוכה או יציאה מהבית. דבר זה מרגיל את השלפוחית שלנו לקיבולת נמוכה מהרצוי. שלפוחית בריאה ומערכת שרירית תקינה מאפשרת לפחות 3 שעות בין הביקורים בשירותים.

3. תדירות בריאה ליציאות היא לפחות פעם ביום.
לא נכון! לכל אחד יש את קצב פעילות המעיים התקין האישי והייחודי לו. ישנם אנשים להם תהיה פעילות מעיים בתדירות דו יומית, חד יומית ואפילו פעם בשלושה ימים. חשוב לציין כי במידה וחל שינוי בתדירות הרגילה לאדם עצמו, כך שהתדירות עלתה או ירדה, יתכן ומדובר בבעיה ויש לפנות ליעוץ.

4. כדאי לתרגל חיזוק של שרירי רצפת האגן בזמן ההתפנות בשירותים.
לא נכון! עצירה חוזרת של זרם השתן בשירותים "מבלבלת" את המערכת – אנו משבשים את המנגנון היעיל של ההתרוקנות ולאורך זמן עלולה להיות פגיעה ביכולת ההתרוקנות התקינה. בנוסף, דבר זה עלול לגרום לשארית שתן בשלפוחית- מה שעלול להביא לדלקות בדרכי השתן. מומלץ לנסות פעם אחת בלבד לעצור את זרם השתן על מנת לוודא שאנו מצליחים לכווץ את השרירים באופן יעיל ולאחר מכן להמשיך לתרגל בנפרד.

5. כאשר ישנה צניחה של אברי האגן ניתוח אינה האופציה היחידה.
נכון מאד! בבעיית צניחה של אברי האגן, בדרגות הקלות יותר, פיזיותרפיה של רצפת האגן יכולה להיות פתרון יעיל ולא פולשני. הפיזיותרפיה אינה מפחיתה את דרגת הצניחה אולם היא יכולה לשפר את הסימפטומים ואי הנוחות הקשורים בכך ומהווה פיתרון יעיל לנשים שהינן מועמדות לא טובות לניתוח או לנשים המתכוונות להמשיך וללדת בעתיד.
לפרטים נוספים ניתן לפנות למרפאת שיקום רצפן אגן הפועלת במכון לפיזיותרפיה בבית החולים למספר בטל. 04-8359533. במסגרת מרפאה זו אנו מטפלים במגוון ליקויים נפוצים בתפקוד רצפת האגן כגון דליפות שתן או צואה, עצירות, צניחת איברים, כאב אגני ובעיות בקיום יחסי מין.
הטיפול במרפאה מתבצע על ידי פיזיותרפיסטיות שהוסמכו לטיפול בתחום, ניתן מענה מיוחד לגברים, ולנשים דתיות על ידי פיזיותרפיסטית שומרת מצוות.

התשלום לטיפול באמצעות התחייבות מקופת החולים או באופן פרטי.

מידע נוסף בלינק>>> http://www.b-zion.org.il/pages/899.aspx

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר