אמיר פתר בהצגה "אואזיס" (צילום: חן דוד)
אמיר פתר בהצגה "אואזיס" (צילום: חן דוד)

"אואזיס" של אמיר פתר זכתה במקום הראשון בתיאטרונטו

הצגת היחיד "אואזיס", שאותה כתב השחקן החיפאי אמיר פתר וביימה חן דוד, זכתה במקום הראשון בפסטיבל תיאטרונטו להצגות יחיד. פתר: "ההצגה הזו הוכיחה שבאמצעים מינימליים של אדם אחד על במה אפשר להעביר סיפור שלם ומסר לכל כך הרבה אנשים"

פורסם בתאריך: 29.4.19 09:53

"אואזיס" – הצגת היחיד שכתב השחקן החיפאי אמיר פתר וביימה חן דוד – זכתה במקום הראשון בפסטיבל תיאטרונטו ה-29 להצגות יחיד שהתקיים בחול המועד פסח ביפו ובעכו. המחזה נכתב בהשראת הספר "שחר במדבר" של נואל פאורליר ועוסק בסיפורו של נואל – צנחן צרפתי במילואים שמתגורר בפריז בשנת 1956, וכמו רבים מבני דורו נשלח להילחם במורדים האלג'יראים בחולות מדבר סהרה – ובדילמות המוסריות הניצבות בפניו.

צוות השיפוט, שבו היו חברים השחקן רמי ברוך, הסופרת מיכל סנונית והתפאורן רוני תורן, כתב בנימוקי הזכייה: "עשייה תיאטרונית בוגרת ומפוקחת ועם זאת פיוטית ומרגשת. שילוב של עיבוד רגיש ובימוי עשיר הבורא מרחבים, תקופות, ערים ומדבריות באמצעי תיאטרון פשוטים, בעזרת צוות יוצרים צעיר, בביצוע מדויק ושובה לב".

הצגה נוספת שזכתה במקום הראשון היא "להזיז את השמש" של תרין שלפי. השניים זכו בפרס על שם השחקן נסים עזיקרי – מענק בסך של 5,000 שקל לכל אחד.

 

 

לדבריו של פתר, ההצגה תועלה שוב בחודש מאי או בחודש יוני בתיאטרון יפו ולאחר מכן גם בחיפה: "אנחנו מקווים לשיתופי פעולה עם התיאטראות המסחריים בארץ, ובהם גם התיאטרון העירוני בחיפה – העיר שהיא נמל הבית שלנו".

פתר שבחודש מרץ אמר ל"כלבו – חיפה והצפון" כי הוא לא מאמין שיזכה במקום הראשון, עדיין אינו מעכל את ההישג: "מעבר לפרסום, להערכה הבלתי רגילה של צוות השופטים להצגה ולהתמודדות מול שחקנים גדולים ובכירים ממני, אני שמח שההצגה שלי חשפה את הדילמות המוסריות שבמלחמה. אני מניח שזה יביא להצגה קהלים מגוונים כדי לשמוע את הסיפור".

איך הקהל הגיב להצגה?

"אנשים יצאו ממנה נרגשים מאוד. קיבלתי המון מחיאות כפיים, מעל ומעבר למה שרק יכולתי לדמיין. אחר כך הגיעו גם התשבחות של אנשי תיאטרון ושל מורים שלי לשעבר. ההצגה הזו הוכיחה שבאמצעים מינימליים של אדם אחד על במה אפשר להעביר סיפור שלם ומסר לכל כך הרבה אנשים. הסיטואציה הזו ריגשה מאוד גם אותי".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר