עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

העירייה הגישה את הצעתה למכרז הממשלתי להקמת תיאטרון ערבי יוצר בחיפה

משרד התרבות והספורט מקצה לרשות שתזכה במכרז סכום של 11.7 מיליון שקלים לטובת הקמת התיאטרון. ההצעה של עיריית חיפה הוגשה בשיתוף עם העמותה הערבית החיפאית לחינוך ספרותי "סרד"

פורסם בתאריך: 24.1.22 14:44

עיריית חיפה הגישה היום (שני) את הצעתה למשרד התרבות והספורט להקמת תיאטרון רפרטוארי יוצר בשפה הערבית, בשותפות עם העמותה הערבית החיפאית לחינוך ספרותי "סרד". העמותה זכתה בקול קורא שפרסמה העירייה למטרה זו. משרד התרבות והספורט מקצה לטובת הקמת התיאטרון סכום של עד 3.7 מיליון שקלים בשנה הראשונה, ובכל שנה עוקבת, במשך ארבע שנים נוספות, עד 2 מיליון שקלים מדי שנה, ובסך הכל מימון ממשלתי בסך 11.7 מיליון שקלים.

בשנת פעילותו הראשונה, יהיה על התיאטרון להעלות לפחות שתי הפקות, והחל משנת הפעילות השנייה – לפחות ארבע הפקות. התיאטרון ייתן מענה לכל האוכלוסייה הערבית בעיר ויפעל גם במישור הארצי, בהתאם לתוכנית אמנתית עשירה ומגוונת, אותה הגישה העמותה, שתוביל את התיאטרון.

 

 

ראש העירייה עינת קליש-רותם: "חיפה היא מטרופולין הצפון, וככזו, אשאף שתתחזק ותהפוך לבירת התרבות והאמנות, כחלק מהחזון אותו אני מובילה לחיזוק הסצנה האמנותית המקומית ומשיכת אוהבי תרבות לעיר. אני מודה לעמותות שניגשו לקול הקורא של העירייה ומברכת את העמותה שנבחרה. אני מקווה שבקרוב נזכה ליהנות מתיאטרון ערבי אותנטי ויוצר, שייתן במה לתרבות ערבית מקורית ויחזק את החיים המשותפים בעיר חיפה".

יצוין, כי לפי הצעתם של חברי המועצה רג'א זעאתרה, תבור להט ושרית גולן-שטיינברג, הוחלט גם שהעירייה תתמוך בכל עמותה אחרת שתיגש למכרז ותזכה בו בהיקף כספי שלא יפחת מ-200 אלף שקלים בשנה הראשונה, 100 אלף שקלים לפחות בשנה השנייה ו-100 אלף שקלים לפחות בכל שנה נוספת, מעבר למימון העצמי שניתן בשנה השנייה. סך המימון העירוני לתקופה של חמש שנים יעמוד על 1.7 מיליון שקלים לכל הפחות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר