השתלות שיניים במרכז הרפואי בני ציון
השתלות שיניים במרכז הרפואי בני ציון

שיטת השתלות שיניים ביום אחד – ביחידת פה ולסת במרכז הרפואי בני ציון

יחידת פה ולסת בבית חולים בני ציון מבצעת אבחנות וטיפולים במחלות, גידולים, עיוותים מולדים ונרכשים של חלל הפה, הלסתות ועצמות הפנים. ד"ר שמיר הינו מנהל היחידה לכירורגית פה ולסת והוא כאן כדי להסביר לנו על שיטת הטיפול להשתלות שיניים ביום אחד במרכז הרפואי

פורסם בתאריך: 5.11.18 09:59

למי מיועדת שיטת טיפול השתלות השיניים ביום אחד?

"שיטת הטיפול ביום אחד מיועדת למצב בו השיניים כבר אינן ברות שיקום עקב עששת או מחלת חניכיים מתקדמת. מרפאות פרטיות רבות מחליטות לעקור שיניים למטופלים בעוד שפעמים רבות ניתן להציל את השיניים. כבית חולים אקדמי, אנו בבני ציון בוחנים כל מקרה ומקרה לעומק ובאופן כללי, מתייחסים לרפואת שיניים כרפואה כללית לכל דבר. במידה וניתן לשקם את השיניים אנחנו בראש ובראשונה נמליץ להציל אותם ולעולם לא נעקור שן בריאה. במידה ואבחנו כי יש צורך אמיתי לביצוע השתלה, נבצע את ההשתלה בשיטת ייחודית ומתקדמת אשר נותנת מענה גם לחלק ניכר מהמקרים אשר טופלו בעבר באמצעות השתלות מורכבות ונמשיך לשיטת ההשתלה ביום אחד".

מהו הליך הטיפול?

"השיטה שלנו מבוססת על החדרת שתלים בזווית קיצוניות של עד ל-45 מעלות, כולל התקנת שתלים בעצמות הלחיים (שתלי זיגומה) כך שניתן להימנע מהצורך בבניית עצם בחללי הסינוס בלסת העליונה ומהצורך בהגבהת עצם בלסת התחתונה. המטופלים מקבלים מערכת שיניים זמנית ולא נשלפת ימים ספורים לאחר הניתוח, כך שאיכות החיים שלהם משתפרת באופן מיידי. לאחר 6-4 חודשים מותקנת מערכת השיניים הסופית.
מטופל שלא מעוניין לשאת תותבות נשלפות, יכול גם ליהנות משיטה זו אשר מאפשרת עקירות שיניים, התקנת שתלים דנטליים והתקנה של שיניים קבועות במקום תותבות נשלפות.

הטיפול נמשך שעות בודדות, שבמהלכן נעקרות כל השיניים החולות בלסת, השתלים מוחדרים ונלקחות מידות להתקנת מערכת שיניים זמנית אשר אינה נשלפת (לעומת שיניים תותבות הנשלפות באופן עצמאי). הטיפול מתבצע בחדר ניתוח בהרדמה מלאה (לא טשטוש) ובהשגחה רפואית.
אחרי מספר חודשים כאשר החניכיים מחלימות והשתלים נקלטים, אנחנו מחליפים את מערכת השיניים הזמנית למערכת שיניים קבועה בהתאם לדרישות האסתטיות של המטופל תוך אבחון צרכי המטופל.

מה צריך לדעת עוד לפני שבוחרים לבצע השתלת שיניים?

"קודם כל, אם אפשר לשמור על השיניים הטבעיות זה הדבר הכי טוב שיש. חשוב לזכור שטיפול של השתלות שיניים מתאים אך ורק לשיניים שאינן ברות שיקום. כמו כן, במידה והמצב לא בר שיקום, חשוב לדעת כי השתלות השיניים אינן פתרון קסם. יש לתחזק את הטיפול לאורך זמן ממש כפי שאנחנו מתחזקים את הרכב שלנו. יש להגיע פעם בחצי שנה לניקוי אבנית ויש להתחייב לתחזק את העבודה השיקומית לאורך זמן, כי אחרת היא לא תשרוד".

ד"ר שמיר ממליץ: "חשוב להיבדק פעם בחצי שנה אצל רופא שיניים בעיקר כדי לעשות אבחנה מוקדמת של פתולוגיות או גידולים שיכולים להופיע בחלל הפה ללא קשר למערכת השיניים"

ד"ר שמיר הינו רופא שיניים משנת 2004, בוגר בית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת תל-אביב. כמו כן, הוא מומחה בכירורגיה פה ולסת ובעל תואר מוסמך בביולוגיה תאית מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת תל אביב . כיום ד"ר שמיר מנהל את היחידה לכירורגיה פה ולסת במרכז הרפואי בני ציון בה מבצעים אבחנות וטיפולים במחלות, גידולים, עיוותים מולדים ונרכשים של חלל הפה, הלסתות ועצמות הפנים.

בבית החולים קיימות יחידות נוספות כמו מרפאה לרפואת הפה, יישור שיניים ומרפאה לחולים סיסטמיים. כמו כן, במרפאה בדיקות וטיפולי שיניים לילדים ורפואת שיניים משלימה הכוללת אורתודנטיה ושיננית.

למידע נוסף בקרו באתר >> http://www.b-zion.org.il/pages/5897.aspx

ד"ר דרור שמיר

 


הכתבה השיווקית נכתבה בשיתוף עם המרכז הרפואי בני ציון


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר