ניצה בן צבי (צילום: מוטי מילרוד)
ניצה בן צבי (צילום: מוטי מילרוד)

מחאת האמנים מגיעה לתיאטרון חיפה

מחר בצהריים יעמדו על במת תיאטרון חיפה שחקנים ועובדים של התיאטרון במחאה על אי קיומו של מתווה לחזרה לעבודת התיאטרון, ויקריאו נאום מחאה. יו"ר פורום מוסדות תרבות בישראל דני וייס: "אחרי שלושה חודשים ללא הכנסות מצפים ממוסדות התרבות לקפוץ ראש לבריכה ריקה"

פורסם בתאריך: 11.5.20 12:35

מחאת האמנים תגיע מחר (שלישי) לתיאטרון חיפה. בשעה 12:00 יעמדו על במת תיאטרון חיפה (במה 3, אולם הסטודיו) שחקנים ועובדים של התיאטרון במחאה על אי קיומו של מתווה לחזרה לעבודת התיאטרון, ויקריאו את נאום המחאה שלהם. בין המוחים יהיו השחקנים אסי לוי, רמי הויברגר, ירון ברובינסקי, מיכל ינאי, טלי אורן, שלום שמואלוב, יואב בר לב, חברי קבוצת השחקנים החיפאית, מנכ"לית התיאטרון ניצה בן צבי והמנהל האמנותי משה נאור.

את המחאה מוביל פורום מוסדות התרבות והאמנות בישראל, והאירוע יתקיים במקביל בכל רחבי הארץ תחת הכותרת "די לדיבורים! בלי מעשים, התרבות נדונה לפשיטת רגל". אלפי עובדים מובטלים ממוסדות תרבות מכל רחבי הארץ יתכנסו במקביל כדי למחות על מה שהם מכנים "אוזלת היד שתוביל לקריסת מוסדות התרבות".

מהפורום נמסר כי במסגרת המחאה ילבשו המפגינים שחור ונציגי המוסדות השונים יישאו דברים. עוד נמסר כי "המחאה התארגנה במטרה להעלות לסדר היום הציבורי את גרירת הרגליים של משרד התרבות בכל הנוגע לגיבוש מתווה תפעולי וכלכלי שימנע פשיטת רגל של מוסדות התרבות אשר סגורים כבר שלושה חודשים, עם הפסד הכנסות של 400 מיליון שקל. לפי נתוני משרד התרבות, סקטור התרבות תורם מדי שנה לתל"ג כ-63 מיליארד שקל. יותר מ-150,000 עובדי מגזר התרבות נותרו מחוסרי פרנסה, ולא ברור מתי יוכלו לשוב לעבודה. נכון לעכשיו לא ניתן לפתוח מוזיאונים, תיאטראות, אולמות קונצרטים, מופעי מחול, סינמטקים ובתי ספר לאמנויות מכיוון שלא ניתנו עד כה הנחיות ברורות כיצד לעשות זאת. שאלות כמו מהי התפוסה המותרת, מה מותר לעשות על הבמות וכיצד מקיימים חזרות תחת המגבלות נותרו ללא תשובות".

עוד נמסר כי "הפורום אף הציע מתווה פשוט וישים מטעמו לפני כמה שבועות, ונותר עד כה ללא מענה וללא דיון מעמיק בנושא. הפורום מצפה ממשרד התרבות שייצג את המוסדות מול משרדי הממשלה, ימלא את תפקידו ויוביל להדברות ולפתרון מיידי".

 

 

יו"ר פורום מוסדות תרבות בישראל דני וייס: "אחרי שלושה חודשים ללא הכנסות מצפים ממוסדות התרבות לקפוץ ראש לבריכה ריקה. אין עדיין שום מסלול שמסביר איך יימנעו המוסדות מקריסה כלכלית בחודשים הארוכים שבהם הם יעבדו בהפסד וינסו להחזיר לעבודה שחקנים, נגנים, תאורנים, עובדי במה, מדריכים וסדרנים. עד כה ניתנו המון הצהרות ואפס מעשים. ברור שניתן לפעול אחרת משום שבמדינות כמו דנמרק, שבדיה, גרמניה ואוסטריה נקבעו מודלים להתנהגות תפעולית ותקציבית שניתן ליישם גם בישראל. אם לא תהיה התקדמות בימים הקרובים בשאלות כיצד לפתוח את מוסדות התרבות בצורה אחראית ומהיכן יגיע המימון להפעלתם, לא נוכל לפתוח באמצע מאי או באמצע יוני".

נוסף על תיאטרון חיפה ישתתפו במחאה מוזיאוני חיפה, המדעטק, בית הגפן, התזמורת הסימפונית חיפה, תיאטרון הצפון ומוזיאון ינקו דאדא.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ביבי

    תיאטרון חיפה סתם תיאטרון תיאטרון עלוב עדיף שהיסגר יחסוך כסף מהציבור

  2. השחקנים השכירים בחלת מה הם מתלוננים?

    מובטלים שכירים בחלת עם 10,000 שקל נטו בשגרה מקבלים בחלת כ7000 נטו בלי לעבוד.ולמבוגרים מעל גיל 45 או לצעירים יותר עם 3 ילדים יש 175 ימים לניצול כך שאפילו שליש לא נוצל עד היום, אז מה הם מתלוננים כל היום? צרות של עשירים.
    מסכנים המובטלים העצמאים שחלקם ממש בלי הכנסות וגם עם חובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר