לימודים במכללת ג'ון ברייס. תמונה ממאגר Shutterstock
לימודים במכללת ג'ון ברייס. תמונה ממאגר Shutterstock

רוצים לעבוד בהייטק? המרצים של ג'ון ברייס חיפה עם הטיפים איך לעשות את זה נכון

זה לא סוד שעולם ההייטק יכול להכניס לכם הרבה מזומנים לכיס, להעניק תנאים מעולים ואפשרויות קידום מהירות. אך האם די בכל יתרונות אלו? האם עולם הייטק מתאים לאישיות שלכם? ומהם השלבים לכניסה מהירה לתחום? דיברנו עם המרצים המובילים של מכללת ההייטק ג'ון ברייס חיפה, וקיבלנו כמה טיפים איך לעשות את זה נכון

פורסם בתאריך: 30.1.19 15:41

אני מתלבט מה להתחיל ללמוד, מה הצעדים הראשונים שעליי לעשות?

1.היכרות עם התחום: מומלץ להכיר את מגוון המקצועות בעולם ההייטק ולבדוק מה מבין הכישרונות שלך יכולים להתאים לאיזה תחום בעזרת מבדק התאמה מיוחד.
2.לבחון את רמת הביקוש למקצוע: מה תנאי השכר המקובלים וכמה תצטרך להשקיע מבחינת זמן וכסף.
3.להתחבר לקהילה: מומלץ להשתתף בפורומים מקצועיים בתחום הנחשק, להשתתף בדיונים ולהבין את המונחים והסלנג בעולם בו אתה מתעניין,  ההשתלבות מעניקה הרבה ערך מקצועי.
4.התמקדות בנושאים ייחודים: מומלץ להתמקד בנושאים ייחודיים (כאלו שלא נלמדים באקדמיה). ההתמקדות הזאת  תעניק לכם נקודות זכות אצל המראיין.

 אחת ולתמיד: מה עדיף תואר או קורס?

"עולם הייטק בארץ השתנה מאוד בשנים האחרונות. עד לא מזמן המנהלים חיפשו רק אקדמאים, אבל היום לא כך הדבר. המראיינים מעוניינים היום במועמדים מוכשרים בעלי ידע מקצועי ומעודכן" (איימן חורי, מנהל תחום ומרצה בכיר בתחום PC ורשתות בג'ון ברייס).

"דבר אחד לא מבטל את האחר. לימדתי סטודנטים בעלי תואר ראשון שהגיעו למכללה כדי להתמקצע בנושא מסוים, ולימדתי סטודנטים ללא תואר שהצליחו להשתלב בעולם ההייטק בקלות. תואר אקדמי לא מעיד על הצלחה או אי ההצלחה בתחום. יש לי סטודנטים שעובדים בחברות מצליחות כמו רפאל, רשויות הסייבר של חברות התעופה וכדומה . זה שמסלול ארוך שנים הוא בהכרח הדרך הנכונה, כי אם יש לך דרייב, השמיים הם הגבול". (אורי שמאי, מרצה בכיר ומנהל תחום הסייבר בג'ון ברייס חיפה).

מכללת ג'ון ברייס. צילום: אלכסנדר אנטלמן

מכללת ג'ון ברייס. צילום: אלכסנדר אנטלמן

אני בן 30 פלוס, האם יש לי בכלל סיכוי בתחום?

"לא משנה בן כמה אתה, תמיד תוכל להשתלב בתחום. מה שכן, חשוב לזכור – השכר לא אמור להוות את הטריגר לבחירת המקצוע. ללא אהבה וגישה לעולם הטכנולוגי לא יהיה סיכוי להצלחה. עולם ההייטק טומן בחובו סיפוק, הנאה ודינמיות רבה, אך כדי להצליח צריך לעבוד קשה" (אורי שמאי, מרצה בכיר ומנהל תחום הסייבר בג'ון ברייס חיפה).

בקרוב אני מסיים ללמוד- מה עושים עכשיו?

1.נטוורקינג: כבר בזמן הלימודים מומלץ להתחיל ליצור קשרים עם אנשים מהתחום. להשתתף בסדנאות וכנסים ולהציע שירותים פרילאנס. כך תוכלו להשיג יתרון על מרואיינים אחרים.
2. תהיו בולטים בכיתה: בזמן הלימודים חשוב לבלוט כמה שיותר- לשאול שאלות ענייניות, להשתתף בתרגולים ולהקפיד לתרגל את החומר. המרצים הם אנשים מקושרים בתעשייה שיכולים לשלב אתכם בתחום במידה ויראו זאת לנכון.
3.פתחו פרופיל לינקדאין מקצועי: הלינקדאין היא הרשת החברתית המובילה של ההייטקיסטים. מומלץ לצרף תמונה רצינית ולפרט כמה שיותר על הניסיון המקצועי ולהשתייך לקבוצות ומומחים בתחום.
4. בנו תיק עבודות: פנו לחברים טובים או משרדים קטנים הזקוקים לאיש מקצוע, והציעו  את השירות שלכם בהתנדבות. כך נוצר מצב של Win-Win: לכם יש תיק עבודות, והחברה מקבלת עבודה בחינם.
5. הכנסו למוד קרייריסטי: מכיוון שרק נחשפתם לתחום,  מומלץ להמשיך ללמוד ולעקוב אחר כל השינויים ולצבור עוד ועוד  ניסיון. איך עושים זאת? כנסים, מעקב אחרי בלוגים, קריאת מאמרים ועוד.
6. שחררו בררנות: בתחילת הדרך מומלץ לקחת כל תפקיד ולא להיות בררנים מידי. חשוב לזכור כי במידה ותהיו מספיק טובים אתם כבר תדלגו קדימה במהירות.
7. תעשו שיעורי בית : כדי לדעת לנהל שיח אינטליגנטי בזמן ראיון עבודה , מומלץ ללמוד בדקדקנות על כל השינויים שנוצרו בתחום בתקופה האחרונה במטרה להיות בולטים ומקצוענים.
8.לא לשקוט על השמרים: התקבלתם? כל הכבוד! זה לא הזמן להירדם, עכשיו חשוב להתחיל לתכנן את המטרות הבאות- איזה תחום כדאי לי ללמוד ולחזק? מה ההסכמה הבאה שלי ? אם תישארו במקום, במקרה הטוב לא תתקדמו ובמקרה הרע תפוטרו.

איך מכללת ג'ון ברייס חיפה מכינה את התלמידים לשטח?

"בקורס שלי לדוגמא, הסטודנטים לומדים לבנות אתרים ולקדם אותם במספר טכנולוגיות שעוזרות להם לייצר תיק עבודות מרשים. בנוסף, הסטודנטים עוברים הסמכות מקצועיות של הגופים המלמדים (גוגל, מייקרוסופט) ויוצאים עם תעודות בינלאומיות שמהוות יתרון משמעותי לפני הכניסה לעבודה" (עמית צוק, מנהלת תחום ומרצה בכירה לקידום אתרים ומדיה חברתית).

לתיאום מבדק התאמה אדם מילא חינם וללא התחייבות בג'ון ברייס חיפה:

חייגו: 074-7600-777 או כנסו לאתר 

*הכתבה נכתבה בשיתוף המרצים של מכללת ג'ון ברייס חיפה:

איימן חורי-מרצה בכיר ומנהל תחום PC ורשתות.

איימן חורי. צילום: אלכסנדר אנטלמן

איימן חורי. צילום: אלכסנדר אנטלמן

אורי שמאי – מרצה בכיר ומנהל תחום הסייבר.

אורי שמאי

עמית צוק – מרצה בכירה ומנהלת תחום לקידום אתרים ומדיה חברתית.

עמית צוק. צילום: גל חרמון

עמית צוק. צילום: גל חרמון


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חני

    מכללה מעולה! מרמת היועצים המומחים והסופר ישרים ועד רמת לימודים גבוהה מאוד יותר מאוניברסיטה.
    אני עובדת בתחום של שיווק באינטרנט בזכותם!

  2. מיטל מ.

    יש שם בחורה בשם מיכל שהיא מנהלת ההשמות והיא מצאה לי עבודה כמו שהתחייבו לי בהסכם.

  3. שחר

    אייל דניאל המרצה של מסחר אלקטרוני הביא אותי להצלחה אחרי שחוויתי כמה כישלונות בעקבות קורסי אינטרנט עלובים. המכללה ברמה אחרת מכל מה שהכרתי!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר