דולות בחיפה והצפון (אילוסטרציה: Ingimage)
דולות בחיפה והצפון (אילוסטרציה: Ingimage)

דולות בחיפה והצפון שאתן חייבות להכיר

למרות המשפחה הקרובה והבעל, נשים רבות חוות קושי ובדידות במהלך תקופת ההריון. מטרתה של הדולה היא להוות ליולדת תמיכה מלאה ובעיקר להיות שם בשבילה ובשביל הבעל בכל הרגעים הקשים. הנה רשימה של דולות מומלצות בצפון שייסיעו לכם לעבור את תקופת ההריון בקלות ובהנאה

פורסם בתאריך: 22.11.18 11:41

הכירו את הדולה רבקי פריד

עשרים שנה שרבקי פריד היתה רואת חשבון. יום אחד מצאה את עצמה מוקפת מכל הכיוונים בנשים הריוניות כואבות, ורבקי שעברה שלושה הריונות טבעיים, אספה את כל יכולות ההכלה וההקשבה שלה ובאופן טבעי מצאה את עצמה מעניקה תמיכה ואוזן קשבת מכל הלב. ברגע של הארה הבינה שזה הייעוד שלה – לאפשר לנשים חווית הריון ולידה טובים. משם הדרך הייתה קצרה והיום היא דולה מוסמכת מטעם מכללת "ללדת", חברה בצוות של המלונית החדשה בחיפה והנציגה הצפונית של מיזם "גדולה".

אז מה זה דולה?

"דולה היא תומכת לידה שמכירה שיטות שונות לטיפול, תמיכה ועזרה בתקופת ההריון" מספרת רבקי. "הדולה מהווה מקור מידע מקצועי אינפורמטיבי ותמיכה רגשית כאשר היא מלווה את האישה לאורך כל ההריון עד לאחר הלידה".

למה צריך דולה אם יש מיילדת?

"לכל מיילדת יש בין שלוש לארבע לידות במשמרת בהן היא מטפלת. לעומת מיילדת, הדולה נותנת תמיכה רציפה לבני הזוג לאורך כל הלידה מהשלבים הראשונים ועד שלב ההתאוששות ללא קשר למשמרות ועם מתן תשומת לב ייעודי ליולדת"

סט רחב של כלים

רבקי רכשה ארגז כלים רחב במשך השנים שבעזרתם היא מטפלת. מלבד העובדה שהיא מדריכת הנקה, מדריכת הכנה ללידה ומדריכת עיסוי תינוקת, רבקי מעניקה במהלך הליווי טיפולי שיאצו, רפלקסולוגיה, הומיאפתיה וארומתרפיה. בנוסף, רבקי מוסמכת בשיטת 'ספינינג בייביז': תרגילים המסייעים לעובר בדרכו לתעלת הלידה ומשתמשת בשיטת "היפנובירת'ינג" המבוססת על שיטות הרגעה והרפייה. תהליך הליווי הרגשי של רבקי מבוסס בין היתר על ההסמכה שעברה בשיטת "קונסטלציה משפחתית". המוטו של של רבקי הוא שחווית לידה טובה מתאפשרת באמצעות ידע ובחירה מושכלת, ועל כן היא ממשיכה להעשיר את עצמה בהשתלמויות וסדנאות בתחום על מנת להעביר את הידע ליולדות שהיא מלווה.

מה הליווי כולל?

"הליווי כולל פגישת היכרות וזמינות טלפונית לכל שאלה, התייעצות ותמיכה. במידה שהזוג לא לקח את קורס ההכנה ללידה, בשבוע 36 אנחנו נפגשים בשנית ומתכננים את הלידה והכלים בהם ירצו שאתמוך בהם. ביום הלידה, אני מצטרפת לחדר הלידה ונשארת עד שעתיים אחריה, עוזרת בהנקה הראשונית כבר בחדר הלידה, במידה שהיולדת בוחרת בכך. כדאי ליצור איתי קשר בשלב כמה שיותר מוקדם ככל האפשר כדי שהתהליך יהיה משמעותי והיולדת ומלוויה ירגישו בטוחים ושהם בידיים טובות".

"המטרה שעומדת לנגד עיני היא לאפשר לזוג חווית לידה טובה"

"בתהליך הלידה יש המון צמתים וכל הזמן צריך לקבל החלטות. אני נמצאת שם כדי להנגיש את המידע הרפואי וגם את המידע המשלים. אני מסייעת לזוג להחליט החלטות מודעות יותר ותומכת בכל החלטה בה שיבחרו"

לפנק, לפנק, לפנק

חשוב שתדעו כי בסיום הליווי עם רבקי תוכלו לקבל החזר של 75% מהקופה. ואם זה לא מספיק, אז רבקי החליטה לפנק כל לקוחה בשוברי מתנה לטיפולי שיאצו בתוך המים ('וואטסו') או שוברי טיפול רפלקסולוגיה! לגמרי שווה.

טלפון: 0544845614
קישור לדף הפייסבוק

רבקי פריד . צילום: שירעד ניסים

רבקי פריד . צילום: שירעד ניסים


הכירו את הדולה עדי רחוביצקי

"אני מאמינה שכל אישה יכולה ללדת בשמחה בקלות ובבריאות גם אם זו הלידה הראשונה שלה." מספרת עדי רחוביצקי דולה וותיקה ומטפלת בשיאצו ובקרניוסקראל לנשים. "המטרה שלי היא להעניק לנשים תחושה שהן לא לבד בעזרת תמיכה, טיפול אישי והמון אהבה". עדי משתמשת במגוון טכניקות טיפול שרכשה במהלך השנים ומאמינה שהלידה עצמה היא קסם ופלא שלא ניתן לתאר במילים. "אני מרגישה שזו השליחות שלי. מבחינתי להיות בחדר לידה כל היום".

קורס הכנה ללידה בשיטת "לידה רכה"

עדי היא מדריכת הכנה ללידה בשיטת "לידה רכה" ומבצעת סדנאות ביתיות לקבוצות ופרטים. שיטת "לידה רכה" מפחיתה משמעותית את הפחדים מהלידה או מהכאב ומטמיעה בגוף אמונות חדשות המאפשרות רוגע והרפיה. נשים רבות מסיימות את הקורס בטוחות ורגועות יותר: "הרבה נשים מפחדות וחוששות מהלידה. באמצעות הקורס והטכניקות הנלמדות בו, האישה לומדת לקחת אחריות ושליטה על הלידה שלה ולשחרר את המחשבות השליליות. ההרפיות מסייעות לנו לעבוד דרך תת המודע ולבחור באמונות חדשות וחיוביות ולכן התוצאות מדהימות. לידות קצרות ובריאות יותר, הגברת הנוחות בלידה, הקלה בכאבים ובכלל זו תפיסה שמשנה את כל דרך החיים." הקורס מורכב מארבעה מפגשים בני שלוש שעות ומקבלים ספר, חוברת תרגול וקבצי הרפיות מוקלטות המסייעות בתהליך.

למה בעצם צריך דולה אם יש בעל?

"הרבה נשים חושבות שהבעל צריך להיות בתפקיד הדולה, אבל חשוב להבין שהדולה לא תופסת את מקומו, אלא מעניקה לו מקום שמאפשר לו להיות בעל תומך ומלא ביטחון. קורס ההכנה ללידה הגיוני ופרקטי ומאפשר לזוג להגיע בטוחים יותר לחדר הלידה".

"בזכות עדי לא הגענו כמו תיירים לחדר לידה"

"אנחנו עושים הכנות לקראת כל דבר בחיים – הכנות לחתונה, מבחן ונסיעה לחו"ל. הלידה קצת נדחקה הצידה וזה המאורע הכי חשוב בחיים", מספרת עדי. "ליווי של דולה במהלך ההריון ובזמן הלידה מאפשר חוויה חיובית יותר. בזכות תמיכה פיזית ונפשית, הלידה יכולה להיות טבעית וזורמת כמו שהטבע תכנן. היולדת יוצאת מועצמת, שמחה ועם מוכנות רגשית לטיפול בתינוק וגם נותן התחלה טובה ובריאה יותר לתינוק. היה לי זוג שהגיעו לקורס ההכנה ללידה כאשר בהתחלה הבעל לא הבין בכלל למה צריך דולה. לאט לאט שמתי לב שדברים התחילו להתחבר לו. אחרי הלידה הוא היה כל כך גאה באישתו והלך לספר לכל החבר'ה כמה שאישתו תותחית וכמה שדולה זה דבר חשוב. לאחר מכן הזוג הגיעו אליי גם בלידה השנייה".

כמו כן, בימים אלו ממש עדי לקראת סיום לימודי טכניקת "אמבריו באלאנס"- איזון הריון ולידה והיפוך עובר במים: "היום נשים פחות בתנועה וקצב החיים מסחרר וזה בין היתר יוצר הרבה חוסר איזון בגוף שמשפיע על ההריון והעובר (למשל תינוק במנח עכוז). המים מאפשרים תנועתיות והרפיה עמוקה בעזרתם ניתן לאזן ולאפשר לתינוקות להתהפך". עדי סוברת כי בכ-80 אחוז מהטיפולים העובר מתהפך והאמת שזה נתון די מדהים.

עדי היא מתמחה בטיפולי שיאצו לנשים ודולה ותיקה המלווה זוגות רבים באזור הצפון. במהלך תקופת הליווי, עדי והזוג נפגשים מספר פעמים, כאשר הפגישה הראשונה בסימן הכנה ותיאום צפיות והפגישה השניה היא הכנה פיזית ונפשית באמצעות טיפול איזון משולב והכנת הגוף והעובר ללידה טבעית וקלה. בין לבין עדי זמינה להתייעצויות שאלות ותמיכה במהלך כל תקופת ההריון ועד חדר הלידה (וגם אחרי), באהבה.

טלפון : 054-2123707
קישור לאתר

עדי רחוביצקי

עדי רחוביצקי


ד"ר דולה: הכירו את רוחי אנונו גם חוקרת מוח וגם דולה

רוחי אנונו (46) נשואה ואמא לארבעה (18,15,13,9) היא בעלת דוקטורט באימונולוגיה מהפקולטה לרפואה בטכניון ומנהלת מעבדת מחקר בתחום חקר המוח ומחלות פוסט טראומה באוניברסיטת חיפה. החלום להיות דולה ליווה אותה עוד מאז לידת הבת הראשונה שלה. רוחי מספרת: "לקח לי הרבה זמן אחרי הלידה להבין שלמרות כל האנשים שהיו סביבי, לא קיבלתי באמת את התמיכה לה הייתי זקוקה. כשהבנתי את החסך הגעתי למסקנה שאני רוצה לעשות כל שביכולתי כדי לעזור ולתמוך בנשים אחרות". רוחי מאמינה כי נשים זוכרות את הלידות שלהם לנצח נצחים. כיוון שכך, כדאי לעשות כל שביכולתינו על מנת להפוך את הלידה לחוויה חיובית ומעצימה. חוויה טובה מלידה מובילה להתאוששות מהירה יותר, לתפקוד טוב יותר ולחוסן נפשי של האמא בהמשך.

כיום רוחי היא דולה מוסמכת שמלווה זוגות רבים בתקופת ההריון והלידה. הכלים בעזרתם היא מטפלת כוללים ליווי בשיטת פשוט ללדת (היפנובירת'ינג), שיאצו, רפלקסולוגיה, טיפול בעזרת שמנים אתריים, עיסויים ושיטות נוספות המוענקות על ידה במלוא תשומת לב, המקצועיות והאהבה. אחד הדגשים שלה הוא השראת אוירה טובה בחדר הלידה תוך מתן דגש לתקשורת ושיתוף פעולה עם המלווים והצוות הרפואי.

"כל יולדת היא עולם ומלואו"

"הרבה פעמים יש פער בין מה שנשים מדמיינות שתהיה חווית הלידה שלהם לבין מה שהן יכולות" מספרת רוחי. "הפער הזה יוצר פעמים רבות תסכול ואכזבה. אני מאמינה כי תמיכה והכנה נכונה מלמדת את היולדת מה היא יכולה לעשות על מנת להגיע מוכנה ללידה". הליווי של רוחי מאופיין ביחס מאוד אישי המותאם לרצונות הזוג: "אני אוהבת להכיר היטב את הזוגות שאני מלווה ולתת להם את מלוא תשומת הלב. ההכרות עוזרת לנו בחדר הלידה להפוך את החוויה לעוצמתית ומעצימה". אני מתענגת על כל יולדת, כל יולדת בשבילי היא עולם ומלואו"

ד"ר תציל אותי

הרבה פעמים קשה להבין את מה שאומרים הרופאים, וזה יכול להיות מאוד לא נעים, מלחיץ ומבלבל. עולם התוכן ממנו אני מגיעה משמש אותי לעיתים קרובות על מנת לתמלל במילים פשוטות את הנאמר בחדר הלידה . ההרגשה שיש לצידך מישהו שמבין ומסביר, נותנת פעמים רבות הרגשת בטחון.

קורסי הכנה ללידה מכל הנשמה

רוחי מעבירה קורסי הכנה אינטימיים המותאמים לזוג באופן אישי. אם אתם עובדים עד שעות מאוחרות רוחי תקבע אתכם בזמן שמתאים לכם ותגיע עד ביתכם. הקורס האישי מאפשר דיסקרטיות רבה, כך שתוכלו לשאול כל שאלה שעולה רוחכם. "אין דבר כזה בעיני שאלה מגוחכת. אני פה כדי להנגיש את כל המידע וללמד כל זוג מהם החוזקות שלו והכלים שביכולתם להביא אל חדר הלידה על מנת להפוך את הלידה לבלתי נשכחת". מספרת רוחי. "הליווי שלי מגיע מתוך הנשמה ולא למטרות רווח. מכיוון שזו העבודה השנייה שלי, אני מעניקה ליווי מתוך ייעוד ושליחות ומקבלת בחזרה המון. ההרגשה שעזרתי מכל הלב היא בשבילי האושר בהתגלמותו"

רוחי מלווה יולדות בעיקר באזור הצפון והסביבה. הליווי כולל פגישת הכרות ראשונה ללא תשלום שנועדה לבדוק אם יש חיבור. לאחר מכן נפגשים פעם נוספת בביתכם ודנים על הלידה, הפחדים והתהיות, ובוחרים ביחד את דרכי ההתמודדות והכלים שישמשו אתכם במהלך החודשים הבאים. במהלך כל התקופה רוחי זמינה טלפונית, ומבקשת להתעדכן בשינויים ובבדיקות השונות ושומרת על קשר הדוק עם הזוג. ביום הלידה רוחי מגיעה לחדר הלידה (כן, גם אם הצירים באמצע הלילה) , לאורך כל הלידה ועד המעבר למחלקת יולדות, כשעתיים לאחר הלידה. לאחר השחרור מתקיימת פגישה נוספת ואחרונה בה מעבדים את חווית הלידה, מתנות, חיבוקים ונפרדים.

טלפון 0544252636
קישור לדף הפייסבוק

רוחי אנונו

רוחי אנונו


הכתבה השיווקית נכתבה בשיתוף עם הדולות


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יוספה

    מכיר את רוחי אם יש אשה עם נשמה יתרה בעולם זאת היא ,נתינה אמיתית ולא לשם לקבל מסורה מאוד ואכפתית,היא היתה דולה של קרובת משפחה שילדה זוג תאומות מקסימות,דולה שרואה בעבודתה יותר שליחות ונתינת אמת וחסד בימים הלחוצים של לפני הלידה ובלידה עצמה כל אחת שתבחר בה זכתה.
    ת

  2. מירי לוי

    רוחי אישה יוצאת דופן בטוב לבה ובאישיותה . מכירה אותה שנים רבות
    מוכנה ללדת שוב רק כדי לחוות לידה כשהיא לצידי. אולי זה עוד יקרה…..

  3. מידן

    אני ממליץ גם על מיקה קובל וסמדר אבידן – יש להן מרכז הכנה ללידה נהדר בצפון ליד כרמיאל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר