תחנת משטרת חיפה (צילום: חני פריד)
תחנת משטרת חיפה (צילום: חני פריד)

בית המשפט פסק: סגן מפקד תחנת חיפה לשעבר – זכאי

לאחר הליכים שנמשכו ארבע שנים זיכה בית משפט השלום בחיפה את סנ"צ עמית פולק, לשעבר סגן מפקד תחנת משטרת חיפה, מכל האישומים שיוחסו לו על ידי מח"ש. ביולי 2021 הגישה מח"ש כתב אישום נגד פולק בגין קבלת דבר במרמה, סיוע להתחזות לאחר ושיבוש מהלכי משפט

פורסם בתאריך: 1.5.23 07:57

בתום ארבע שנים של הליכים זוכה אתמול (ראשון) סנ"צ עמית פולק, לשעבר סגן מפקד תחנת משטרת חיפה, מכל האישומים שיוחסו לו על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). במסגרת הכרעת הדין קבע שופט בית משפט השלום בחיפה שלמה בנג'ו כי אין ראיה כלשהי לכך שסנ"צ פולק עבר את העבירות שיוחסו לו בכתב האישום וציין בפסיקתו כי מח"ש לא עמדה בנטל המוטל עליה להוכיח את אשמתו מעבר לכל ספק סביר.

בחודש יולי 2021 הגישה מח"ש לבית המשפט כתב אישום נגד פולק (50) בגין קבלת דבר במרמה וסיוע להתחזות לאחר, ונגד לירון בוסקילה (40), תושבת קרית אתא, בגין איומים, קבלת דבר במרמה והתחזות לאחר. נוסף על כך, שניהם הואשמו בשיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אביטל פינק, פולק ניהל קשר רומנטי עם בוסקילה והיה בהליכים לסיום נישואיו. במקביל הוא ניהל קשר רומנטי עם ארבע שוטרות. בכתב האישום נטען כי בוסקילה התקשרה לשוטרות, לעתים כשהיא מזדהה כאשתו של פולק, ואיימה עליהן כי אם לא יסיימו את הקשר איתו היא תחשוף אותן. נוסף על כך נטען כי פולק ביקש מבוסקילה לברר עבורו אלו כרטיסי אשראי יש ברשותה של אשתו, ולשם כך היא התחזתה בפני חברות האשראי כאחותה של אשתו של פולק, וכך השיגה מידע. עוד נטען כי לאחר שהוגשו תלונות במשטרה נגד בוסקילה בגין אירועים אלה, נפתחה חקירה נגדה ופולק מסר לה פרטים מתוכה.

 

 

בכל הקשור לעבירות ההתחזות וקבלת הדבר במרמה קבע בית המשפט כי פולק לא ביקש מבת זוגו להתחזות בפני חברת האשראי, לא תכנן את הדברים מראש ו"לא הובאה שום ראיה המלמדת על תרומה ברורה וישירה למעשה ההתחזות". עוד קבע בית המשפט כי הוא שוכנע מעדותו הקוהרנטית של סנ"צ פולק, ובכלל זה מדבריו העקביים שלפיהם כלל לא היה מודע למעשי ההתחזות מול חברת האשראי. בשל כך זיכה בית המשפט את סנ"צ פולק מעבירות הסיוע להתחזות, קבלת דבר במרמה ושיבוש הליכי משפט.

בית המשפט התייחס לעדה היחידה שמח"ש הביאה בעניין זה – סנ"צ מרי דניאלי ששימשה מפקדת תחנת נהריה בתקופה הרלוונטית. בית המשפט אימץ את עדותה של דניאלי וקבע כי: "עדת התביעה המרכזית, שאת עדותה המאשימה מבקשת שאאמץ, הבהירה באופן חד משמעי ועקבי לאורך כל עדותה כי מעולם לא העבירה לנאשם מידע מתוך החקירה, הקלטות או תכני הקלטות וכל פרט שהיה יכול לסייע לנאשם להבין ולדעת מהם תכני החומרים הנוגעים לנאשמת, כדי שהוא יוכל לתאם את עדותה או לשבש את החקירה שנפתחה נגדה". 

לנוכח העדויות של פולק ודניאלי, קבע בית המשפט כי "לא הונחה תשתית ראייתית המבססת את הטענה כאילו הנאשם קיבל מדניאלי חומרי חקירה, ובהם הקלטה של שיחה בין גרושתו לבין השוטרת. חומר הראיות אף לא מבסס את ניסיונו של הנאשם לברר עם דניאלי אלו פעולות חקירה נעשו בתיק, שעה שהאחרונה הכחישה מפורשות כי מסרה לו מידע כלשהו מתיק החקירה". 

בהקשר זה, והגם שבחר לזכות את פולק לגופם של דברים, בית המשפט מצא להתייחס גם לבחירתה של מח"ש להגיש כתב אישום נגד פולק בעוד שבעניינה של סנ"צ דניאלי היא הסתפקה בהערה פיקודית בלבד: "לאחר שמיעת הראיות, ומשנחשף בית המשפט להתנהלותה של האחרונה באירוע בכל הנוגע לחומרים שקיבלה ואשר נוגעים לנאשם כקצין עמית, אכן יש קושי לקבל את המציאות שבה היתה הסתפקות בעניינה בהערת מפקד, היינו אפילו לא דין משמעתי, ואילו את הנאשם מצאה המאשימה להעמיד לדין פלילי ולא הסתפקה בסנקציה דומה או בדין משמעתי. מעורבותה ואחריותה הפיקודית של סנ"צ דניאלי, כמי שהיתה מופקדת על החקירה כמפקדת תחנה, היתה משמעותית וניכרת מזו של הנאשם, ולמצער שקולה לו". 

עוה"ד עמית חדד ונועה מילשטיין ממשרד חדד רוט שנהר שייצגו את פולק מסרו: "אנחנו מברכים על החלטתו הצודקת של בית המשפט לזכות את סנ"צ פולק מכל העבירות שיוחסו לו. סנ"צ פולק הוא קצין מצטיין ומוערך בעל עתיד מבטיח בשורות המשטרה. אנחנו שמחים שהעננה השחורה מעל ראשו הוסרה, ועתה הוא יכול לחזור ולהתמקד במשפחתו ובעשייה הציבורית המבורכת שלו לטובת תושבי ישראל".

 

עו"ד עמית חדד (צילום: אבישג שאר ישוב)

עו"ד עמית חדד (צילום: אבישג שאר ישוב)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר