"ים ומלואו", תערוכת צילומים במוזיאון הימי (צילומים: רמי קליין)
"ים ומלואו", תערוכת צילומים במוזיאון הימי (צילומים: רמי קליין)

תערוכה חדשה במוזיאון הימי: "ים ומלואו"

תערוכת יחיד של ד"ר רמי קליין מציגה נקודת מבט לא שגרתית - אמנותית, פואטית ומדעית - על הטבע הימי. התערוכה תכלול גם מרחב פעיל לכל המשפחה ופעילות דיגיטלית ברחבי המוזיאון

פורסם בתאריך: 12.3.24 13:51

תערוכה חדשה הנושאת את השם "ים ומלואו" תיפתח בשבת בשעה 17:00 במוזיאון הימי הלאומי. התערוכה ברובה היא תערוכת יחיד של ד"ר רמי קליין, ביולוג ימי, צלם תת ימי ומרצה בכיר בפקולטה למדעי הים של המרכז האקדמי רופין במכמורת, שפרסם ספרים רבים על העולם התת ימי. בתערוכה שלושה חלקים המציגים מבט אמנותי, פואטי ומדעי על הטבע הימי. בשונה מהמקובל בעולם המחקר האקדמי, קליין מסרב להתמסר לגבולות המפרידים בין מחקר מדעי, אמנות ושירה ומחבר ביצירתו בין העין, הראש והלב.

לחיות ביחד | חיי שיתוף בעולם התת ימי

התערוכה המרכזית מזמינה את המבקרים להתוודע ליחסי הסימביוזה המתקיימים בין יצורים בשוניות האלמוגים, ולשיתוף הפעולה ביניהם שמאפשר להם להפיק רווח ביולוגי ולהגביר את כשירותם ואת שרידותם. התערוכה מציגה אסטרטגיות חיים שיתופיות שבאמצעותן יצורים חיים יכולים לחיות ולשגשג זה לצד זה.

אמנות הטבע הימי

פרויקט אמנותי שמגיב ליופי הצבעוני והצוּרני של יצורי הים, שאף הוצג במהלך הקורונה בטיימס סקוור בניו יורק. קליין דגם מוטיבים מגופם של יצורים ימיים מקבוצות ביולוגיות שונות ויצר מהם תבנית קליידוסקופית מרהיבה המוצגת במיצב וידאו.

"בפרויקט זה בחרתי לשלב בין שני עולמות שיש לי זיקה אליהם – המדעי והאמנותי. בתערוכה מוצגים תצלומים תת ימיים של בעלי חיים שצילמתי בשוניות אלמוגים במקומות שונים בעולם, לצד דימויים המבוססים על מניפולציות גרפיות ממוחשבות שערכתי על מקטעים מדפוסי הצבע שלהם", אומר קליין.

נקודות אור באפלה | מבט פואטי על הטבע הימי

תצוגה המבוססת על מקבץ עבודות מתוך ספרו של קליין "ברבות הימים", שבו משולבים תצלומי תקריב של יצורים ימיים עם שירים קצרצרים והסברים מדעיים. התופעות הביולוגיות הנצפות מקרוב ובמנותק מסביבתן הקרובה נספגות בשירים במטען רגשי של חלומות, פחדים, חוסן נפשי, התחדשות ואהבה.

לצד התערוכה תוצג גם עבודת הווידאו "עולם המים" של יובל פנחס – חיפאי, איש ים, מדריך צלילה וצלם תת ימי. הסרטון מציג מגוון של יצורים מרהיבים החיים בשונית ועוקב אחר התנהגותם הייחודית ויחסי הגומלין ביניהם, והוא מבוסס על צילומים בשוניות ברחבי העולם, בשעות היום ועם רדת הלילה. הסרטון מראה גם כרישים ולהקות דגים, וממחיש כיצד החיים בלהקה תורמים לסיכויי ההישרדות של הדגים.

 

 

אוצרת המוזיאון הימי עדי שלח: "שלושת חלקי התערוכה משקפים את משמעותו ואת חשיבותו של הצילום התת ימי עבור קליין. התצלומים, שחלקם נלקחו באמצעות עדשה רחבת זווית וחלקם באמצעות עדשה מקרבת, משמשים לו להרחבת ההתבוננות בסביבה הימית ובמבנים הביולוגיים המצויים בה, ולגילוי השונה והמופלא בעולם הימי העשיר של שונית האלמוגים. התערוכה משקפת את התנועה המתחוללת בין מחקר ביולוגי, חוויה אסתטית וביטוי פואטי".

התערוכה תכלול גם מרחב פעיל לכל המשפחה עם סדנאות, ובהן "סימביוזה בים": יצירת סרטון אנימציה בטכניקת סטופ מושן, שגיבוריו הם בעלי חיים ימיים בשונית האלמוגים, אשר משתפים פעולה ביניהם; ו"שיר לשונית": חיבור שירים בהשראת צילומים מתוך התערוכה, שיוצגו בלוח מגנטי. באתר המותאם למובייל שולבו משחקונים, עובדות מפתיעות, משימות וקטעי וידאו ואודיו שמלווים את הבאים לאורך הביקור במוזיאון, כאשר לכל תערוכה מוקדש מסך עם תמונות, מידע ופעילות. בקומה השלישית יש משחק בריחה דיגיטלי, שבו הילדים צריכים להציל כלי שיט שנסחפו בסערה באמצעות משחק חידות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר