עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

עיריית חיפה יוזמת הקמת תיאטרון רפרטוארי ערבי

העירייה קוראת למציעים להשתתף עימה במכרז של משרד התרבות והספורט. באחד מסעיפי קול הקורא נכתב: "ההופעות לא תהיינה כאלו המהוות מטרד לציבור ו/או פוגעות ברגשותיו". בשנה הראשונה העירייה תשתתף במימון של 200 אלף שקלים, בשנה השנייה - 300 אלף שקלים, והחל מהשנה השלישית - 400 אלף שקלים ויותר

פורסם בתאריך: 18.1.22 08:51

עיריית חיפה מזמינה מציעים להשתתף איתה בהגשת קול קורא להקמת תיאטרון מקצועי רפרטוארי בשפה הערבית בחיפה בהתאם למכרז שפירסם משרד התרבות והספורט.

באתר העירייה נכתב כי מטרת הקמתו של תיאטרון רפרטוארי בשפה הערבית מיועד לתת מענה לכלל האוכלוסייה בחיפה ובסביבותיה. בדף העירייה נכתב: "התיאטרון הערבי" מיסודם של עיריית חיפה ומשרד התרבות ימוקם בעיר חיפה ומטרתו לקיים תרבות תיאטרון איכותית ומקורית, אשר תעלה על נס את
האומנות הערבית ותקדם את ערכי ומורשת החברה הערבית בארץ, תעסוק בסוגיות חברתיות וערכיות. התיאטרון יבצע הפקות מקור פעמיים בשנה וכן בימוי של מחזות שונים במהלך השנה. כל הפקות התיאטרון תבוצענה בשפה הערבית ו-70 אחוז מהאומנים המשתתפים בהפקות יהיו אומנים מקצועיים ומהחברה הערבית". אולם בעירייה מדגישים כי "ההופעות לא תהיינה כאלו המהוות מטרד לציבור ו/או פוגעות ברגשותיו".

עוד עולה מתוך הקריאה להשתתף בקול קורא, כי העירייה תשתתף בשנה הראשונה במימון בסך 200 אלף ש"ח, בשנה השניה יעמוד מימון זה על 300 אלף ש"ח והחל מהשנה השלישית – על 400 אלף ש"ח "לכל הפחות".

עוד מסייגת העירייה כי "טרם התקבל אישור מועצת העיר לשותפות מושא קול קורא זה, וככל שלא יינתן האישור, וזאת מכל סיבה שהיא שמורה לעירייה הזכות לבטל קול קורא זה והמציע מוותר על טענה בהקשר לכך. אין בפרסום קול קורא זה כדי לחייב את עיריית חיפה לקבל את ההצעות שתוגשנה ועיריית חיפה רשאית לבטל קול קורא זה בכל עת ומכל סיבה שהיא והמציעים מושתקים מלטעון כל טענה בנוגע לכך".

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, אמרה‫:‬ ״הקמת תיאטרון מקצועי בשפה הערבית הינו פרויקט מרכזי וחשוב, שיהווה בסיס למפגש תרבויות, הממזג ערכים של אחווה וסובלנות חוצי-מגזר בעיר חיפה. כחלק מהמחוייבות האישית שלי, אעשה כל שביכולתי, על מנת שכל אוכלוסיות העיר יזכו להכרה הנדרשת, במקום ובמרחב ראויים ומכבדים. אני שמחה, כי מאמץ של חודשים רבים, מצליח לקרום עור וגידים לכדי הגשמה‫".

 


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. יעקב

    שילטון מקומי לא צריך להתעסק באומנות.
    לא תיאטרונים לא מוזיאונים ועוד.
    אחרת, מגיעים לבעיות כגון ברמת גן.

    על העיריה לדאוג שבתי מסחר יחזיקו את הסחורה בתןך החנות ולא בשטח ציבורי.
    על העיריה לסלק את הנגנים מקבצי הנדבות שממררים את חיי דיירי הסביבה עם הרעש שהם מקימים.

  2. רעות

    איזו משוואה מוזרה…לתיאטרון יש כסף לילדים אין כסף…. משבר הסעות התלמידים בבית ספר מוריה ברקאי חייב להפתר.תהי חכמה להיות זו שזוכה לשמור ולהגן על ילדים קטנים.מספיק עם שיקולים פוליטיים על חשבון בטיחות ילדים קטנים!!!

  3. ברובנג'

    טאטרון וודאי חשוב, להחליף שמות לרחובות לנקבה ניתן לדיון – אבל כרגע ישנם גן עניינים דחופים יותר, כמו התחבורה לילדי בתי ספר כמו של מוריה ברקאי

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ילדי מוריה ברקאי אינם הפקר!! מבקשים פתרון קבע ולא זמני עבור כל ילדי בית ספר המתגוררים רחוק! סכנת נפשות לשלוח ילדים קטנים בתחבורה ציבורית! קליש, הגיע הזמן לקיים הבטחות!

  5. אמא מודאגת

    ומה לגבי הציבור היהודי-דתי בחיפה? לילדי ביה"ס היסודי מוריה ברקאי מגיעות הסעות בטוחות וקבועות!

  6. אמא מודאגת ומצביעה לקליש מאוכזת ביותר!!

    מצער מאוד שראש העיר לא דואגת לבטיחות ילדי העיר בדרכם לבית הספר.
    ילדי מוריה ברקאי זכאים להגיע בבטחה לביה"ס!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר