מתוך ההצגה "הילדים של כולנו (צילום: יוסי צבקר)
מתוך ההצגה "הילדים של כולנו (צילום: יוסי צבקר)

"המקרה הזה הדהד ודימם בי במשך הרבה שנים"

"הילדים של כולנו" - הצגה העוסקת במקרה של התאבדות בבסיס צבאי - תועלה בביצוע בכורה ביום ראשון בתיאטרון העירוני. המחזאי אילן חצור מעלה במחזה שאלות נוקבות על האחריות של הפרט בחברה כלפי האחר ויוצא הדופן

פורסם בתאריך: 20.2.20 09:12

ההצגה "הילדים של כולנו" תעלה בביצוע בכורה בתיאטרון העירוני ביום ראשון בשעה 20:30 בביצוע התיאטרון הארצי לילדים ולנוער. בתפקיד הראשי מופיע השחקן גיל פרנק.

ההצגה, שמיועדת לבני נוער ולמבוגרים, עוסקת במקרה של התאבדות בבסיס צבאי ובחבורת חיילים שעומדת להשתחרר בבקו"ם. החברים נפרדים האחד מהשני, כשלפתע מגיע חוקר בלבוש אזרחי (פרנק) שמעכב את כל הנוכחים לחקירת מקרה ההתאבדות. הנוכחים, שכבר היו נרגשים לקראת חיי האזרחות, מנסים להרחיק את עצמם מהסיפור ולדחות כל מעורבות שלהם בטרגדיה. במהלך החקירה נחשפת מסכת ההתעללויות וההשפלות שעבר החייל, והחוקר מצליח לחשוף את תרומתו של כל אחד מהנוכחים, בכוונה ושלא בכוונה, למצבו של החייל.

 

 

המחזאי אילן חצור אומר שהמחזה מעלה שאלות נוקבות על האחריות של כל פרט בחברה כלפי האחר, במיוחד כלפי יוצאי הדופן: "המחזה נכתב בעקבות מקרה קשה של התאבדות שני חיילים לפני הרבה שנים במהלך שירותי הצבאי. המקרה הדהד ודימם בי במשך הרבה שנים, ובסופו של דבר מצאתי את הדרך לטפל בו ולזעוק את הזעקה דרך המחזה הזה, 'הילדים של כולנו'. מאחורי המחזה עומדת התפישה 'במקום שבו אין אדם היה אתה אדם'. הרבה פעמים בהיסח דעת, במזיד או שלא במזיד, אנחנו דנים את הזולת לסבל ולבושה שמביאים אנשים חלשים לפגוע בעצמם".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר