התערוכה "בנייה בתהליך"
התערוכה "בנייה בתהליך"

מוזיאון הכט ביטל מפגש עם אמן. הסיבה: הוא פלסטיני

במסגרת החוג לתולדות האמנות של אוניברסיטת חיפה היה אמור להתקיים שיח גלריה עם סאהר מיערי - אמן פלסטיני-ישראלי ובוגר החוג לאמנות יצירה אשר משתתף בתערוכה שהחוג אוצר. אלא שיום לפני המפגש הודיעה מנהלת המוזיאון: "קרן הכט לא תאפשר קיום שיח גלריה לאמן פלסטיני"

פורסם בתאריך: 15.1.20 15:32

מוזיאון הכט באוניברסיטת חיפה ביטל שיח גלריה עם האמן סאהר מיעארי בשל היותו אמן פלסטיני. החלטת המוזיאון התקבלה יממה לפני קיום השיח, והיא מעוררת סערה באוניברסיטה.

במסגרת סדנה וסיור תערוכות בחוג לתולדות האמנות שאותה מעבירה סמדר שינדלר, מוצגת בחלון החוג שבספרייה יצירתו של מיעארי כחלק מהתערוכה "בנייה בתהליך", שאותה אוצרות הסטודנטיות דגנית קרני ושולמית ויינשטיין ישראל ביחד עם שינדלר. מיעארי הוא פלסטיני-ישראלי מכפר מכר, בוגר תואר שני לאמנות יצירה באוניברסיטת חיפה, שכבר הציג כמה תערוכות. במסגרת צעד ראשון לשיתוף פעולה עתידי בין החוג למוזיאון תכננו בחוג לקיים את שיח הגלריה עם האמן במוזיאון עצמו – אירוע שלטענת החוג אף זכה לאישור המוזיאון. אלא שיממה לפני השיח שמתוכנן הודיע המוזיאון כי הוא לא מתכוון לקיים את האירוע.

במכתב שכתבה מנהלת המוזיאון שונית מרמלשטיין לשינדלר נכתב: "ברצוני להתחיל בהתנצלות על ביטול האירוע במוזיאון הכט. אי הנעימות שאליה נקלענו היתה נחסכת לו הייתם פונים ישירות אלי, ואולי כך הייתי מקבלת את המידע המלא לגבי האירוע שביקשתם לקיים. חשוב לי להבהיר כי ההחלטה נובעת בשל מחויבותנו להתחשב בדעתה וברצונה של קרן הכט. מתוך ניסיון העבר, הקרן לא תאפשר קיום שיח גלריה לאמן פלסטיני במוזיאון. כולי תקווה כי תמצאו במהרה מקום הולם אחר ברחבי האוניברסיטה לקיים את השיח. עצם היותי בחו"ל מקשה עלי בשלב זה להסדיר הנושא בעצמי מולכם, ואני מקווה שהדברים לא ייצאו מפרופורציה או לא הובנו כראוי. כשאשוב לארץ אבקש שנקבע פגישה ונפיק לקחים מהמקרה במטרה להמשיך ולשתף פעולה בעתיד כפי שרצינו".

 

 

שינדלר: "איך ייתכן שבשנת 2020 מקום ציבורי אומר משפט כזה? אסור שזה יקרה בשום מקום. זה כמו אפרטהייד. איך אפשר להגיב ולהגיד דבר כזה? המאבק שלי הוא מאבק על חברה מתוקנת יותר, על דברים שלא יכולים להיות לא באמנות, לא באקדמיה ולא בשום מקום. כואב וחבל לי מאוד שהשיח הפך למחלוקת שחשבתי שאין לה מקום באקדמיה ובעולם האמנות. זה לא מביא כבוד לרעיונות שבשבילם יש אמנות ובשבילם יש אקדמיה – סובלנות, פתיחות, אנושיות, דיון והבנה".

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה: "האוניברסיטה רואה את העניין בחומרה. ההחלטה למנוע מאמן ישראלי להשתתף באירוע שאליו הוא הוזמן בשל רכיב מסוים בזהות שלו היא החלטה פסולה שאין לה מקום באוניברסיטה. ההחלטה התקבלה ללא אישור ההנהלה ומבלי לעדכנה. אוצרת המוזיאון נמצאת כעת בחו"ל, ולכן התקיים בשלב זה בירור חלקי בלבד. בירור מלא ומעמיק יתקיים עם חזרתה לארץ".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. בני

    כשאמן יהודי יוכל להציג ברמאללה גם אמן "פלסטיני" יוכל להציג בחיפה. עם מומצא של איסלמונאצים

  2. בני

    סוף סוף קצת היגיון
    ה"אמן" הפלסטיני יכול להציג בתיאטרון רמאללה או בעזה
    אפשר גם בסוריה או במצרים – מדינות שידועות בפתיחות ובסובלנות חחחחחח

  3. ד"ר עירית אבישי

    בושה!!! יש להחרים את מוזיאון הכט!! ביטול השיח הוא פעולה גזענית שאין לה מקום לא באוניברסיטה ולא בכל מוסד ציבורי במדינה.

  4. אתי

    פעולה גזענית חחחח
    בטח בטח
    אצלכם, השמאל הנאור כל דבר הוא גזעני
    זה במסגרת סתימת הפיות שלכם
    כל מי שאומר משהו שאתם לא אוהבים
    מיד סותמים לו את הפה בטוענה של גזענות או פשיזם
    השיטות שלכם מוכרות מההיסטוריה
    אתם הרי ה"נאורים" וה"מוסריים"

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר