ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)

הוחמר עונשו של רכז מודיעין במשטרה שלקח שוחד מבעלי בית בושת

בית המשפט העליון קיבל את הערעור של פרקליטות המדינה והחמיר את עונשו של גרי רבינוביץ', רכז מודיעין מתחנת משטרת חיפה שלקח שוחד מבעלי בתי בושת בתמורה ל"הגנה משטרתית". העליון קבע כי הנאשם ירצה עונש של 27 חודשי מאסר בפועל במקום 18 חודשים שפסק לו בית המשפט המחוזי

פורסם בתאריך: 5.9.22 16:21

בית המשפט העליון קיבל היום (שני) את הערעור של פרקליטות המדינה והחמיר את עונשו של גרי רבינוביץ', רכז מודיעין במשטרת חיפה שלקח שוחד מבעלי בתי בושת בתמורה ל"הגנה משטרתית". העליון קבע כי רבינוביץ' ירצה 27 חודשי מאסר בפועל במקום 18 חודשים שפסק לו בית המשפט המחוזי. במקביל דחה בית המשפט את ערעורו של הנאשם על הכרעת הדין.

רבינוביץ' שירת בעבר כרכז מודיעין בתחנת משטרת חיפה, ותוך ניצול תפקידו הוא מסר מידע למנהלי בתי בושת על פעילות משטרתית בתמורה לקבלת שוחד, והעלים עין מעסקי בתי הבושת ומעבירות פליליות חמורות שבוצעו בהם, וזאת בניגוד לחובות החלות עליו כאיש משטרה. 

בנוסף, באחת מהפשיטות המשטרתיות שנערכו על בית הבושת שיקר הנאשם לכוח המשטרתי ואמר כי אין פעילות של בית הבושת במקום, ואף הדריך את מנהל בית הבושת למסור גרסה שקרית בחקירתו. בית המשפט המחוזי הרשיע את הנאשם בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, ושיבוש מהלכי משפט, וגזר עליו עונש של 18 חודשי מאסר וקנס בסך של 10,000 שקל.

הפרקליטות ערערה על קולת העונש וציינה כי הפגיעה באינטרס הציבורי שעליו אמון הנאשם היא רבה, ובעקבות השימוש לרעה בכוח שניתן לו, הפגיעה באמון הציבור היא קשה. עוד ציינה הפרקליטות כי הנאשם "אפשר במעשיו המשך ביצוע עבירות חמורות – העסקת נשים בזנות והבאתן מחו"ל לצורך זה – וזאת בשעה שמכוח תפקידו, כמי שאמון על אכיפת החוק, היה עליו לפעול למיגור תופעות עברייניות כגון אלה". במקביל ערער הנאשם על הכרעת הדין.

 

 

בהחלטתו קבע בית המשפט העליון כי "הפגיעה באמון הציבור הנובעת ממקרים כאלה אינה רק פגיעה מוראלית. אירועים כמו זה עלולים בהחלט להביא גם להתרופפות בנכונות של הציבור לציית לחוק, זאת משום שאם הציבור סבור כי שוטר נכון לאפשר את הפרת החוק בתמורה לכך שישולם לו הסכום הנכון, מה לו לאזרח הרגיל להקפיד לציית לו? ומה לו לאזרח לפעול בהתאם להנחיותיו של השוטר שהוא זה שאמור להביא לאכיפתו של החוק?".

בפסק הדין כתב שופט העליון יצחק עמית: "עבודתו של רכז מודיעין נעשית על קו התפר שבין העולם העברייני לעולם הנורמטיבי. דווקא בשל כך, ועל מנת למנוע זליגה והחלקה אל צדו השני של קו הגבול, נקבעו נוהלי עבודה, תיעוד ודיווח ברורים ונוקשים. למעשה, גם המערער אינו חולק על כך שהפר נהלים אלו, ובכך חטא לתפקידו כרכז מודיעין. חטא גורר חטא ומביא בסופו של דבר לפשע, ובמקרה זה לעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. המערער החל ביצירת מצג בפני גורמים עבריינים כאילו הוא יכול לספק להם הגנה ומידע, וגם אם לא התכוון מלכתחילה לעשות כן, החליק במדרון ובסופו של יום אכן פעל כדי לסייע לאותם גורמים. ההחלקה במדרון של המערער צברה תאוצה כבר בתחילת הדרך, בעצם אי הדיווח על עסקי הזנות והסחר בנשים".

עוד הוסיף השופט עמית: "שוטר ושוחד הם צמד מילים שאין להם מקום במדינה מתוקנת, ואין להכביר מילים בחומרת הדברים. בהינתן שאין דרכה של ערכאת ערעור למצות את העונש, יש לקבל את ערעור המדינה ולהחמיר בעונשו של המערער ולהעמידו על 27 חודשים".

את המדינה ייצג בערעור עו"ד יוסף קנפו מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה. התיק נוהל בבית המשפט המחוזי על ידי עו"ד שקד דהן מהמחלקה לחקירות שוטרים ונחקר על ידי צוות חוף וצוות חשיפה במחלקה לחקירות שוטרים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר